[IQads Kadett] Ce se intampla dupa ce desfaci funda pachetului de PR cultural

Tanarul entuziast care a terminat o facultate de comunicare si spune ca vrea sa contribuie la o lume mai buna - il stim - are o sansa daca se indreapta spre PR-ul cultural. Dar, ca sa nu spuna ca nu a fost avertizat, zicem de pe acum ca il asteapta o viata grea. La trainingul IQads Kadett de joi, Bogdan Theodor Olteanu (Managing Director, BORTUN•OLTEANU) a scuturat putin de guler juniorii care vor sa faca proiecte “frumoase” in PR Cultural fara sa stie la ce se inhama. Chiar daca astfel de incurajari o sa duca la mai putine maini ridicate la intrebarea “cine de aici vrea sa faca PR cultural?”, probabil ca cei cativa care au ramas o sa fie pregatiti sa ramana si dupa ce dau de greu.

PR-ul cultural e un domeniu in care nu poti fi sigur ca proiectele supravietuiesc de la un eveniment la altul, in care nu exista buget de promovare si totusi nevoia de a atrage public e vitala. Daca nu vorbim de PR pentru vedete ca Stefan Banica Jr., care umplu Sali ale Palatului cu un singur zambet aruncat piezis pe niste afise, ci pentru un eveniment ceva mai high-end, apare problema audientei restranse. Dimensiunea redusa a targetului genereaza un cerc vicios: audienta potentiala este prea mica pentru ca sponsorii sa fie convinsi sa investeasca, ceea ce lasa ca solutie pentru monetizare doar vanzarea de bilete, dar si pentru asta numarul de participanti e prea mic pentru a acoperi costurile de organizare.

Mai mult, si organizatorii de proiecte culturale fac frecvent trei greseli: isi imagineaza ca nu concureaza decat intre ei si nu cu orice alt mod de petrecere a timpului liber, mizeaza pe boom-uri, actiuni punctuale, in loc sa faca un efort sustinut pe tot parcursul anului, si pierd timp si energie deplangand soarta culturii in Romania in loc sa caute portitele de acces.

Peste astfel de bariere trebuie sa treaca si Ideo Ideis si SoNoRo, doua proiecte culturale pentru care BORTUN•OLTEANU a lucrat ani buni. O solutie care a functionat este apelul la “fratii mai mari”, persoane cu autoritate in domeniu care sa actioneze ca endorseri pentru eveniment astfel incat sa ofere credibilitate si sa atraga un public mai larg. Chiar anul acesta, dupa ce Ideo Ideis a pierdut co-finantarea de la ICR, odata cu alte proiecte culturale romanesti, a reusit sa stranga totusi banii necesari apeland la sustinatori din teatru, muzica si film care au licitat obiecte personale. Cu ajutorul implicarii unor oameni ca Marcel Iures, Horatiu Malaele, Andi Vasluianu, Alexandru Tomescu, Tudor Giurgiu, Cristian Mungiu sau Marius Manole au fost stransi primii 5.170 de euro, restul sumei necesare organizarii editiei a opta fiind obtinut prin platforma de crowdfunding We Are Here.

La finalul trainingului, toti participantii la IQads Kadett au primit oferta de a avea gratuit feedback detaliat si implicat de la Bogdan Theodor Olteanu pe orice fel de proiect personal (legat de cultura), timp de 6 luni. Training-ul sustinut este parte din IQads Kadett, program de talent scouting organizat de IQads. Cadetii admisi in program participa la o serie de training-uri si prezentari de case study-uri organizate special pentru ei in Clubul Kadett, aflat in sediul IQads. In plus, cadetii primesc invitatii la evenimente ale industriei, carti de specialitate, precum si sansa de a beneficia de stagii de practica in agentii si companii. Participantii sunt alesi in urma unui test de orientare si examinare online care verifica gradul in care personalitatea tinerilor se apropie de personalitatea ideala a principalelor meserii din industria de marketing si comunicare. Inscrierea se face pe IQadsKadett.ro.



Dosare editoriale

Companii

Subiecte

Sectiune



Related