Vlad Popovici (Kubis Interactive) despre administrarea paginilor de Facebook

Vlad Popovici (Managing Director, Kubis Interactive) vorbeste despre administrarea paginilor de Facebook, alcatuirea strategiei de continut, integrarea cu celelalte medii, cerintele si criteriile de performanta urmarite de clienti, structura continutului si a promovarii si activitatile care aduc fani noi.

Conturi administrate pe Facebook anul acesta de Kubis InteractiveInca din 2011 administram cateva dintre cele mai dinamice conturi de social media (Facebook, Twitter, Youtube) precum URSUS Romania, Peroni, Redd's, Dove, Dove Men, Rexona, Rexona Men, Clear, Citibank, Toyota Romania si lista poate continua.

Stabilirea strategiei de continut
Pentru ca fiecare brand este diferit si pentru ca de cele mai multe ori targetul percepe si consuma diferit continutul in functie de varsta, ora de postare sau tipul de mesaj, fiecare pagina are particularitatile ei de care obligatoriu trebuie sa tinem cont atunci cand conturam strategia.

Din experienta noastra, comunicarea in "spike-uri", adica doar in timpul campaniilor mari, genereaza engagement, dar doar in acel moment, urmand apoi o scadere brusca a interactiunii consumatorilor cu brandul. De aceea este nevoie de o strategie nu per campanie, ci all-time, astfel incat nici o perioada sa nu ramana descoperita.

Strategia pe care noi o gandim pentru fiecare brand se intinde cel putin pe 6 luni, daca nu chiar pe un an sau pe un termen mai lung (ca viziune) si porneste obligatoriu de la research-ul despre brand, target si competitie. De asemenea, tinem cont de sursele si directiile de continut derivate din ADN-ul brandului, dar generam si continut exclusiv si activari punctuale cu scopul de a creste numarul de fani, de a crea interactiune sau de a loializa baza existenta.

Odata aprobata strategia, bineinteles, exista ajustari pe fiecare activare in functie de detaliile campaniei mari (daca vorbim de campanii integrate), precum si a zonelor de content – unde se face un plan de continut cu una-doua saptamani inainte, si se pre-aproba. Fiecare postare este apoi urmarita si monitorizata, pentru ca din fiecare se pot trage concluzii si invataminte.

Integrarea activitatilor de pe Facebook cu celelalte medii
Exista din ce in ce mai multe campanii, idei si activari care functioneaza exclusiv pe Facebook (de obicei cele de atragere de fani), iar campaniile mari de offline trebuie sa aiba si engagement pe Facebook prin prisma generarii de awareness.

Cerintele si criteriile de performanta urmarite de clienti
Daca pana anul trecut am asistat la goana dupa fani (cu orice pret), acum este mai interesant sa observam obiceiurile de consum, la ce reactioneaza fanii, care este gradul de engagement si talking about this.

Structura continutului postat
Daca vorbim despre structura, recomandarea noastra este sa avem postari tip text dar neaparat insotite de o poza sau continut multimedia pentru a spori engagement-ul. Totodata, fiecare postare trebuie sa aiba un call to action (fie Share, Like, Comment), in functie de activarea sau tipul de engagement pe care ni-l dorim. De exemplu, daca doresti sa promovezi un eveniment, vei dori Share-uri, dar daca doresti sa ai un continut generat de useri, comment-urile sunt cele mai potrivite.

Frecventa postarii
Asa cum spuneam, cred ca depinde de fiecare brand in parte si de cum si unde se afla target-ul in acel moment. Sunt branduri care comunica foarte bine dimineata, cu un singur post la ora 11, dar si branduri care un engagement foarte mare dupa 8. Ca si frecventa, un brand nu trebuie sa comunice neaparat zilnic. Trebuie doar sa comunice constant si consistent.

Disponibilitatea clientilor fata de bugetele acordate social media in ultimul an
Disponibilitatea a crescut. Social media nu mai este de multa vreme un nice to have ci un must have, mai ales ca sunt multe branduri care isi concentreaza 90% din comunicare online doar pe social media (Facebook, Twitter, si mai nou Pinterest). Si bugetele pot spune ca au crescut, dar a crescut si gradul de complexitate al aplicatiilor si mai ales… KPI-ii.

Structura promovarii paginii
De cele mai multe ori depinde de calitatea fanilor unei paginii. Daca fanii au fost stransi pe baza unor concursuri este foarte probabil ca multi dintre participanti sa fi ramas fanii paginii dar sa nu mai interactioneze cu aceasta – deci rata de Share / Engagement sa fie mica. De aceea in aceste cazuri este recomandat Facebook Ads intr-o proportie mai mare.
In cazul in care comunitatea este activa, atunci ponderea de Facebook Ads trebuie sa fie mai mica, dar totusi sa fie prezenta.
Parteneriatele cu alte pagini functioneaza doar daca acele pagini posteaza activ pe wall-ul propriu link-uri catre pagina partenera.

Actiunile care aduc fani noi paginii
Depinde de planul de activari si de bugetul alocat.
As recomanda ca tot timpul sa avem si fani noi adusi din Facebook Ads, dar cea mai buna strategie este sa aduci prietenii fanilor pe care ii ai deja, pornind de la premisa ca impartasesc lucruri comune dar si acelasi arii de interes. In plus, dai mai usor Like unei pagini in care iti regasesti cel putin 10 dintre prietenii tai.
Dezvoltarea organica are o crestere destul de mica si de obicei compenseaza cu scaderea inerenta si constanta a fanilor. O pagina nu castiga constant fani, ci poate si pierde in functie de inconsistenta comunicarii.

3 recomandari pentru administrarea eficienta a paginilor de Facebook
Posteaza constant, posteaza avand un plan pe termen mediu si lung. Asa stii ce obiective ai;
Diversifica si incearca. Este bine sa incerci cat mai mult, sa vezi ce tip de postare are cea mai buna rata de engagement;
Analizeaza si invata. Urmareste tot timpul activitatea paginii si analizeaza datele pentru optimizarea ei.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Kubis

KUBIS is a creative agency led by curiosity. Vigilant and open-minded, we feed our minds with science and our hearts with fiction. We like to go bold, we want to go big, and we like to go first. Our ideas are... vezi detalii »

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related