[Client Service] Carmen Barda (Saatchi & Saatchi): Contrar asteptarilor, un moment fericit pentru un account e cand lucreaza pe o prezentare (fara deadline maine) si se face 10 PM la birou, dar nu isi da seama

[Client Service] Carmen Barda (Saatchi & Saatchi): Contrar asteptarilor, un moment fericit pentru un account e cand lucreaza pe o prezentare (fara deadline maine) si se face 10 PM la birou, dar nu isi da seama

Bucuriile si tristetile job-ului de account, tensiunea care face parte din pachetul de baza si momentele memorabile care fac totul sa merite la final. Un articol despre ce presupune lucrul in departamentul de Client Service, semnat de Carmen Barda (Group Account Director, Saatchi & Saatchi).

Satisfactiile job-ului de account

In primul rand cred ca job-ul de account te obliga sa gandesti si sa actionezi dintr-o perspectiva big picture.

Intotdeauna trebuie sa iei in calcul toate perspectivele, sa interconectezi, sa integrezi fiecare subcapitol al povestii din realitatea externa (a brand-ului, a consumatorului, a clientului) si cea interna (a resurselor, a timing-ului, bugetului etc). Toate aceste piese de puzzle nu prea au sens decat daca te uiti de sus la ele.

Un alt lucru minunat pentru account este ca ia parte la tot procesul unei campanii, de la brief-ing pana la monitorizare si evaluare. Pe mine asta ma face sa traiesc intens, sa ma bucur de fiecare pas care construieste rezultatul, de fiecare piesa care completeaza puzzle-ul – ca sa continui comparatia. Senzatia de cunoastere si contributie la povestile de backstage de la fiecare capitol iti da o oarecare intimitate, te pozitioneaza mai degraba intr-o relatie mai profunda cu subiectul si nu intr-un fel de "one night stand".

Momentele grele din viata unui account

Momente grele sunt la tot pasul. Depinde cum te uiti la ele. Din punctul meu de vedere, ele nu trebuie dramatizate, ci mai degraba privite ca un mod de evolutie, un motiv de autodepasire, din care inveti. Iar de invatat, invatam zilnic.

Momentele frumoase din viata unui account

Cand reuseste sa intoarca soarta unui proiect sau unei situatii intr-un moment critic, cu putina energie, leadership si gandul ca totul e posibil pe lumea asta.

Contrar asteptarilor, cand lucreaza pe o prezentare (fara deadline maine) si se face 10 PM la birou, dar nu isi da seama. S-ar presupune ca ii place:) si asta conteaza pana la urma.

Cel mai frumos compliment primit de la un creativ sau de la client

Cred ca increderea pe care creativii o au in mine este cel mai frumos compliment de care ma bucur zilnic.

De partea clientilor, m-a bucurat cand unii m-au implicat in business-ul lor mai mult decat o cerea job description-ul meu, iar altii chiar si in viata lor, legand prietenii frumoase si in afara biroului.

Cea mai aglomerata zi de cand lucrez ca account

Nu cred ca exista "cea mai aglomerata zi". Fiecare zi e aglomerata, sunt atatea proiecte, atatea lucruri de citit si de facut. "Cea mai aglomerata zi" poate fi ziua de 24 de ore de filmare fara oprire sau ziua in care nu faci nimic altceva decat sa te lupti cu un gand care iti "aglomereaza" mintea.

Job-ul de account, la noi si in alte tari

Daca vorbim de intelegerea job-ului, nu cred ca exista diferente.

