ADfel 2012: 60 de activari neconventionale de la 31 de branduri culturale si comerciale, in 7 zile

Cea de-a saptea si cea mai plina editie ADfel de pana acum, evenimentul de branded entertainment organizat anual de IQads, a demonstrat inca o data ca brandurile pot comunica intr-o maniera inedita si relaxata cu publicul. De la competitiile online si offline de improvizatii si de interpretat filme in 60 de secunde pana la jocul multiplayer combinat cu videomapping interactiv pe fatada Fabrica sau sesiunile de creare de cocktail-uri, filme epice si de compunere muzica, terasa Fabrica, locul de desfasurare a evenimentului, a adunat un public extrem de numeros pe parcursul saptamanii ADfel.

Orange a creat pe toata durata evenimentului un spatiu de relaxare pe acoperisul Fabrica, in cel mai inalt punct al neconventionalului. Stand in hamace supraetajate, in pufuri, pe mini-sezlonguri sau pe bancute, participantii la ADfel s-au relaxat departe de forfota din terasa, fiind totodata conectati la eveniment, in Orange Wi-Fi Zone. Joi a urmat un moment in care toata lumea din terasa a format o mare echipa pentru a cobori baloanele mari si portocalii si a castiga astfel goodies. Pe masura ce participantii scriau pe contul de Facebook al IQads nume de obiecte care incep cu litera "i" si incap intr-o nacela, baloanele cu premii se apropiau tot mai mult de ei. Vineri si sambata, doritorii din terasa au aflat dintr-un test amuzant ce personalitate au si au fost apoi invitati, in functie de asta, in una din cele cinci zone din Social Spot, locul unde s-au jucat alaturi de cei asemenea lor. Sambata, cu ajutorul trupei Improvisneyland, Orange a demonstrat cum comunicarea poate fi jucausa si surprinzatoare. Dupa ce si-au antrenat spontaneitatea alaturi de membrii trupei, participantii la eveniment au aratat ca pot face improvizatii haioase, iar cei mai curajosi dintre ei au fost premiati de Orange. Si, pentru ca oriunde ai net, ai inspiratie, in ultima seara de ADfel Orange a organizat concursul care a testat creativitatea participantilor, cu teme care au combinat indicii de pe internet cu descrierea unor situatii din terasa.

ABSOLUT VODKA a demonstrat la ADfel ca poate accelera creativitatea oriunde, chiar si in domeniul muzical, transformand instantaneu pe oricine intr-un ABSOLUT COMPOSER. Imbracati in alb, cei 12 instrumentisti din ABSOLUT ORCHESTRA asteptau in intuneric ca cei care veneau la pupitrul din fata scenei sa le dea semnalul cand sa inceapa sa cante si cand sa se opreasca, folosind orga de lumini care controla reflectorul de deasupra fiecaruia dintre ei. Timp de aproape doua ore, cocktail-uri exceptionale de sunete de vioara, viola, violoncel, trompeta si flaut au inundat terasa Fabrica. In total, au fost audiate 20 de compozitii geniale, create chiar de participanti in direct. ABSOLUT PEOPLE MIXER, a doua activare neconventionala a brandului, a ajutat participantii sa cunoasca oameni noi intr-un mod simplu si placut, fara a cauta toata seara replica sau contextul potrivit. Primii 100 de oameni care au dat check-in la ABSOLUT ADfel, locul creat special pentru eveniment, au primit cate un tricou ABSOLUT MIX in culoarea lor preferata. Combinandu-se cate 3, au mers la barul special amenajat si au primit cate un cocktail care continea culorile in care erau imbracati. Apoi si-au facut fotografii in conturul ABSOLUT, pentru a avea o amintire a cocktail-ului mixat impreuna la ADfel.

La ADfel s-a putut putea vedea in premiera pentru Romania cum arata noul Samsung Galaxy Beam, smartphone-ul cu proiector ultraslim incorporat, cu ajutorul caruia orice proiectezi devine epic. Pentru a experimenta sentimentul folosirii lui, cei aflati la terasa au trimis fotografiile preferate din telefoanele lor pentru ca acestea sa fie transformate in cadrul Epic Poster Generator in postere demne de afisat la cinematograf. Sambata a fost realizata proiectia filmelor finaliste din competitia online Epic Film Fest - dupa ce publicul a inscris in prealabil pe The Creator filmele realizate cu propriul telefon, echipa IQads a transformat finalistele alese de juriul profesionist si de publicul larg in trailere epice. Animalele de companie preferate si prietenii filmati in ipostaze amuzante au primit un scenariu, un soundtrack si un voice-over pentru a deveni epice. La sfarsitul proiectiei a fost desemnat si castigatorul - Andrei-Christian Bart a venit cu toata echipa de prieteni care l-a ajutat la filmare sa isi ridice premiul.

