Un brand prins pe picior gresit si un artist care stie sa-l faca sa plateasca. Cazul Humans of New York vs. DKNY

Un brand prins pe picior gresit si un artist care stie sa-l faca sa plateasca. Cazul Humans of New York vs. DKNY

Se implinesc doua saptamani de cand DKNY primeste zilnic mesaje de repros din partea utilizatorilor de pe Facebook, indiferent de continutul promovat.

Pe 25 februarie, fotograful Brandon Stanton, cunoscut pentru proiectul Humans of New York (HONY), una dintre cele mai populare pagini de Tumblr, le-a povestit celor aproape 600.000 de fani ai sai de pe Facebook cum DKNY i-a folosit imaginile fara sa plateasca. Artistul discutase anterior cu brandul sa vanda 300 dintre fotografii, dar nu a fost multumit de suma oferita, de 15.000 de dolari, si negocierea a luat sfarsit. Cateva luni mai tarziu, un fan i-a trimis o fotografie cu vitrina unui magazin DKNY din Bangkok unde puteau fi recunoscute fotografiile Humans of New York. Reactia fotografului a fost sa faca un apel la fanii sai sa distribuie povestea mai departe pe retelele sociale astfel incat DKNY sa se revanseze donand suma de 100.000 de dolari catre centrul YMCA din Brooklyn, bani care ar ajuta copiii de acolo sa poata merge in tabara de vara. Postul a primit 40.000 de like-uri si aproape la fel de multe share-uri, la care se adauga 4.000 de comentarii pe pagina Humans of New York si alte comentarii pe pagina brandului DKNY, precum si articole in publicatii precum The Wall Street JournalMashable, Huffington Post, AdWeek, Gawker sau Gothamist.

Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related