[Client Service] Cristiana Belodan (GMP): Toti clientii cu care am lucrat imi sunt actuali prieteni. Cred ca asta e complimentul suprem pe care il poate primi un account.

[Client Service] Cristiana Belodan (GMP): Toti clientii cu care am lucrat imi sunt actuali prieteni. Cred ca asta e complimentul suprem pe care il poate primi un account.

Bucuriile si tristetile job-ului de account, tensiunea care face parte din pachetul de baza si momentele memorabile care fac totul sa merite la final. Un articol despre ce presupune lucrul in departamentul de Client Service, semnat de Cristiana Belodan (Client Service Director, GMP).

Satisfactiile job-ului de account

Munca intr-o agentie de publicitate iti rezerva satisfactii indiferent de departamentul in care activezi. Ca account cred ca ai parte de bucuria de-a construi, la fel ca la "roata olarului", cand simti ca daca pui mana iti ramane amprenta pe model.

Implicarea Client Service-ului in toate etapele unui proiect, de la primele discutii cu clientul pe idee, la brief si apoi la lungul drum de la gand la campania on air, iti rezerva o suma de neprevazute surprize la filmare, nopti nedormite pentru marea prezentare, aplauze la aprobarea bugetului sau suturi in fund ca nu se conecteaza laptop-ul la proiector… toate micile detalii care iti dau satisfactia de-a lucra in publicitate, departamentul Client Service.

Momentele grele din viata unui account

Cand se reinstaleaza outlook-ul si pierde toate contactele din mail.

Momentele frumoase din viata unui account

Cand reuseste sa doarma in noaptea de dinaintea Pitch-ului. Si cand factureaza.

Cel mai frumos compliment primit de la un creativ sau de la client

"Cel mai smart account cu care am lucrat." Powered by Mihai Gongu in ultima mea zi de munca din agentia in care am invatat meserie.

Toti clientii cu care am lucrat imi sunt actuali prieteni. Cred ca asta e complimentul suprem pe care il poate primi un account.

Cea mai aglomerata zi de cand lucrez ca account

O linie continua de meeting-uri in calendarul outlook-ului. Si sute de mailuri necitite la finalul zilei. Din care 50 sunt de rezolvat, restul de 50 sunt bine de stiut.

Job-ul de account, la noi si in alte tari

Am avut sansa de-a observa indeaproape colegi din Client Service in agentii de-afara. Si am avut bucuria de-a constata ca accountii sunt pretty much the same indiferent de tara sau multinational vs. agentie locala. Sunt doar mai bine organizati, mai preocupati de self-development si mai constienti de importanta vietii de dupa job.

Junior account executives – background si atitudini intalnite

Juniorii in publicitate ar trebui sa fie curiosi. In Client Service cu atat mai mult, caci foamea de informatii asigura sangele si vitalitatea business-ului unei agentii.

Ca studii cautam oameni cu background de comunicare sau marketing, cu drive si motivatii clare, care stiu ca-si doresc un job de Executive Director, in 10 years’ time de la prima angajare in publicitate.

Calitatile unui account bun

Portretul robot al unui Account competent: smart, comprehensiv, diplomat, empatic, disciplinat, creativ.

Intrebarea cea mai potrivita job-ului de account la un interviu de angajare: care este cel mai bun brief proactiv cu care te-ai intors in agentie de la ultimul meeting la client?

Cum invata un account sa fie mai bun

Un account devine mai bun cand ajunge sa stie despre business-ul clientului mai multe decat the client himself.

Cartile de referinta pentru oamenii de la CS

Confessions of an Advertising Man – David Ogilvy

The Art of Client Service – Robert Solomon

Welcome to optimism

Cat de greu se trece la o pozitie la alta in CS

Din pacate la noi e mult prea usor fata de norma in advertising-ul de afara, unde exista traditie si maturitate a industriei. In strainatate, un Account Executive devine Manager in 4-5 ani, depinde de cat e de talentat si driven by his growth motivation. In Romania, daca nu esti promovat dupa un an dezvolti depresii si iti cauti un job in alta agentie, ca sa poti obtine mult dorita promovare.

True or false: account-ul ucide idei bune

Account-ii nu ucid corola de minuni a lumii, dar pot sa "ofilieasca" o idee buna daca nu au pasiune si drive sa duca ideile bune mai departe, sa transforme gandurile creative in proiecte.

True or false: account-ul e prietenul clientului

Ei bravos, account-ul e prietenul omului :)

True or false: account-ul n-are voie in brainstorming

Un Account bun nu cere voie sa participe la brainstorming.

True or false: accountul e (oficial) de vina cand ceva nu iese bine

Cred ca vina se imparte, la fel ca si meritele. Cand se strica ceva, account-ul trebuie sa fie oficial pregatit sa repare.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Ogilvy Group România

Ogilvy România, parte din rețeaua internațională Ogilvy, este o companie WPP, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume (NASDAQ:WPPGY). Pe piața locală, Ogilvy creează platforme de comunicare,... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related