Sub sloganul „Doar ideea conteaza”, Ciuc Premium a prezentat in seara de joi topul celor mai votate parodii de reclame de anul acesta in cadrul competitiei Grand Spoof 2012, dar si o retrospectiva a celor mai reusite clipuri de la ultimele 5 editii. Catalin Bugean, autorul spoof-ului „Ceapa naturala de la tara”, castigator atat in urma votului juriului profesionist, cat si al publicului, a venit impreuna cu echipa alaturi de care a filmat si a prezentat detalii din culisele clipului care a generat peste 42.000 de like-uri si care le-a facut celebre pe Babele Maci Betar. Pentru a intra insa in atmosfera spoof-urilor, Teo de la Club 99 a sustinut inainte de premiere un moment de stand-up comedy in care a glumit pe tema brandurilor si a publicitatii.

Dupa ce AXE Excite a facut si ingerii sa cada in ispita la editia ADfel 2011, anul acesta a fost randul celor din terasa sa continue planul de cucerire cu ajutorul celor mai inspirate replici de sase cuvinte, aratate pe tricou. Cei mai inventivi participanti de la competitia Battle of the Six Words au fost premiati la ADfel 2012 si au putut sa isi vada in premiera creatiile produse. A urmat apoi o proiectie de reclame ispititoare din lumea intreaga, cu jocuri de seductie, flirturi indraznete, fantezii implinite si tentatii irezistibile.

Jameson a venit si el din nou in terasa Fabrica pentru a le arata tuturor ce inseamna spiritul autentic irlandez si pentru a-i provoca pe toti cei pasionati de filme. Cinefilii au raspuns prin SMS la intrebari blitz de cultura cinematografica si au participat la un concurs care le testa atat spiritul easygoing Irish, cat si cunostintele in materie de film, trebuind sa interpreteze pe scena un film in 60 de secunde. Barmanii au pregatit Short Tails, cocktail-uri mixate in 60 de secunde, pe care publicul le-a putut castiga povestind filmul preferat. Toate acestea au fost realizate pentru promovarea competitiei de scurtmetraje Done in 60 Seconds, care reincepe in toamna acestui an. Castigatorii romani ai competitiei din 2012 au urcat si ei pe scena ADfel si au povestit despre cele mai palpitante si amuzante amintiri pe care si le-au facut la participarea in cadrul competitiei internationale organizate de Jameson.

Spiritul petrecerilor nebune, fara ore de incheiere, a fost reaprins de berea Desperados la ADfel 2012. Dupa ce pe blogul IQads au fost stranse propuneri pentru cele mai creative reclame cu petreceri wild, vineri seara a venit momentul sa fie rasplatita comunitatea pasionata de publicitate cu o proiectie a celui mai nebun tutorial de petrecere. Cei din terasa au fost apoi surprinsi cu un Wild Portrait creat in secret, special pentru ei, de ilustratorul Octav Ungureanu (Smoking Cool Cat), cei desenati primind odata cu portretul si o pereche de catuse Desperados. In weekend, Desperados a transformat fatada terasei Fabrica intr-un playground interactiv - folosind sticla Desperados, controlata prin aplicatia de smartphone Desperados Wild Paint Shooting, participantii au putut genera splash-uri de vopsea, cei mai priceputi dintre tintasi fiind rasplatiti cu premii nebune Desperados.

Pe parcursul intregii saptamani, Intersport a oferit participantilor la ADfel motive sa fie sportivi oricand si oriunde. Demonstrand ca e posibil sa faci miscare in timpul liber fara sa te izolezi in sala de antrenamente, Intersport a inlocuit o masa obisnuita din terasa Fabrica cu una de ping-pong. Tot la ADfel, Intersport a dus butonul de Like din online in offline, invitand iubitorii de fotbal sa-l apese direct cu balonul, de pe cover photo-ul de Facebook adus in terasa. Chiar si la toalete a fost testat spiritul sportiv al participantilor, care au fost provocati sa incalte schiuri si sa pozeze in "pozitia schiorului".

Praktiker a demonstrat in mod neconventional pe toata durata ADfel ca, indiferent de venituri, toti cei care au idei frumoase pentru camin si gradina si le pot pune in practica cu banii castigati in cateva zile de lucru, aducand mici imbunatatiri care le fac intoarcerea acasa si mai placuta. Astfel, toate notele de plata de la terasa, indiferent de valoarea lor, au fost insotite de o propunere de produse destinate amatorilor de Do It Yourself care pot fi cumparate cu aceeasi suma, de la Praktiker.

