[Client Service] Ioana Proca (Arsenoaiei & Matasel): Exista perceptia ca oricine poate face jobul de account; drept urmare, studenti, secretare, reorientati profesional, haideti la angajari!

[Client Service] Ioana Proca (Arsenoaiei & Matasel): Exista perceptia ca oricine poate face jobul de account; drept urmare, studenti, secretare, reorientati profesional, haideti la angajari!

Bucuriile si tristetile job-ului de account, tensiunea care face parte din pachetul de baza si momentele memorabile care fac totul sa merite la final. Un articol despre ce presupune lucrul in departamentul de Client Service, semnat de Ioana Proca (Client Service Director, Arsenoaiei & Matasel).

Satisfactiile job-ului de account

Satisfactia de a fi "in control". Daca inveti sa faci bine jobul asta, chiar poti influenta cursul lucrurilor.

Iar bine in opinia mea inseamna sa fii cu adevarat coordonatorul unei echipe care sa livreze clientului ce a cerut, dar mai bine decat a cerut, si, in acelasi timp, sa nu simta ca a facut prea multe compromisuri pentru asta. E cumva un job in care te hranesti din satisfactia celor cu care lucrezi.

Momentele grele din viata unui account

Sunt momentele alea in care interesele clientului si ale echipei din agentie par ca nu mai sunt comune. Momente in care trebuie sa decizi catre care tabara inclini balanta, cu toate compromisurile cu care vine asta la pachet.

Iar cu astfel de momente te confrunti cam in 90% din timp. Pentru ca, in opinia mea, accountul e un fel de agent dublu…

Momentele frumoase din viata unui account

Pai sunt exact acele momente in care numarul compromisurilor se apropie de zero sau in care stii ca a meritat sa le faci. Adica momentele in care simti ca interventia ta chiar a contat, ca nu esti doar mesagerul, ci ca datorita tie creatia (si aici ma refer la orice resursa din agentie care creeaza ceva) a fost inspirata de brief sau clientul a acceptat exact propunerea aia in care agentia credea cel mai tare si pe care nimeni nu spera ca o va accepta.

Ei, si nu mai zic de momentele in care stii ca si datorita tie, proiectul a iesit glorios de bine, a adus rezultatele tintite sau chiar peste.

Cel mai frumos compliment primit de la un creativ sau de la client

Sub o forma sau alta a fost un compliment care exprima de fapt ca nu sunt un account obisnuit (cu toate perceptiile negative cu care vine jobul asta la pachet). Plus o oferta de job, mai in gluma, mai in serios, in tabara lor.

Cea mai aglomerata zi de cand lucrez ca account

"Cea mai aglomerata zi" cred ca am sters-o din memorie… Dar cele mai aglomerate zile sunt alea care teoretic trebuia sa fie liniste si deodata apar urgentele, cerintele neprevazute, feedback-ul revizuit, si toate astea de la mai multi clienti in acelasi timp. Din seria "o nenorocire nu vine niciodata singura".

Job-ul de account, la noi si in alte tari

Haha, cred ca e o diferenta in felul in care vede jobul asta fiecare in parte. Dar, lasand gluma la o parte, nu cred in teoria cum ca noi suntem mai cu mot decat altii, nici in mod pozitiv, nici negativ.

Ci cred ca omul potrivit, la locul potrivit, face jobul… potrivit. Adica sunt destul de multe variabile/aspecte flexibile in job-ul asta, iar job description-ul depinde foarte mult de organizatia din care faci parte. Ceea ce nu e deloc rau.

Junior account executives – background si atitudini intalnite

Juniorii sunt atat de buni pe cat ii facem noi sa fie. De curand imi povestea cineva de un intern in departamentul CS care, dupa prima zi de internship, a zis ca nu-i place jobul, ca parca ar fi call center, ca toata lumea nu face altceva decat sa vorbeasca la telefon.

Depinde pe cine angajam. Exista perceptia ca oricine poate face jobul asta… drept urmare, studenti, secretare, reorientati profesional, haideti la angajari! Nu e ceva neaparat rau in asta, si eu cred ca e cea mai accesibila usa de intrare in domeniul comunicarii, dar asta nu inseamna ca poti fi total strain de domeniul asta… Altfel spus, cred ca noi, cei care ii recrutam, suntem responsabili pentru cum sunt accountii juniori si cum evolueaza ei mai departe, in functie de ce responsabilitati le dam si cum ii ghidam.

Calitatile unui account bun

Rabdarea, buna organizare, increderea in sine, judecata critica, empatia, puterea de a-ti tine orgoliul sub control. Intrebari de genul ce ai face intr-o anumita situatie (de criza).

Cum invata un account sa fie mai bun

Cred ca invata cu fiecare client si cu fiecare proiect. Chiar nu cred ca e genul de job pe care sa il inveti din teorie.

Cartile de referinta pentru oamenii de la CS

Tot ce misca in domeniu, de la bazele marketingului pana la ultimele campanii de referinta si la cele mai recente trenduri sociale si din industriile creative, dar si din industriile clientilor pentru care lucreaza.

Accountul trebuie sa fie un partener de dialog bun pentru fiecare client (si aici vorbim de cunostinte de marketing, dar si de business pe specificul fiecarei industrii cu care vine in contact), dar si pentru creativi.

Cat de greu se trece la o pozitie la alta in CS

Pe cat de greu te poti desprinde de sarcinile marunte, pe cat de rapid inveti sa delegi si pe cat de repede iti dezvolti gandirea sintetica si vederea de ansamblu.

True or false: account-ul ucide idei bune

Corect, mai ales atunci cand nu le intelege/nu ii sunt prezentate in mod argumentat.

True or false: account-ul e prietenul clientului

Corect. Adica ce bine ar fi pentru toti sa fie asa

True or false: account-ul n-are voie in brainstorming

Incorect. Accountul organizeaza brainstormingul si ideal ar fi sa il si conduca…

True or false: accountul e (oficial) de vina cand ceva nu iese bine

Corect. Pai daca nu el, atunci cine?

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Sectiune



Branded


Related