[IQads Kadett] Denisa Armasu: Cum sa primesti Like si Share fara sa ceri Like si Share

Domnule Utilizator, va rog a-mi aproba cererea de postat pe wall-ul Dvs in aplicatie. Mentionez ca aceasta imi e necesara pentru a bifa obiectivele de brand. Cu stima, cineva care nu mai stie cum ar putea sa fie interesant pe brief inca o data.

“What’s new?” Aproape la fel de frustrant ca pagina alba, statusul care asteapta sa fie pus pe pagina de brand de 2-3 ori pe zi, in fiecare zi, saptamana de saptamana, poate sa-l duca si pe cel mai copywriter in pragul decesului creativ. Mai grea ca nebunia, problema lipsei de inspiratie se manifesta prin mesaje plate, scrise mecanic, in spatele carora cu greu se poate ghici ca a stat vreodata un om interesant, care se descurca onorabil intr-o conversatie, si nici travaliul prin care a trecut inainte sa posteze aceasta chestie cel mult “meh”. La capitolul aplicatii, omul ingenios pe a carui carte de vizita chiar scrie “creativ” se transforma intr-o creatura bizara ce imprumuta vocabularul de lemn specific Inaltei Curti.

A trebuit sa aducem scaune in plus la trainingul IQads Kadett despre cum spunem povesti interesante in online, tinut joi de Denisa Armasu, Digital Group Creative Director la Saatchi & Saatchi (ocazie cu care am facut si “bring a friend day”). Luam asta ca pe un semn ca, poate, intr-un viitor nu foarte indepartat, o sa avem mai multe campanii romanesti in online de care sa ne arda degetele sa scriem.

Denisa a tinut putin industria de publicitate in suspans, alegand initial sa studieze pianul. Noroc ca Leo Academy a adus-o pe drumul cel bun, la creatie. De 7 ani agita apele in digital, intai la Ogilvy Interactive, apoi la Interactions si, de un an, in noul departament de digital de la Saatchi & Saatchi. Destul timp cat sa ia premii la Internetics, Webstock, Effie, ADOR. La capitolul offline, se lauda cu niste povestiri in revista lui Motanov.

Ne-a intuit nevoia de inspiratie, asa ca a oferit cateva extrase din experientele de creativ autodidact care a invatat tocindu-si degetele pe tastatura. Cu exemple, mai jos.

Atunci cand iti intrebi prietenii daca merg la mare de 1 mai nu le spui sa iti raspunda cu Like pentru “da” si Share pentru “nu”, asa ca de ce daca administrezi o pagina de brand te-ai apuca sa faci asta? Incearca sa porti o conversatie naturala si cu consumatorii, nu doar cu prietenii. Tot din seria asta e si nevoia sa raspunzi la mesaje, sa nu te multumesti plantand o intrebare si apoi retragandu-te in pustiu pana la urmatoarea curiozitate. Aici avem mult de lucru, asa ca putem intre timp sa ne inspiram de la Old Spice in speranta ca cineva devine suficient de gelos la un moment dat.

Spune un singur lucru deodata. Chiar daca ajungi sa te indragostesti de un brand si ai vrea sa spui dintr-o suflare toaaaate lucrurile minunate pe care le stii despre el, rabdarea si metoda one at a time dau cele mai bune rezultate.

Un exemplu de reducere la esential a fost site-ul Clickshop, care se rezuma la un singur buton, cu mesajul (foarte in voga la vremea aceea) “Apasa-l!”.

Odata ce te-ai hotarat asupra unui lucru interesant de spus, spune-l in cat mai multe locuri. Asigura-te ca apare oriunde se poate, in site, newsletter, Facebook Ads, bannere, aplicatie, nu te opri pana n-ajungi sa spui “Ah, iar campania asta? Enough already!”.

Mai mult, daca oferta ta e buna, repet-o pana o intelege si utilizatorul cel mai distras, cel care jongleza cu toate tab-urile internetilor deschise. Ca s-o citez pe Denisa, repet-o “Numai pe ea, numai pe ea, numai pe ea, numai pe ea, numai pe ea, numai pe ea, numai pe ea, numai pe ea, nimic altceva”.

Ca sa vedeti ca nu glumeste, uitati un newsletter trimis de Clickshop:

Tot in newsletter ne-am uitat si dupa exemple care demonstreaza ca poti sa creezi o poveste chiar si pentru cel mai banal produs. Nu o sa ai mereu conturi de masini pe mana, asa ca sapa-sapa dupa scanteia care transforma produsul tau anost intr-un print pe cal alb. Nu mai incape vorba cat de mare e presiunea sa spui ceva interesant despre un produs cool.

