[IQads Kadett] Sebastian Olar: Ce e tare la "Romanii sunt destepti" e ca am oferit un instrument prin care chiar puteai schimba ceva

[IQads Kadett] Sebastian Olar: Ce e tare la "Romanii sunt destepti" e ca am oferit un instrument prin care chiar puteai schimba ceva

Doua randuri scrise intr-un word s-au transformat in ceea ce azi numim prima campanie care a schimbat imaginea unui popor pe internet.

Inainte ca presa sa dezbata predictiile Google de la "romanii sunt", inainte ca influentatori din sport, muzica sau televiziune sa ne aminteasca ca suntem mai mult decat niste hoti, cersetori si mancatori de lebede, inainte ca romanii sa defileze cu tricolorul in poza de profil de pe Facebook, inainte de sutele de mii de click-uri care parca strigau ca (hei) "romanii sunt destepti", inainte ca premiile de la New York Festivals si Cannes sa faca sa se auda iar ca "romanians are smart", inainte de toate astea au fost 2 randuri scrise de Sebastian Olar (Copywriter, McCann Erickson), alaturi de alte idei care isi propuneau acelasi lucru: sa ii faca pe romani sa sarbatoreasca 1 decembrie cu patriotism, nu doar cu gandul la o zi libera.

Invitat la trainingul IQads Kadett de joi, Sebastian Olar a povestit alaturi de Loredana Salanta (Miss World Romania 2009 si castigatoare a concursului Top Model of the World 2011) despre fiecare etapa din campania "Romanii sunt destepti" si toate sentimentele asociate suisurilor si coborasurilor pe care le-a simtit in intervalul 15 noiembrie (cand a fost postata prima oara pe pagina de Facebook ROM Autentic un caption cu predictiile negative de la Google) – 21 decembrie (cand predictiile Google erau pozitive in toate limbile propuse initial).

 

In ciuda asteptarilor echipei de creatie, prima postare a imaginii cu rezultatele de la Google nu a primit foarte multe raspunsuri pe Facebook, a spus Sebastian. A starnit insa reactii in presa, mai multe publicatii si posturi TV lansand discutii pe tema imaginii romanilor pe internet.

Demersul ROM de a schimba predictiile de pe Google si lansarea site-ului romaniisuntdestepti.ro au fost anuntate peste 2 zile, prima oara de Mircea Badea in emisiunea "In gura presei".

Urmatorul punct al campaniei a fost convingerea unor personalitati sa duca mai departe mesajul ROM. Fara ajutorul echipei de PR, ci doar prin mers din prieten in prieten, au reusit sa ii convinga sa spuna cum sunt romanii pe Gheorghe Turda, Miki de la Suie Paparude, Zoli Toth, Dan Puric, Violeta Becle – Szekely, Laura Badea, Ionela Tarlea, Malvina Cervenschi, Corneliu Porumboiu, Gojira, Tino Furtuna, George Ogararu, Dana Razboiu, Amalia Nastase, Dani Otil, Mircea Toma, Cristina Copos, Puya, Ion Caramitru, Ilie Nastase, Andreea Esca sau CRBL.

Loredana Salanta s-a alaturat si ea campaniei si a mers in Germania cu un tricou cu mesajul "Romanii sunt frumosi", mesaj de la care apoi a pornit inclusiv o comunitate pe Facebook.

Cu ajutorul Google AdWords, cautarile negative legate de romani au dus catre site-ul romaniisuntdestepti.ro. Pe Facebook, oamenii si-au putut face profil de sustinator si au raspuns la poll-uri legate de calitatile romanilor. Pe Twitter a fost lansat hashtag-ul #romaniansaresmart.

Apoi campania a fost dusa offline, sediul McCann devenind sediu de campanie pe parcursul Zilei Nationale, de unde au avut loc mai multe interventii din partea televiziunilor.

"Asta am invatat si acum, cand am fost la festivalul Cannes Lions, ca multe campanii mari sunt de fapt facute din lucruri mici care construiesc apoi un tot unitar", a spus Sebastian. Tot legat de succesul de la Cannes, Sebastian a spus ca si-a dat seama ca ceea ce a reusit campania "Romanii sunt destepti" a fost sa le dea romanilor un instrument simplu prin care puteau schimba ceva: "Si altii au avut discursuri bune, care te faceau sa vrei sa te implici, dar nu aveai o unealta. In schimb, in cazul asta am oferit ceva palpabil, asta a fost partea tare".

A durat ceva mai mult decat s-a preconizat initial pana cand sugestiile afisate de Google la cautarile care incepeau cu "romanii sunt" sa fie pozitive. Chiar daca au fost momente in care rezultatele erau cele asteptate, situatia se schimba in mai putin de o ora, astfel ca abia pe 21 decembrie s-a putut spune, in sfarsit, ca "e oficial".

Programul de talent scouting IQads Kadett este organizat de IQads. Cadetii sunt alesi in urma unui test de orientare si examinare online care verifica gradul in care personalitatea tinerilor se apropie de personalitatea ideala a principalelor meserii din industria de marketing si comunicare, testul fiind disponibil pe site-ului programului -www.IQadsKadett.ro.

Odata admisi in program, cadetii participa la o serie de training-uri si prezentari de case study-uri organizate special pentru ei in Clubul Kadett, aflat in sediul IQads. In plus, cadetii primesc invitatii la evenimente ale industriei, carti de specialitate, precum si sansa de a beneficia de stagii de practica in agentii si companii.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Pozitii

Sectiune



Branded


Related