Daniel Voicu (HIPPOS) despre aplicatiile de Facebook

Pentru ca o parte importanta din comunicarea online a unui brand o reprezinta aplicatiile de Facebook, l-am intrebat pe Daniel Voicu (Online Copywriter, HIPPOS) despre aplicatiile dezvoltate de HIPPOS in ultimul an, cum sunt receptate de client si de utilizatori si activitatile de pe Facebook care au cea mai buna performanta.

Frecventa dezvoltarii de aplicatii de Facebook
Pentru un client, in functie de specificul business-ului si nivelul in social media, noi recomandam si realizam in medie intre 2-6 aplicatii pe an. In ultimele 12 luni am avut lunar aplicatii in dezvoltare.

Aplicatii dezvoltate in ultimul an,obiectivele si rezultatele lor
Dintre aplicatiile dezvoltate in ultimul an putem enumera: Nutriday si Cremosso de la Danone, Signal de la Unilever, o aplicatie pentru turneul de tenis pentru Vodafone si, cea mai recenta, promotia F64 si Nikon "Castiga din pasiune". Un proiect special care a inclus si o aplicatie mai aparte (un doodle) a fost Campania sociala "Zambet pentru Viitor".

Cele mai multe dintre ele au avut ca obiective atragerea de fani noi si cresterea ratei de engagement pe pagina. Au fost insa si concursuri cu premii si aplicatii menite sa atraga potentialii clienti catre o promotie de vanzari (ca in cazul aplicatiei "Prima ta expozitie de fotografie").

Activitatile de pe Facebook care au cea mai buna performanta
As incepe cu o activitate care, pe cat poate parea de usoara, pe atat este de importanta: planificarea strategica si gestionarea corecta a paginilor de Facebook.

Apoi legatura cu mediul offline contribuie la performanta activarilor de pe Facebook pentru ca potentialul de viralizare este mult mai mare.

Pana la urma credem ca performanta unei activari este validata de useri, fie prin feedback direct, fie prin rata de participare. Pentru noi aplicatia este, de departe, genul de actiune pe care o recomandam pe acest mediu.

Continut original vs. Continut preluat din alte medii
Cautam sa cream continut pentru fiecare pagina. La o prima vedere, as zice ca proportia dintre continutul original si cel preluat din alte medii este de 70% continut original si 30% continut preluat care sa vina in sustinerea continutului original.

Adapatarea aplicatiilor la Timeline
Nu as zice ca sunt mari schimbari in Facebook, care sa afecteze modul prin care se dezvolta o aplicatie. In schimb, odata cu introducerea Timeline, utilizatorii decid daca devin fanii unei pagini vazand continutul de la prima interactiune. Tactica pe care multe branduri o aplicau cu ceva vreme in urma, anume introducerea unui welcome screen prin care utilizatorii erau convinsi de ce trebuie sa dea Like si apoi directionati intr-o aplicatie, nu mai functioneaza. Acum conteaza mult mai mult continutul pe care un brand il posteaza, acesta fiind primul lucru pe care un utilizator il vede. Cred ca prima tendinta a unui utilizator este sa deruleze si sa vada ce a postat pagina respectiva, dupa care va reveni la tab-urile de aplicatii. Icon-ul aplicatiei trebuie sa atraga atentia, iar aplicatia in sine sa-l convinga pe utilizator sa ramana in continuare fan al paginii.

Evolutia atitudinii clientilor fata de aplicatiile de Facebook in ultimul an
Atitudinea clientilor s-a schimbat in bine, atat fata de brandul propriu cat si fata de agentii. Au inceput sa isi doreasca aplicatii care aduc un plus brandului, aplicatii ale caror rezultate pot fi masurate. Acest lucru nu poate fi decat ceva pozitiv, agentiile fiind nevoite sa se adapteze si sa creeze aplicatii mult mai bine puse la punct.

3 recomandari pentru administrarea eficienta a aplicatiilor de Facebook
O aplicatie poate oferi multe informatii despre utilizatorul care a folosit-o. Este foarte util sa existe o componenta de monitorizare si raportare, alaturi de Facebook Insights, pentru a vedea ce a functionat si ce nu, astfel incat pagina sa se adapteze si sa ofere utilizatorilor o experienta mult mai buna in perioada urmatoare. Mai cred ca o aplicatie, dupa ce si-a incheiat ciclul de viata, ar trebui sa fie mutata in afara atentiei utilizatorilor. Daca a avut succes si utilizatorii doresc sa o foloseasca in continuare, aceasta ar putea fi actualizata, aducandu-i-se imbunatatiri pentru a creste numarul celor care o folosesc.

3 greseli facute de branduri in Romania in social media
Daca vorbim de social media ca intreg, cred ca una din greseli se leaga de faptul ca unele branduri inteleg ca social media inseamna doar Facebook, uitand de Twitter, Pinterest sau alte canale prin care pot ajunge la publicul lor. Si mai ales nefructificand eficienta pe care o pot atinge combinand inteligent facilitatile pe care le ofera fiecare dintre aceste canale.

Daca ne referim strict la Facebook, cred ca una dintre greseli e legata de afirmatia "toata lumea e pe Facebook, trebuie sa fim si noi", un fel de actualizare a "toate companiile au blog, trebuie sa ne facem si noi unul" de acum cativa ani.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Oameni

Pozitii

Sectiune



Branded


Related