[Strategic Planning] Razvan Dumitrescu (Lowe & Partners): Strategic plannerul e un nod de cale ferata

[Strategic Planning] Razvan Dumitrescu (Lowe & Partners): Strategic plannerul e un nod de cale ferata

Ce inseamna sa fii strategic planner pe meleaguri mioritice, cum poti sa fii bun la ceea ce faci, de unde te inspiri si care sunt tehnicile de abordare a briefului pe care trebuie sa le folosesti? Am intrebat toate astea si am pus in discutie mituri precum "munca strategic plannerului e plictisitoare" sau "publicitatea poate sa traiasca foarte bine si fara strategic planning". Ne-a raspuns Razvan Dumitrescu (Strategic Planning Director, Lowe & Partners).

Ce e un strategic planner?
Nod de cale ferata. Vin informatii, experiente, de tot felul si din toate directiile. Ai parte de orient express-uri, iti mai vin si marfare, deh. Filtrezi, polizezi, mai dai cu ciocanul la roti, apoi distribui. Tine in mare masura de tine sa functioneze sistemul.

Rolurile unui strategic planner
Sa faca lumina. Sa canalizeze. Sa inspire. Sa controleze. Sa vanda. Sa evalueze la final.

Zilele unui strategic planner
Nu sunt doua la fel. Nu prea, adica. Sunt zile laxe, astepti sa se intample lucruri. P-astea le omori dand iama prin trenduri, mai vezi meme-urile la zi, ce campanii se mai vand, ce tehnologie ne mai paste de maine. Altele sunt intense, si aici ii dam cu neologismele inevitabile: review-uri de creatie, rehearsal-uri, debriefing-uri.

Ce background are un strategic planner?
De la mama de acasa - bun simt, minte deschisa. De la viata - intelegerea comportamentului uman. De la industrie – nitel marketing, ceva comunicare.

Bucurii si tristeti
Cea mai mare satisfactie – sa vezi ca se leaga totul. Sa pui mana pe un insight valoros, sa-l vezi folosit cum trebuie, sa stea neatins pana ajunge la receptor.
Cea mai mare tristete – sa vezi ca n-ai ce sa scoti dintr-un brief si trebuie sa faci ceva caldut.

Diferentele intre agentii in ce priveste job-ul
Habar n-am. Eu sunt in grupul Lowe de 10 ani. Inainte am facut client service intr-o alta agentie timp de 8 ani.

Prima intalnire cu brieful
Astept momentul de iluminare. Ceva ce iti spune din primul moment ca ai o campanie speciala in maini.

Cum se gaseste insight-ul cel mai bun?
Conversațiile, articolele citite despre viata de zi cu zi. Si de cele mai multe ori din senin, fara motiv, fara sa cauti.

Combinatia ideala research + intuitie + experienta
In procente?... 
Nu cred ca exista o formula exacta. In zone in care nu stii nimic despre o afacere, research-ul conteaza 90%. In altele, in care stii despre ce se vorbeste, intuitia are mai multa pondere.

Relatia strategie - celelalte departamente
Relatia indeala nu e una profesionala. E una de chimie. Cred.

Cartile din biblioteca strategilor
Intrebare de 10 puncte. Sunt convins ca fiecare planner are alte repere. Ale mele ar fi cartile scoase de APG. Advertising Age. Media Post. Marketing Vox. Trendwatching. WARC. Seth Godin. TED.

Diferenta dintre un strategic planner priceput si unul nepriceput
Intuitia si carisma.

True or false: Publicitatea se poate face la fel de bine si fara un strategic planner

False. Un planner bun e ca uleiul ala sintetic, certificat, din motorul masinii. Masina merge si cu Floriol, dar nu mai e masina, e caruta.

True or false: Cu cat mai buna strategia, cu atat mai bune rezultatele
False. O strategie buna e una din piesele de puzzle. Trebuie sa fie la fel de bune si restul componentelor.

True or false: Strategic plannerii trebuie sa fie experti in domeniul in care activeaza brandul pentru a oferi consultanta
False. Un planner trebuie sa tina un soi de echidistanta. Sa priveasca mai de sus si din toate unghiurile.

True or false: Odata ce ai ales o strategie, trebuie sa te tii de ea pana la sfarsit
True. Strategia e ca un drum intre A si B. Nu tii drumul, nu mai ajungi la B. Poate doar din intamplare.

True or false: Nu exista junior planner
True. Am cunoscut un junior planner de la care am invatat foarte mult.

True or false: Munca in departamentul de strategie nu e la fel de fun ca cea de la creatie
False. Ambele sunt procese de gandire. Ambele iti dau satisfactii.

True or false: Curiozitatea e cea mai importanta calitate a unui strategy
Hm. False. As zice ca empatia este calitatea numarul 1. Curiozitatea vine imediat dupa, la fotografie.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


MullenLowe

De 29 de ani in Romania, MullenLowe este o agentie de creatie, marketing si brand strategy, care isi propune sa isi pastreze mentalitatea de creativitate antreprenoriala si spiritul dinamic. Agentia se pozitioneaza... vezi detalii »

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related