Silviu Padurariu (MARKS): In 2013, cine tine prea mult la felul sau de a fi va avea de pierdut. Cine se poate adapta si simplifica va avea de castigat

Silviu Padurariu (Creative Director, MARKS) despre castigarea pitch-urilor pentru Groupama Asigurari si UniCredit Tiriac Bank, extinderea serviciilor de simplificare in online si ce a insemnat anul 2012 pentru MARKS.

Branduri si clienti activi in 2012

UniCredit Tiriac Bank, Groupama Asigurari, FAN Courier, Reteaua privata de sanatate REGINA MARIA, Focus Sat, Unilever, Prolia, Gray Tools Canada, Ikedoo, 4Pay, 4Led.

Cele mai importante schimbari din agentie

Oameni noi, clienti noi, aceeasi viziune – marketing simplificat: fara birocratie, fara mailuri lungi, fara politica si, mai ales, fara fite.

Modificari in departamentul de creatie

Un brad de Craciun.

Tipuri de campanii create

Campanii tactice. Lucru avantajos pentru ceea ce inseamna marketing simplificat. Comunicarea e marketing. A cheltui pe imagine te face sa pierzi provocari mai mari, cu raspuns real de la consumator. Poezia impresioneaza, dar nu vinde.

Media folosite in campanii

Toate canalele media. Desigur, TV-ul e pe ultimul loc, iar media online, tot mai sus. Dar printul nu moare. Iar Direct Marketing-ul e in punctul cel mai inalt din ultimii 5 ani.

Evolutia bugetelor in campanii

Clientii sunt mai atenti la bani, cu siguranta, insa s-au inmultit nevoile de comunicare. Deci, echilibrat.

Premii castigate in 2012

2013 poate va fi mai norocos.

Lucruri care au influentat cel mai mult activitatea agentiei in 2012

Castigarea celor doua pitch-uri – Groupama Asigurari si UniCredit Tiriac Bank - si extinderea serviciilor de simplificare in online.

O parere despre industria de publicitate in 2012

Taierea bugetelor de comunicare implica taierea vechilor obisnuinte ale agentiilor. Insa, foarte putine agentii si-au permis regandirea si reorientarea strategiei de business dupa noile efecte ale crizei. Cei foarte mari, desigur, raman mari si sufera mult mai putin. Insa cei mijlocii si cei mici au fost direct afectati. Pentru Marks, lucrurile nu au stat rau deloc. Marks nu vine cu o gandire prestabilita, bazata pe notorietate, premii, vedetism… subiecte consumatoare de resurse cu efecte trecatoare. Si nici nu ne dorim sa devenim o alta agentie pe o lista de aspiranti. Tot ce ne putem dori este sa ne pastram atitudinea… sa luminam clientii care au nevoie de noi, sa stabilim relatii simple si adevarate cu ei, sa ajutam business-ul lor sa functioneze.
Stam foarte bine ancorati in realitatea data, gandim si lucram pragmatic, lucru apreciat pana acum de clienti din ce in ce mai importanti. Viziunea si modul de business Marks inseamna tocmai adaptarea la realitate. Miza nu e cel mai mare buget si nici cea mai mare idee, ci cea mai lunga relatie. In rest, lucrurile inca nu sunt asezate, nu avem de ce trage concluzii si nici de ce sa ne lasam impresionati de viziuni apocaliptice.

Asteptari pentru 2013

A fi creativ in 2013 inseamna a comunica cu bani mai putini, cu resurse mai scumpe. De asemenea, creativitate inseamna si puterea de adaptare la transformarile realitatii din jur. Cine tine prea mult la felul sau de a fi, va avea de pierdut. Cine se poate adapta si simplifica, va avea de castigat.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related