IQads a enervat niste oameni intr-o activare neconventionala la ADfel

IQads a enervat niste oameni intr-o activare neconventionala la ADfel

Am decis ca la a saptea editie ADfel sa parasim putin culisele evenimentului, de unde va povestim pas cu pas ce s-a mai intamplat in fiecare seara, si sa ne aruncam direct in mijlocul lui printr-o activare neconventionala creata de noi, pentru noi. Surprinzator sau nu, a fost prima activare pentru IQads, dupa sapte editii de eveniment. Am cautat ceva care sa aminteasca intr-un mod care sa le ramana oamenilor in minte ca IQads e locul unde se discuta toate reclamele - ca sunt ele demente, slabe sau realmente geniale.

Pe de o parte, pentru ca IQads e locul in care ne intalnim cu ce e mai frumos in publicitate, cu activarile de brand atat de neasteptate si de creative incat le tii minte si de-abia astepti sa le povestesti la o bere, am avut grija sa marcam toate activarile reusite intalnite la ADfel.

Dar, pentru ca ne dorim o pauza publicitara mai interesanta decat filmul, tot aici comentam acid si intepam fara mila publicitatea agasanta, plictisitoare sau de-a dreptul proasta. Am ales sa amintim si la ADfel de reclamele alea care vorbesc intr-un limbaj pretios si lipsit de credibilitate, de cele care iti construiesc o imagine negativa de sine pentru a se infiltra mai adanc in minte si de cele care, dupa ce se strecoara neinvitate in vietile noastre, nici nu resusesc sa ne distreze sau sa-si merite locul pe care si l-au castigat cu forta pe canapea.

Asa ca am ales exact punctele unde sa ii agasam pe oameni mai tare – cu un scop nobil, de data asta. Toate etapele ritualului de la toaleta au fost parazitate de ad-uri, care mai de care mai grijulii si mai prietenoase: o privire in oglinda era impiedicata de un sticker care te intreba daca esti obosit si iti sugera o Cremoasa de ochi, atunci cand te spalai pe maini erai chemat sa incerci un nou Sapunol, uscatul mainilor te invita sa descoperi catifelarea Servetolului "care iti inunda simturile".

  

Le-am amintit participantilor la ADfel inclusiv la mese de publicitatea agasanta, pentru ca, infiltrat in paginile meniului, era - n-o sa ghiciti - un ad.

Nu ne-am oprit aici si, cu ajutorul lui Adrian Olar, devenit pentru o seara salesman agasant, aprig-strigator-de-oferte si vanzator pana la moarte, cu unica misiune de a vinde oricui misca in terasa, chiar si in cele mai nepotrivite contexte, am enervat niste oameni pentru a recrea cat mai fidel efectul acelui tip de publicitate care nu ar trebui vreodata sa iasa din agentie, dar care ne inunda imprejurimile si simturile catifelate pana la epuizare.

In timp ce erau la toaleta, cativa participanti au avut parte de un neasteptat discurs publicitar. In zadar au repetat "Ocupat! Ocupat!" pentru ca salesman-ul nostru trebuia neaparat sa vanda si profita de acest moment de vulnerabilitate pentru a se face ascultat. Timp de 1 minut turuia oferta, blocand orice obiectie, iar la final strecura pe sub usa o carte de vizita.

 

 

In timp ce asteptau sa le vina randul la bar, oamenii din terasa erau agatati de acelasi personaj: "Ce faci? Astepti? Ce bine, am o super oferta pentru tine. E foarte misto. Ai timp? Vad ca ai timp, uite cati oameni sunt in fata. Sa-ti zic. Deci. Stii cum e vara. Cald. Mori in casa. Ei, oferta asta…" – isi incepea el discursul, dupa care anunta o presupusa oferta la un sistem de aer conditionat inexistent, caruia noi i-am zis Gemal. La sfarsit, din nou, oferea o carte de vizita.

 

Cei care vorbeau cu prietenii la masa erau brusc intrerupti din firul discutiei pentru ca cineva se baga in mijlocul lor si zicea ceva de genul: "Interesant, interesant, as vrea sa continuam, dar nu e timp si eu trebuie sa va prezint fix acum o oferta foarte misto. E chiar foarte misto. Ei, si avem acum la Gemal o promotie super buna…" si tot asa timp de un minut. Cum ne-a obisnuit, salesman-ul nostru nu uita sa ne strecoare in maini o carte de vizita.

 

 

Dupa ce agasase deja cativa oameni in locurile cheie din terasa, salesman–ul a vrut totusi sa se asigure ca toata lumea a aflat de oferta, asa ca a profitat de atentia indreptata spre proiectia Grand Spoof. "Opriti, opriti, opriti! Opriti!", a navalit el in fata ecranului. Proiectia a incetat si, curiosi sa vada ce s-a intamplat, participantii la ADfel s-au uitat mai atent la tipul care statea in mijlocul terasei: "Nu va suparati, imi cer scuze pentru intrerupere. Dar chiar am o super oferta de prezentat si nu vreau sa plec fara sa afle toata lumea. Deci, foarte pe scurt. Are Gemal acum o promotie…", a avut curaj sa spuna. "Imi cer scuze ca v-am intrerupt, voiam doar sa va anunt din nou de sistemele de aer conditionat de la Gemal", a incheiat el discursul.

Dar asta nu a fost tot. La sfarsitul proiectiei, dupa premierea castigatorilor de la Grand Spoof, pe scena s-a napustit acelasi personaj care CHIAR voia sa stim de oferta lui.

"Felicitari castigatorilor, bravo, bravo! Ma bucur ca pot, cu ocazia asta, sa amintesc de oferta de sisteme de aer conditionat de la Gemal...". Aceeasi poveste. De data asta publicul a reactionat si a inceput sa il huiduie, creand cel mai potrivit moment pentru revealing. Pe plasmele din terase a fost proiectat mesajul IQads:

Revealing-ul a venit si pentru cei de la bar, mese sau terase in momentul in care se uitau pe cartea de vizita primita, pe care era scris acelasi mesaj.

 

Adrian si-a intrat atat de bine in rol incat ne-a facut si noua o surpriza. A doua zi dupa eveniment, cand ne grabeam sa postam pozele facute in seara de dinainte, am primit si noi o superoferta de la Gemal, care acum avea parte si de un slogan:

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related