Panica si voie buna in campania de lansare a albumului Robin and the Backstabbers

"Si acum, in timp ce luminile se aprind si spectatorii ies din sala, nu-mi ramane decat sa va multumesc tuturor ca ne-ati primit in vietile voastre si sa va urez toata fericirea din lume. 'Si hai sa nu plece nimeni suparat'". Asa incheie Andrei Robin Proca povestea primului album lansat de Robin and the Backstabbers aseara.

Si n-am plecat nicidecum suparati, desi in aglomeratia de aseara am putut cu greu sa ne bucuram de concert, iar pop-ul melodramatic - asa cum isi definesc baietii stilul muzical - e ceva mai apocaliptic si mai intunecat decat ce ne ajunge la urechi in fiecare zi. E drept si ca, odata ajunsi la o lansare, noi nu uitam nici de promovarea si mesajele care au adus oamenii acolo. Dincolo de produsul muzical a carui valoare e clara, ceva parea bine facut si la nivel de impachetare a mesajului.

Au convenit ca nu vor sa iasa neaparat din underground, dar ca isi doresc sa ajunga in punctul in care sa poata sa traiasca doar din muzica.
"Asa ca ce vrem sa facem e sa ajungem de fapt sa vorbim de produsul RATB – indeajuns de comercial fara sa fie un sell-out. Sa-l facem un soi de indie Inna?", s-a intrebat agentia.

Keeping it in the family

Daca v-au atras atentia in ultimele saptamani vizualurile de pe strada sau de la metrou care anuntau lansarea, am aflat ca relatia dintre trupa si agentia lor nu e una clasica. Nu s-a facut pitch si nu s-a dat feedback scortos in mailuri care se incheie cu un fals "Multumesc, X". Robin si Backstabber-ii lui si-au luat agentie din 'familie' - Vlad Fenesan, basistul formatiei,  lucrand la buticul de creatie Griffon & Swans.  Si uite asa, de la un share pe Facebook si cate un poster de concert s-a ajuns la o colaborare mai serioasa. Campania de lansare s-a dorit a fi una faux electorala, toate copy-urile fiind versuri din melodiile albumului Stalingrad.

Baietii au scris, agentia a selectat astfel incat totul sa se potriveasca. Si asa "Rusinea face minuni", "S-a cam dus vopseaua de pe cioara" si "Sa vindem tot" s-au contopit cu vizualurile create de Barna Nemethi (Owner, Griffon & Swans) pentru ca Euromedia sa le plaseze strategic langa afisele electorale care ne uratesc orasul si sufletul.

"Partea cea mai distractiva a fost ca stiam ca o sa ni se suprapuna campania cu electoralele. Asa ca am zis sa profitam de asta – versurile baietilor, puse in contextul actual, suna a proteste politice. Am plusat si noi cu partea de vizual - stilistica de razboi, imagini alb-negru, cu grain, astfel incat sa ne iasa o campanie faux-politica. Ne-a ajutat si partea de media planning, pentru ca outdoor-urile au aparut langa vizualurile de campanie ale partidelor politice. Am facut o campanie fun pentru fanii care stiau despre ce e produsul si o campanie care speram sa fie indeajuns de distractiva si atractiva stilistic incat sa-i faca pe oameni sa dea un Google la SPNZRTR. Usor arogant, dar atata timp cat produsul livreaza, nu vedem niciun risc cu minimalismul asta in comunicare", spune Andreea Ionita (Account Manager, Griffon & Swans).

Sursa foto: Facebook.com/RobinandtheBackstabbers

Dincolo de outdoor, nu se putea ca un proiect asa fresh sa nu se promoveze si online. De altfel, fanii RATB sunt deja o comunitate pe pagina oficiala de Facebook, dovada ca au luat stickere-le cu mesajul "and the backstabbers" si le-au asociat prin cele mai ciudate locuri.

Am uitat sa va zic ceva. Si era important

Am scris acest articol in timp ce ascultam albumul, iar in pauzele dintre melodii se auzeau zgomotele avioanelor care ne survoleaza mansarda, in pregatirile pentru ziua natioanala. N-as sti sa va definesc exact sentimentul, dar va spun ca cei de la Griffon & Swans zic ca valorile de care s-au folosit in crearea mesajului campaniei sunt panica si voia buna.



Branduri

Subiecte

Sectiune



Related