Junior account executives – background si atitudini intalnite

Cred ca Maria Trepcea, noul nostru junior in echipa, este dovada vie a cum sunt sau cum ar trebui sa fie, din punctul meu de vedere, juniorii pe un astfel de job. Iata ce zice ea:

"La nivel de studii, eu sunt absolventa de comunicare, o arie care acopera o multitudine de domenii, iti deschide mintea si apetitul pentru o varietate de activitati profesionale, dar te invata suficient de putin incat sa fii flamand dupa experienta si suficient de modest ca sa fii cu adevarat imbatabil. Cand esti tanar, asteptarile sunt conturate de imaginile elegante pe care le-ai asociat cu aceasta industrie. De la Mad Men si pana la realitate este, totusi, o diferenta. Este recomandabil sa fii flexibil si curios, sa ai un spirit empatic si sa intelegi cat poti de bine intentia si motivatia clientului. Cu privire la asteptarile pe care le am, as vrea sa devin ‚cel mai bun client service’, sa invat tot ce pot de la colegi si clienti, sa aduc o contributie reala agentiei si clientului si, intr-o buna zi, sa imbunatatesc standardele industriei."

Calitatile unui account bun

Un account bun trebuie sa fie un "om bun la toate". Trebuie sa stie business, marketing si comunicare, cu toate specializarile ei, dar si un pic de psihologie. Si mai presus de asta trebuie sa fie un personaj pe care te poti baza, creativ, organizat, cu puternice valente de leadership, sa aiba curaj si umor.

Eu nu am o lista presetata de intrebari de interviu, incerc sa inteleg, in spatele tehnicalitatilor legate de experienta si educatie, care sunt motivatiile omului respectiv in relatie cu pozitia, dar si pe termen lung, si daca l-ar implini si l-ar face fericit job-ul disponibil.

Cum invata un account sa fie mai bun

Desigur ca sunt o groaza de carti si training-uri care te pot invata sa fii mai bun, dar eu cred ca nimic nu e mai puternic ca experienta, coroborata cu un fel motivatie de a invata mereu, de a te autodepasi constant.

In mod practic te ajuta anii in sistem, te pot ajuta experientele pe piete diverse (azi financiare, maine de software), pe diverse categorii de client (mai mici, mai mari, mai entrepreneuri, mai corporatisti etc) sau brand-uri (mai curajoase, mai elegante etc).

In mod mai subtil te ajuta sa iti cultivi curiozitatea – pentru orice – si sa ajungi sa inveti zilnic ceva de la oamenii cu care interactionezi – consumatori, colegi, clienti, prieteni etc.

Cartile de referinta pentru oamenii de la CS

Trebuie sa fac o lista? Ar fi prea lunga astaziJ. Amazon ne da 44.419 rezultate :) aici.

As lista "Micul Print", o carte care vorbeste despre noi, oamenii, inainte de noi, accountii, iar la capitolul site-uri, cateva pe care intru mai rar decat mi-as dori, dar care intotdeauna imi dau content util & inspirational: Contagious, ODDEE, BBH LABS, Bloomberg, the Marketingblog, The New York Times.

Cat de greu se trece la o pozitie la alta in CS

Parerea mea este ca ar trebui sa investesti cativa ani in fiecare pozitie ierarhica, astfel incat sa construiesti solid. In piata din Romania s-au ars multe etape, inclusiv la capitolul acesta.

Mai mult, n-as putea sa indic o regula a pietei de la noi, cred ca depinde de fiecare agentie, de contextul agentiei in momentul in care esti tu acolo. De contextul pietei. Si mai depinde si de planurile personale ale fiecaruia. Cat de mult vrei sa "treci" la o pozitie superioara si ce si cat esti dispus sa investesti pentru asta.

True or false: account-ul ucide idei bune

TRUE, la fel de mult sau putin ca si creativ-ul care isi poate ucide propriile idei bune.

True or false: account-ul e prietenul clientului

TRUE, la fel de bine este si prietenul creativului sau DTPistului; "Accountii" au multi prieteni :)

True or false: account-ul n-are voie in brainstorming

FALS, account-ul "are voie" orice ajuta si aduce valoarea adaugata proiectului. Poate veni cu o perspectiva noua, poate fi o resursa "specializata", de engagement offline sau online, sau poate pur si simplu este un personaj spontan si creativ. Ideile bune pot veni de oriunde.

True or false: accountul e (oficial) de vina cand ceva nu iese bine

TRUE, chiar daca de cele mai multe ori (neoficial) este fals.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related