Vasile Alboiu (Senior Interactive) despre administrarea paginilor de Facebook

Vasile Alboiu (Creative Director, Senior Interactive) vorbeste despre administrarea paginilor de Facebook, alcatuirea strategiei de continut, integrarea cu celelalte medii, cerintele si criteriile de performanta urmarite de clienti, structura continutului si a promovarii si activitatile care aduc fani noi.

Conturi administrate pe Facebook anul acesta de Senior Interactive
5Gum, Airwaves, Orbit, Napolact, Dots, Milli, Mia, Schwarzkopf.

Stabilirea strategiei de continut
Mai intai e aprobata strategia generala. Depinde foarte tare de cont si de calendarul de comunicare al contului respectiv. Unele posturi sunt aprobate cu clientul si cu 2 saptamani sau mai mult inainte. Sigur ca reactionam la evenimentele curente si o mare parte din content e generat de "acum".

Integrarea activitatilor de pe Facebook cu alte medii
Sunt unele activari facute exclusiv pe Facebook (pentru 5Gum, Orbit, Airwaves, Dots etc.), cum sunt si altele integrate. Cel mai recent exemplu care-mi vine in minte e Napolact – campania nationala (acum in desfasurare) – pentru varianta in care integram Facebook cu un site promotional.

Cerintele si criteriile de performanta urmarite de clienti
Cerintele difera, insa cele mai multe se invart in jurul numarului de fani. Performantele urmaresc evident cresteri ale fanilor cu x% sau uneori de x ori fata de numarul initial. Mai avem uneori si obiective de vanzari, insa sunt mai greu de urmarit.

Structura continutului postat
Nu avem o structura "batuta in cuie" pentru nici unul din conturile pe care le administram. Incercam de fiecare data sa nu fim la fel ca ultima data, asa ca nu excludem video (link-uri de Youtube sau chiar material generat de noi), vizualuri, aplicatii etc.

Frecventa postarii
Sunt conturi pentru care postam zilnic si altele pentru care postam o data sau de doua ori pe saptamana. Nu e o reteta prestabilita. Trebuie sa reactionam imediat la unele posturi ale fanilor, asa ca e mai important sa fim alaturi de fani decat sa ne tinem de un plan rigid de comunicare.

Frecventa organizarii de concursuri si mecanismele
Pentru un cont cum e 5Gum , avem cam 5-6 aplicatii pe an. Unele sunt concursuri cu premii, altele nu. Cele mai multe concursuri sunt jocuri in urma carora se desemneaza unul sau mai multi castigatori pe baza unui punctaj sau prin tragere la sorti. Castigatorii primesc premii si produse promotionale.

Disponibilitatea clientilor fata de bugetele acordate social media in ultimul an
Disponibiliatea clientilor fata de Facebook (pentru ca acum inca Social Media=Facebook) a crescut simtitor. Si bugetele au crescut, insa nu proportional cu disponibilitatea ☺

Structura promovarii paginii
De cele mai multe ori "mergem" pe combinatia Facebook Ads+ viralizare organica (de-asta incercam sa nu adaptam sau sa preluam materiale facute de altii). Uneori luam si ad-uri in alte medii, insa destul de rar.

Activitatile care aduc fani noi
Cred ca impartirea fanilor e determinata in primul rand de continutul pagini. Sigur ca si cel mai bun continut nu "se supara" daca exista un media plan bine pus la punct ☺

3 recomandari pentru administrarea eficienta a paginilor de Facebook
Nu uita pentru cine e facuta pagina;
Un brand care vorbeste catre fani si nu cu fanii e un brand care are multe sanse sa vorbeasca din ce in ce mai incet;
Complexitatea unei pagini nu determina de cele mai multe ori si "like"-uri pentru pagina respectiva.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Sectiune



Branded


Related