In numele tatalui regizor si al sfantului film

In numele tatalui regizor si al sfantului film

Daca aveti cel putin o parere puternica despre noul val de regizori romani si despre cum trateaza ei comunismul in mod recurent, cu siguranta nu mai are sens sa va explic ce e TIFF. Pentru ceilalti care au ajuns pe IQads ca sa-si alimenteze doar pasiunea pentru advertising, voi spune ca TIFF inseamna Transilvania International Film Festival – festivalul anual de la Cluj pentru care regizorii romani isi permit sa regizeze spoturi funny in care uneori sunt si personaje sub umbrela unor campanii de comunicare indraznete.

Mai pe romaneste, TIFF e un client perfect pentru multi regizori obisnuiti deja cu sesiunile infernale de feedback si duble trase de 50 de ori pentru ca zambetul actorului nu inspira nuanta de credibilitate pe care brandul vrea sa o transmita, de exemplu. Si de cativa ani incoace ne-am obisnuit sa asteptam campania de promovare a festivalului frecandu-ne ghidus mainile: oare cum s-au mai jucat regizorii romani anul acesta?

Pana sa va arat cum se promoveaza TIFF acum, v-as aduce aminte de cateva dintre spoturile ce au sustinut TIFF in acesti 10 ani si care au ramas in istoria publicitatii romanesti mult mai sus decat un banal spot la margarina.

In 2008 erau la moda filmele cu Bond si bancurile cu politisti, iar coloanele oficiale care ne opreau in trafic erau la ordinea zilei. TIFF a comunicat foarte targetat catre cei care stiau mai mult decat numele tinerilor regizori.

Iar clipul editiei din 2011 probabil ca il stiti cu totii. Dar nu va puteti abtine de la a revedea o gluma cu Darth Vader in care e implicat si Florin Piersic.

In caz de supradoza de filme

Anul acesta, comunicarea TIFF nu se indeparteaza de spiritul ironic cu care ne-a obisnuit si parodiaza ideea de film ca religie in doua versiuni - una traditionala si una moderna.

Iata ce spune Mihai Chirilov, directorul artistic al festivalului despre campania de anul acesta: „Campania de imagine pleaca de la o simpla constatare: la TIFF, filmul a devenit o religie. Spectatorii nostri, cei care au crescut cu noi si cu filmele festivalului, sunt credinciosii nostri. Si noi, si ei - devotati suta la suta TIFF-ului. Posterul acestei editii face cu ochiul Cimitirului vesel si filosofiei lui ‚de viata’, imaginand - in aceeasi cheie ironica in care au fost realizate toate posterele noastre anterioare - un fals efect secundar al supradozei cu filme, de care nu scapa nici macar omul de la tara. In mod evident, sloganul acestei editii, tributar versurilor naive de la Sapanta, nu trebuie luat literal, ci ca pe o expresie a pasiunii neconditionate pentru cinema a celor pentru care s-a inventat acest festival".

Doi regizori romani – Marian Crisan si Iulia Rugina – au continuat parodia supradozei de filme care face victime nevinovate in 2 spoturi pe acelasi tipar traditional versus modern. Desi pot fi mai greu digerate de cei mai sfiosi, care nu gusta prea tare tragi-comedia si nici balcanismele, spoturile spun o poveste bine tesuta, care iti deschide apetitul pentru filme pentru ca reusesc sa te faca sa intelegi o poveste completa care ar fi putut fi ecranizata cel putin intr-un scurtmetraj.

Marian Crisan a transpus o supradoza de filme in lumea moderna, in care familia este prezentata in stilul stirilor de la ora 5, declarand despre "decedat" de bine, de rau si de mania lui cinematografica.

Iulia Rugina prezinta drama taranului clujean care "s-a bolunzit la cap" din cauza filmelor, dar nici ca renunta la ele, chit ca e cicalit de nevasta.

Concluzia "mananca filme pana crapi!" e adevarata. Si sigur v-ati simtit si voi putin speciali in lumea voastra plina de filme care va tin de foame in zilele alea lenese de concediu pe care le petreceti in pat, cu ochii in ecran. V-ati simtit neintelesi, dar fericiti atunci cand toata lumea va crede ciudati pentru ca va uitati la Tarkovski de placere si va duceti prietena la filme romanesti. Pentru ca desi ei se hranesc conventional in timp ce voi va hraniti spiritul asta nu va face sa va simtit superiori, ci mai mult ca niste Luceferi moderni – nemuritori si reci, dar fericiti.

TIFF recunoaste ca e o manie si ca e bolnavicios atat timp cat si voi recunoasteti ca va place. Eu una recuunosc ma declar adepta acestei religii.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune


Comentarii

iulian sirbu
acum 11 ani
Nu stiu cati s-au prins de trimiterea la filmul lui Melies...


Branded


Related