Mostenirea lasata de Andreea Marin romanilor: Surprize, Surprize

Mostenirea lasata de Andreea Marin romanilor: Surprize, Surprize
Sursa foto: surprize-surprize.ro

Pot sa va stric restul zilei rostind doar cateva versuri. Uite: "Te invit aici/Este seara ta/Doar surprize placute te-asteapta/Le meriti, le vei avea./Te invit aici/Nu vei regreta/Este sansa ta". Le-ati citit fredonand melodia in minte, sunt sigur. O sa mai cante un pic acolo, e normal, Surprize, Surprize a rulat timp de 9 ani pe TVR1 si nu cred ca exista roman care sa nu fi vazut macar o editie. Andreea Marin, zana, a fost prima femeie care a adus drama, speranta, lacrimile si asistentii TV (remember Cove?) pe ecranele noastre. Macar din aceasta perspectiva, cea de deschizatoare de drumuri, sa-i oferim admiratia noastra. Si nu numai a noastra, ci si a unor minti creative romanesti, a unor publicitari cunoscuti, pe care i-am intrebat ce a insemnat emisiunea Surprize, Surprize pentru romani. Iata ce ne-au raspuns:

Articolul a fost publicat in suplimentul ADfel 2013, distribuit in Bucuresti impreuna cu 24FUN. Gasiti si alte articole despre surprize aici.

Raluca Feher (Creative Director, cap)
Surprize, Surprize a aparut prea tarziu ca sa fie cu adevarat un fenomen in televiziune. Pro TV-ul crease de ani de zile megaemisiuni si superstaruri, Flooooorin Calinescu sau Andreea Esca putand candida cu succes in 2000 la presedintia tarii. Zana de pe TVR1 a venit pe un val telenovelistic-siropos lazarovian, cu mare priza la publicul rural, mai in varsta, mai needucat din Romania. In ciuda titlului showului, audientele masive ale emisiunii nu au surprins pe nimeni.

Serban Alexandrescu (Managing Partner, Headvertising)
Surprize, Surprize a fost prima dovada clara ca "televiziunea emotionala" functioneaza perfect si la romani. Ca realul, cosmetizat pana da in fictiune, e mai storcator de lacrimi decat fictiunea pura de sorginte telenovelistica ("Sclava Isaura" etc). Toate show-urile curente de mare succes de la noi traiesc inca din spiritul si reteta "Surprizelor": un nenorocit, un "ajutator" (care, mai nou, danseaza), o sansa unica de "redeeming", "zana mediatoare" (acum deghizata in personajul colectiv numit "Juriu") plus paiete si praf de stele.

Sorin Psatta (Integrated Communication Director, Graffiti BBDO)
Emisiunea Surprize, Surprize a rulat intr-o perioada (1999 -2008) la care in prezent romanii se gandesc cu nostalgie si regret. Era o vreme in care parea, surpriza, ca lucrurile incep sa se aseze, economia sa functioneze, oamenii sa prospere, luminita de la capatul tunelului sa se intrevada. Cu atat mai fireasca a aparut incercarea televiziunii de a "pune umarul" la bunastarea, chiar daca in primul rand sufleteasca, a semenilor, si cred ca din acest motiv (dar nu numai el) Surprize, Surprize a fost un succes, devenind rapid o emisiune de mare audienta. Acuzat uneori de melodramatism si artificialitate, show-ul condus de Andreea Marin imi pare insa astazi, prin comparatie cu ce vad pe sticla, corect, cuminte si decent, destinat unor oameni "obisnuiti", cum tot mai greu gasesti prin partile noastre. De aceea si banuiesc ca o emisiune similara nu ar mai avea in anul de gratie 2013 aceeasi priza la public, devenit intre timp, deloc surprinzator, mult mai cinic si mereu in cautare de senzatii (cat mai) tari.

ADfel este un eveniment IQads, care are loc intre 12 si 18 august, pe terasa Fabrica (Str. 11 Iunie, nr. 50, Bucuresti). Programul incepe in fiecare seara la ora 18.00, iar intrarea este libera. Pe Facebook.com/IQads si pe IQads.ro vor fi prezentate detalii despre programul fiecarei seri din cadrul evenimentului.

Partenerii media ai evenimentului sunt 24-FUN, Metropotam, Orasul Meu, 220.ro,Tataia, All Hollow, VICE, HipMag.ro, Times New Roman, Revista de Povestiri, Mixtopia, Realitatea.net, The Institute, SUB25, Money.ro, BestJobs, The Chronicle, Catavencii si Radio Guerrilla. ADfel este organizat cu sprijinul Euromedia, Trade Media, 360Revolution, Carturesti, Elevate, AdProduction si MVcom.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related