Asocierea dintre Tomi X-tra iute si gustul de foc s-a produs la ADfel in cadrul unei activari neconventionale. Un jongleur cu foc a facut o demonstratie si, ramanand la un moment dat fara flacari, a gasit solutia salvatoare imprumutand un Tomi X-tra iute de pe o masa aflata langa scena. Abia dupa ce a gustat de cateva ori din ketchup-ul foarte picant, acesta a reusit sa scoata flacari demne de un veritabil balaur. De asemenea, Tomi X-tra iute a aratat ca este adevaratul firestarter dupa ce a umplut terasa cu un kit de aprins atmosfera si simturile. Pe fiecare masa se gaseau cate un felinar, un pachet de artificii si un Tomi X-tra iute pentru a incalzi si mai tare o pizza proaspat scoasa din cuptor.

Havana Club a adus spiritul cubanez pe plaja de la ADfel, in seara de duminica. Participantii au putut lua parte la Havana Mojito Experience, in cadrul careia ingredientele secrete ale spiritului cubanez au fost prezentate de catre fetele care aminteau de atmosfera din Havana. La intrarea in terasa, participantii la ADfel erau invitati sa recunoasca 3 simboluri cubaneze dintr-o plansa cu mai multe fotografii. Cei care alegeau corect elementele autentice din Havana erau invitati in Piata Havana sa isi prepare singuri un cocktail Havana Mojito sub indrumarea barmanilor. Acolo, ei au mixat menta proaspata, lime, zahar si rom autentic cubanez pentru a crea o bautura care contine spiritul Havanei. Cei care amestecau ingredientele cu succes isi primeau cocktailul preparat de ei drept cadou si o palarie sau un evantai rosu pentru serile toride, iar cei care nu reuseau din prima primeau un ghiveci cu menta proaspata pentru a mai exersa prepararea cocktail-ului si acasa.

ADfel a inclus si Zilele Culturale, pentru prima data in numar de trei. Acestea au gazduit activitati de promovare neconventionala derulate de organizatii din zonele culturale, sociale, ecologice sau educationale. Participantii la eveniment au fost intampinati de Atelierul de Panza, BeWhereBiciclopBicicletele PegasCarturesti, GreenpeaceIncubator107IQads KadettMai Mult VerdeDr.Like, MixtopiaPRIME RomaniaRevista de PovestiriScoala ADC*RO, Scrie despre Tine si VIP Romania, alaturi de AgrafaARWorks si Zumzi. De asemenea, MVcom si Dr. Like au sustinut un seminar despre butonul de Like si fascinatia din jurul lui.

IQads a avut propria activare neconventionala in cadrul ADfel. Pentru ca e locul in care se discuta toate reclamele, fie ca sunt demente, proaste sau absolut geniale, IQads a atras atentia asupra publicitatii creative, despre care oamenii abia astepta sa le povesteasca prietenilor la bere, dar si asupra celei agasante, care ii poate scoate din sarite. Prezenta IQads in terasa a putut fi observata langa activarile frumoase si neconventionale pe care IQads a tinut sa le marcheze, dar si in locuri in care publicitatea nu este dorita. Au fost exemplificate astfel de situatii la baie, parodiind reclamele exagerate, pe cele cu limbaj pretios si pe cele care nu te lasa in pace. Au urmat apoi mai multe happening-uri in cadrul carora un salesman incerca sa vanda un produs agasand oamenii de la mese, de la bar si chiar de la baie. A intrerupt proiectiile si si-a transmis mesajul publicitar chiar si cand lumea se distra la Grand Spoof. Inainte sa fie prins si agresat de oameni, salesman-ul se salva cu un revealing: "Reclamele alea care apar pe nepusa masa, fix cand ti-e lumea mai draga. Hai sa discutam pe IQads".

Creatia si implementarea ideilor a fost asigurata de Blue Idea Concept cu sprijinul Frontline Marketing, G2 Romania, GAV si Leo Burnett.

Campania de comunicare ADfel a fost conceputa si executata de Graffiti BBDO.

ADfel 2012 este sustinut de Realitatea TV, Animal Planet, Discovery Channel, TLC, Mixtopia, Decat o Revista, MVcom, Agrafa, Cocor Media Channel, Metropotam, realitatea.net, money.ro, BestJobs, Betacons | Euromedia, Bursa de Reclame, Feeder, 220.ro, Q2M si Funky Donkey. Evenimentul este realizat cu sprijinul 24FUN si Radio Guerrilla. 



GEOMETRY GLOBAL

Suntem o agentie full service, parte a grupului WPP, care functioneaza pe piata romaneasca din 1992. Prietenii mai vechi ne stiu dupa numele anterioare (Grey, respectiv G2). Din iunie 2013 a luat nastere un nou grup... vezi detalii »

MVcom

Motion Vision Communication sau pe scurt MVcom este prima companie de Marketing Experiential din Romania. Sub deviza “Experiences On The Move” ofera atat strategie cat si implementare pentru... vezi detalii »

Festivaluri

Sectiune



Related