Dezbatere la ADfel despre butonul de Like de pe Facebook, provocata de MVcom si Dr. Like

Dezbatere la ADfel despre butonul de Like de pe Facebook, provocata de MVcom si Dr. Like

Ieri la ADfel, in club Fabrica, MVcom si Dr. Like au provocat o dezbatere pornind de la butonul de Like de pe Facebook, invitand participantii sa analizeze motivele pentru care dau si primesc Like-uri si incercand sa gaseasca o solutie mai buna targetarii pe criterii demografice, alaturi de psihologii Ion Bucur si Silviu Vladislav.

Icebreaker-ul a chiar un buton de Like desenat pe un post-it pe care cu totii am fost rugati sa il lipim pe o parte a noastra despre care consideram ca merita cel mai mult apreciata. Asa cum era probabil de asteptat, cele mai multe Like-uri au fost postate pe frunte.

Pornind de la un vox pop realizat de Dr. Like, participantii au venit cu propriile perspective asupra motivatiilor din spatele Like-urilor acordate prietenilor, cautand raspuns la intrebari precum: "De ce avem nevoie de Like?", "De ce dai Like de obicei?", "De ce ti-am da tie Like?", "Pe ce postari primesti cele mai multe Like-uri?", "Ce inseamna pentru tine butonul de Like?".

Pentru ca cei veniti la dezbatere erau consumatori avizi de Facebook si chiar administratori de pagini de brand, discutia s-a aprins si s-a indreptat spre Like-urile acordate brandurilor, a ajuns la subiecte legate de cat de bine se descurca marcile sa se faca placute pe termen lung in social media si de ce ar depune eforturi in directia asta, despre tipologii de fani intalnite pe Facebook si despre cat de specifica poate fi targetarea pe Facebook.

Cei doi psihologi au propus folosirea tool-ului EXPERT, care permite o targetare a publicurilor de pe Facebook dincolo de criteriile demografice, ajungand la cele psihografice. Urmarind activitatea unui utilizator pe Facebook, acestia au explicat ca se pot trage concluzii relevante legate de comportamentului acestuia si pot fi create noi tipologii, tipologii care le sunt de ajutor brandurilor in oferirea unui content mult mai potrivit personalitatii acestora.

"Dr. Like a avut o inspiratie excelenta organizand aceasta dezbatere despre butonul de Like de pe Facebook. Chiar daca initial ni s-a parut o usoara nebunie, ne-am dat seama ca este perfect ok, deoarece majoritatea lucrurilor pe care oamenii le vad in mod curent la ADfel sunt usor traznite. Prin urmare am avut iata o oportunitate deosebita setata in cadrul absolut neconventional construit de IQads in Club Fabrica. Dr. Like vine de altfel cu chestii speciale, la fel ca si restul grupului de firme din care face parte - MVcom.

In mare, pentru tool-ul EXPERT pe care vrem sa-l oferim in cadrul campaniilor Dr. Like, ideea centrala este ca user-ii de Facebook sau Social Media in general trebuie sa inceteze a mai fi priviti ca niste degete pe mouse sau ca niste simpli furnizori de click-uri. Acestia trebuie considerati sau mai bine re-considerati oameni si trebuie evaluati si tratati diferit in functie de tipologia careia ii apartin", a explicat Marian Costache (Managing Partner, MVcom).

"Am incercat Like-ul cu degetul si a mers. A fost prima oara cand am mers in adancime pentru a afla de ce si cum stau oameni pe FB. Ne propunem sa folosim toate datele in campaniile pe care le vom realiza pe viitor pentru clientii nostri", a adaugat Andrei Hategan (Dr. Like).

ADfel se desfasoara la Fabrica, Str. 11 Iunie, nr. 50. Programul incepe in fiecare seara la ora 18.00, iar intrarea este libera. Programul complet pentru cele 7 zile este disponibil pe blog.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related