Cand credem ca nimic nu ne mai poate surprinde

Cand credem ca nimic nu ne mai poate surprinde

Imi place cat de multa libertate iti da conceptul de surpriza. O groaza de lucruri pot fi surprinzatoare (la extrema fiind cancanisticul "ce-a mai facut Bianca lui Bote", sau a cui o mai fi acum). O multime de lucruri pot sa te uimeasca intr-atat incat sa te puna in fund – de exemplu sa castigi la Loto. Deci surprizele sunt toate astea, un maldar de curiozitati care nu-si au locul in viata de zi cu zi a romanului. Ceva care ne intrerupe din maratonul asta neobosit: acasa – munca – acasa – concediu. Ceva in genul acestor campanii publicitare.

Articolul a fost publicat in suplimentul ADfel 2013, distribuit in Bucuresti impreuna cu 24FUN. 

Shaorma pe tren in drum spre Vama

1 mai. Trenul spre Mangalia e burdusit de studenti infometati, dornici sa ajunga odata la mare. A fost ocazia Wu Xing sa imparta fluturasi care contineau informatii despre noul wrap (un fel de shaorma) si serviciul de livrare ultrarapida. Toti cei care s-au grabit sa comande au primit un wrap cald livrat cu masina Wu Xing, care isi astepta clientii (de-acum hamesiti) in urmatoarea statie de oprire a trenului.

Cado: de ziua ta, nici o palma!

Emisiunea de dimineata cu Dobrovolschi si Craioveanu la Radio Guerrilla. E 8 martie. Cativa barbati suna sa le faca urari prietenelor sau sotiilor lor. Le promit "Nici o palma" de ziua lor. Pentru ca, vorba aia, ies sa sarbatoreasca, deci nu raman acasa. Rezultatul? O multime de persoane indignate, desi au fost si voci de sustinere. Se lamureste cu un revealing la Pro TV: a fost o campanie impotriva violentei domestice pusa la cale de Fundatia Sensiblu.

Diferenta de un grad Celsius

Rubrica meteo de la Prima TV este schimbata in luna ianuarie a lui 2013. Asta pentru ca locurile prezentatorilor obisnuiti sunt luate de Jeni (65 de ani), Bogdan (42 de ani) si Nicusor (41), trei oameni care traiesc pe strazi de peste 11 ani. Sunt mai buni decat cei cu care telespectatorii erau deja obisnuiti pentru ca explica importanta fiecarui grad Celsius, care, pentru ei, ar putea insemna diferenta dintre viata si moarte.

O ceasca de caf.. aa… boabe?!

In cazul in care va intrebati daca Buzdugan si Morar fac si farse bune, ei bine, fac. Cel putin daca e sa ne luam dupa contributia lor la o activare pusa la cale de Doncafe. Toti cei care au incercat sa cumpere cafea de la automat au primit, in schimb, boabe (asta ca sa fie clar ca macinarea se intampla la fata locului). Odata ce sunau la numarul de telefon de la "reparatii" erau luati in primire de Daniel Buzdugan si Mihai Morar, care jucau rolurile unor mesteri nepriceputi in timpul emisiunii, live la radio ZU.

Ce stiu maidanezii sa faca si noi nu?

Nu o data am vazut prin Bucuresti maidanezi mai bine adaptati la regulile urbei decat chiar cetatenii ei. Doar ca de data asta cainii vagabonzi au devenit subiectul unui spot TV, compus din imagini reale cu maidanezi traversand strada prin locurile marcate. Cu mesajul "Daca ei pot, toata lumea poate" clipul a avut succes nu doar la noi, ci si in alte tari (45 mai exact), iar reclama a fost tradusa in peste 20 de limbi straine.

Expozitie de fotografii si de logo-uri

Sau o expozitie de fotografii nerusinata in care toate imaginile prezentate drept lucrari aveau un watermark fix pe centru cu logo-ul Sprite. Toate imaginile expozitiei au fost realizate, de altfel, cu aparatul de fotografiat Sprite, care putea fi castigat la promotia "Castiga premii care ne fac tot noua reclama". Pai de ce ati vrea aparatul asta, ma intrebati? Pentru ca macar Sprite e sincer si nici cu premiile nu mi-e rusine (rucsacuri, biciclete sau o masina).

Femei, ciocolata si posete

Cum Kinder stia ca intre femei si ciocolata a existat din vremuri imemoriale o atractie puternica, brandul a hotarat sa faca lucrurile si mai frumoase aruncand in ecuatie 100 de posete. Doamnele care au fost alese drept finaliste la o promotie Kinder au intrat intr-un cerc de iubitoare de gentute de firma, fiecare putand sa se bucure de una dintre ele timp de o saptamana. Apoi si le schimbau intre ele. Iar la finalul promotiei, ultima poseta primita in circuit ramanea definitiv in posesia unei doamne norocoase.

Invatam si noi diferenta intre doua capitale?

Rom Autentic a facut o groaza de dracii cu spirit romanesc in ultimii doi ani. Dintre ele, una si mai si a fost add-on-ul pentru Firefox si Chrome care adauga la fiecare "Bucuresti"/ "Bucharest" gasit pe internet cate un "nu Budapesta"/"not Budapest". La pachet intr-o campanie mai ampla in care brandul s-a hotarat sa arate diferenta intre cele doua capitale. In contextul in care, anul trecut, 400 de fani Athletic Bilbao au ajuns in Budapesta in loc de Bucuresti, capitala in care avea loc finala Europe League.

Cam atat in materie de surprize facute de branduri de la noi. Nu pentru ca lista s-ar incheia aici, nu, sacul cu activari misto facute de companii pentru consumatorii lor e mai adanc de-atat. Ideea e ca mai avem si noi destule cu care sa ne laudam la ADfel, dar n-as vrea sa va stric surpriza aici si acum.

ADfel e un eveniment IQads, organizat cu sprijinul 24FUN, Radio Guerrilla si AdProduction. Evenimentul are loc pe terasa Fabrica (Str. 11 Iunie, nr. 50, Bucuresti).

Partenerii media ai evenimentului sunt Metropotam, 24-FUN, Orasul Meu, 220.ro,Tataia, All Hollow, VICE, HipMag.ro, Times New Roman, Revista de Povestiri, Mixtopia, Realitatea.net, The Institute, SUB25, Money, BestJobs, Catavencii, The Chronicle si Radio Guerrilla. ADfel este organizat cu sprijinul Euromedia, Trade Media, 360Revolution, Carturesti, Elevate si MVcom.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related