Scurteaza. Toate lucrurile interesante se pot spune mereu mai scurt decat reusesti intr-o prima faza, asa ca merita sa folosesti timpul pe care il ai la dispozitie ca sa cauti versiunea cea mai simpla si mai rapid de inteles.

O campanie care se vede ca a respectat principiul asta e un alt exemplu din portofoliul Denisei, de data asta pentru Groupama Asigurari. Compania voia sa arate ca asigurarea obligatorie ofera doar minimul de protectie impotriva pericolelor si ca e mai recomandata dublarea cu o asigurare facultativa. Ca sa dramatizeze diferenta dintre beneficiile de baza si cele suplimentare, agentia a creat pentru Groupama un site cu versiuni in miniatura ale unor aplicatii cunoscute, de la Minimaps, care iti arata cum ajungi din punctul A in punctul A, pana la Minibook, care iti permite adaugarea unui singur prieten si a unui singur Like.

 

Ramai la curent cu ultimele vesti si comenteaza ceva actual - o alta recomandare pentru cine vrea sa scrie povesti relevante pe Facebook. Dincolo de sarbatorile din toate calendarele, de la ziua nationala pana la ziua pisicutelor cu cont de facebook, poti sa atragi atentia daca legi creativ mesajul tau de cele mai recente discutii ale prietenilor. Cum a facut Milka Crispello.

Atentie insa ca actualitate nu inseamna sa spui odata cu toata lumea ca e foarte nasol ca e iar luni sau ca daca e vineri e party. Straduieste-te sa pornesti de la un adevar care conteaza.

Nu uita sa lasi loc de joaca si pentru utilizatori. Nu ii conduce de mana pana la capat, se vor bucura mai mult unind piesele de puzzle de unii singuri. Un exemplu de campanie care a respectat si principiul de aici, si pe cel legat de actualitate, a fost “Stirea de la fara 5”, o initiativa KitKat pe Facebook care anunta stirile zilei sub forma de vizualuri care integrau batoanele de ciocolata.

Marti, 24 ianuarie: Legatura dintre foca si posesoarea celor mai lungi picioare a fost rupta. Ghiciti ce cuplu a luat o pauza?

Miercuri, 25 ianuarie: In sfarsit ninge de Anul Nou! Care an nou? Anul Nou chinezesc! Ai cauciucuri de iarna sau iei o pauza?

Nu te sfii sa ocupi tot. Tot. Tot. Tot. Vezi ca mai e un loc liber acolo. Acolo. Tot. Sunt destule exemple de branduri care au hack-uit mediile clasice prin acaparare, dintre care Denisa Armasu a selectat doua, una de pe Pinterest si alta de pe Instagram.

6

5

4

3

2

1

E greu sa te tii de treaba in acelasi ritm de fiecare data, dar merita tot efortul daca la sfarsit reusesti sa creezi un obicei.  Nu ar fi de vis ca oamenii sa iti astepte postarile ca pe Guerrilla de Dimineata?

Tot dificil e sa cauti locuri noi in care sa inovezi. Ne cam place cuvantul “inovatie”, in ultima vreme chiar si sub forma lui mai nastrusnica de “inovativ”, dar cautam elementul de nou in aceleasi locuri, uitand ca noutatea poate sa sara din orice colt. Chiar si din numele domeniilor, cum s-a intamplat la Groupama in cazul unei campanii pentru RCA.

Training-ul sustinut de Denisa Armasu este parte din IQads Kadett, program de talent scouting organizat de IQads. Cadetii admisi in program participa la o serie de training-uri si prezentari de case study-uri organizate special pentru ei in Clubul Kadett, aflat in sediul IQads. In plus, cadetii primesc invitatii la evenimente ale industriei, carti de specialitate, precum si sansa de a beneficia de stagii de practica in agentii si companii. Participantii sunt alesi in urma unui test de orientare si examinare online care verifica gradul in care personalitatea tinerilor se apropie de personalitatea ideala a principalelor meserii din industria de marketing si comunicare. Inscrierea se face pe IQadsKadett.ro.



Interactions

INTERACTIONS este o agentie de comunicare interactiva si eCRM fondata in 2009. INTERACTIONS este un partener de cursa lunga: parteneriatul dintre agentie si clientii majori depaseste in media cifra de 3 ani, recordul... vezi detalii »

Oameni

Subiecte

Sectiune



Related