Coming together, initiativa Coca-Cola impotriva obezitatii in Statele Unite

Coca-Cola a lansat aseara un spot TV pentru Statele Unite in care atrage atentia asupra initiativelor companiei de a contribui la lupta impotriva obezitatii, care va fi difuzat in timpul unora dintre cele mai urmarite emisiuni de la CNN, Fox News and MSNBC.

Produs de Brighthouse and Citizen2, spotul "Coming Together" arata eforturile depuse de companie in ultima vreme astfel incat sa ii ofere consumatorului american posibilitatea unei alegeri informate: dintre cele peste 650 de bauturi din portofoliul Coca-Cola Co. din Statele Unite, peste 180 au putine sau zero calorii, majoritatea bauturilor au propriile variante cu putine sau zero calorii, in ultimii 15 ani numarul mediu al caloriilor din produsele din industrie a scazut cu 22%, au fost lansate bauturi in portii reduse care, pana la sfarsitul anului, vor fi distribuite in 90% dintre locurile in care Coca-Cola este deja prezenta, numarul de calorii continut de fiecare produs in parte este mai vizibil, in scoli si licee oferta se bazeaza in special pe apa, sucuri naturale si bauturi dietetice, initiative la care se adauga investitia in programe care promoveaza miscarea si in cercetare. Clipul lanseaza si un indemn consumatorilor sa aiba grija sa faca efort fizic pe masura alimentatiei.

Comunicatul de presa listeaza si programele care promoveaza miscarea si au fost lansate sau sponsorizate de companie si politicile adoptate de companie (printre care si faptul ca nu cumpara spatiu publicitar unde audienta este formata din copii de sub 12 ani in proportie mai mare de 35%).

Daca spotul lansat ieri are o structura asemanatoare studiilor de caz, maine urmeaza sa fie lansat inca un spot in care sunt aratate exemple de activitati distractive care contribuie la arderea celor 140 de calorii continute de o cutie de Coca-Cola de 330 ml. Un alt obiectiv e sa arate numarul real de calorii continut de fiecare cutie, care e apreciat de consumatori la 900, a spus Diana Garza Ciarlant, reprezentant Coca-Cola Co.

In schimb, Center for Science in the Public Interest (CSPI), organizatia care anul trecut a lansat spotul online "The Real Bears", care si-a propus sa arate consecintele negative ale consumului de bauturi oferite de companie folosind chiar imaginea ursilor polari iconici, a dat presei urmatorul comentariu: "Industria bauturilor carbogazoase e sub asediu si asta pe buna dreptate. Noua campanie de publicitate e doar o incercare de a limita pagubele si nu o contributie valoroasa la rezolvarea problemei obezitatii. Ce incearca industria e sa impiedice politicile de reducere a consumului de bauturi cu zahar, care includ taxe, limitarea disponibilitatii in locuri publice si micsorarea portiilor servite, cum a propus primarul Bloomberg”.

Pe pagina de Facebook a organizatiei, Michael Jacobson (Director executiv, CSPI) a spus: "Incearca sa contrabalanseze criticile care le sunt aduse apeland la un raspuns de criza de baza, prefacandu-se ca sunt preocupati de problema. Daca ar lua problema in serios nu ar mai face reclama la produsele cu numarul intreg de calorii, ar oferi preturi mai mici pentru bauturile cu mai putine calorii si nu s-ar mai opune taxelor pentru bauturi carbogazoase. Tot ce fac e sa transmita spoturi optimiste cu care isi propun sa contracareze criticile”.

Alex Bogusky, co-fondator al agentiei Crispin Porter + Bogusky si autorul clipului "The Real bears” a reactionat negativ la initiativa Coca-Cola, pe care o considera o ipocrizie.



Subiecte

Sectiune



Related