Valvis Holding si Cohn&Jansen JWT despre decizia CNA referitoare la interzicerea spoturilor AQUA Carpatica

[UPDATE 2] In urma sedintei de pe 8 mai 2012, CNA a decis ca spoturilor AQUA Carpatica sa le fie aduse precizari pentru a putea fi difuzate din nou.

Astfel, spotul pentru apa minerala carbogazoasa in care se afirma ca AQUA Carpatica este "cea mai pura apa minerala carbogazoasa din lume" va trebui sa precizeze si sursa acestei informatii. Potrivit comunicatului oferit de companie, una dintre sursele de documentare a afirmatiilor este o cercetare stiintifica a organismului consultativ al Comisiei Uniunii Europene vizand peste 2000 de ape minerale din intreaga lume.

In ce priveste spotul de apa minerala plata AQUA Carpatica, acesta va fi modificat prin precizarea ca se refera la "copii mici", in loc de "copii".

Articolul initial:

Membrii Consiliului National al Audiovizualului au anuntat ieri printr-un comunicat de presa decizia de intrare de indata in legalitate a spoturilor din campania de promovare AQUA Carpatica pentru apa carbogazoasa si cea plata, urmand ca spoturile sa nu mai fie difuzate de nici o televiziune in forma din prezent. Valentina Vesler (PR Manager, Valvis Holding) si Alina Tudose (Managing Director & Head of Strategy, Cohn&Jansen JWT) au raspuns pentru IQads cum vad aceasta situatie si ce demersuri vor face in continuare.

CNA a motivat decizia precizand ca spoturile incalca prevederile art. 102 alineatul 1 ("Este interzisa publicitatea care nu este conforma cu dispozitiile legale") si dispozitiile art. 104 din Codul audiovizualului, potrivit carora "Sunt interzise publicitatea (...) in care se utilizeaza practici comerciale inselatoare sau practici comerciale agresive". TVC –urilor li se imputa includerea unor "enunturi de natura sa induca in eroare publicul telespectator: Singura apa minerala carbogazoasa din lume, fara nitrati! si AQUA Carpatica plata este apa cu cel mai scazut continut de nitrati din Romania / AQUA Carpatica plata are concentratia cea mai mica de nitrati din Romania".

Valentina Vesler (PR Manager, Valvis Holding) a declarat pentru IQads:
"Cu surprindere aflam din presa ca spoturile AQUA Carpatica au fost interzise de Consiliul National al Audiovizualului. Atat cel pentru apa minerala carbogazoasa cat si cel pentru apa minerala plata.

Inainte de toate vrem sa facem cunoscut faptul ca, desi eram parte invinuita, analiza spoturilor noastre a fost facuta in lipsa, fiind astfel privati de dreptul de a ne sustine in plen punctele de vedere in privinta acuzelor aduse de catre Patronatul Apelor Minerale APEMIN.

Data fiind aceasta situatie si pentru ca nu am primit o decizie CNA in acest sens, exista doar un comunicat de presa care nu are caracter oficial, ci doar informativ, am depus la CNA o cerere de reanalizare a cazului la care sa participam si noi si sa avem posibilitatea de a ne exprima punctul de vedere, cu argumente solide si valide, nu asa cum s-a intimplat in sedinta din 26.04.2012.

In cadrul acelei sedinte s-au prezentat date furnizate de un angajat al Societatii Nationale a Apelor Minerale (SNAM), societate care functioneaza ca agent comercial intermediar, furnizor de apa concesionata catre Borsec, Dorna, Perla Harghitei, etc. Este evident faptul ca SNAM nu este un organism independent, neutru si echidistat al statului, ci un competitor direct al AQUA Carpatica, care apara in mod vadit interesele concurentei.

Suntem sustinuti de 50.000 de oameni in demersul nostru catre transparenta legislativa.

Pana cand cineva va demonstra ca exista o alta apa cu mai putini nitrati decat apele AQUA Carpatica, garantam consumatorilor nostri puritatea apelor noastre si ne pastram libertatea constitutionala de a comunica acest lucru, adica adevarul catre consumatorii nostri".

Din partea agentiei Cohn&Jansen JWT, Alina Tudose (Managing Director & Head of Strategy, Cohn&Jansen JWT) a spus ca: “Decizia CNA nu este finala si nu a venit pe o cale oficiala. AQUA Carpatica isi mentine pozitia si noi ne mentinem strategia. In acest moment, clientul nostru a propus re-dezbaterea cazului avand astfel posibilitatea sa sustina cu dovezi contrariul acelor afirmatii.”.

Brandul a postat o dezmintire si pe pagina de Facebook AQUA Carpatica in care afirma ca acuzatiile sunt mincinoase si ca urmeaza sa fie reanalizat cazul intr-o noua sedinta CNA.

[UPDATE] Potrivit unui comunicat emis ulterior de companie, intr-o sedinta preliminara a Consiliului Roman pentru Publicitate (RAC), spotul pentru apa minerala plata AQUA Carpatica a primit aviz pozitiv, constatandu-se la momentul respectiv ca nu se incalca prevederile prevederile Codului de Practica in Publicitate.

"Ne surprinde faptul ca nu s-a tinut cont de acest aviz al RAC-ului, in schimb au fost luate in considerare probe fraudate ale unei societati comerciale cu interes direct competitional.

Observam ca in continuare multi operatori din industria apelor minerale nu declara valorile continutului de nitrati pe etichetele produselor lor, nitrati ce ar arata in mod clar gradul de poluare al izvoarelor lor, si gasesc metode colaterale de a orchestra o contraofensiva lipsita de transparenta si fara ca noi, cei incriminati, sa avem posibilitatea de a ne apara", spun reprezentantii Valvis Holding.



Subiecte

Sectiune


Comentarii

Dragos Mihaila
acum 5 ani
i-legalitate


Related