Cat de greu este sa faci un spoof bun?

Cat de greu este sa faci un spoof bun?

In seara asta, la cea de-a saptea editie Grand Spoof, aflam numele parodiei pe care juriul a considerat-o cea mai buna. Stim care a fost preferata publicului, "Gargarita-rita" si mai stim ca la 21:00 vor urca pe scena echipele din spatele spoof-urilor, in aplauzele noastre. Ce nu stim e cum au lucrat participantii la Grand Spoof la crearea parodiilor, cum au gandit conceptele si au ales reclamele, in cat timp s-a filmat si cat a durat montajul. Ca sa aflam toate astea, am vorbit cu trei dintre cele 83 de persoane care au inscris parodii: Andrei Giurgiuman ("Seminte cu nuplecabilitate"), Alex Cotet (parte din Sector 7, unul dintre realizatorii "Noul Dersil cu Deroina" si "Cahfu") si Alex Boca ("Imparte o Cola cu un taran").

IQads: Care e conceptul spoof-ului vostru si ce mesaj ati vrut sa transmiteti? De ce ati ales reclamele astea?
Andrei Giurgiuman: Am incercat sa gandim putin altfel. Am vazut ca de obicei se parodiaza clipul in sine. Se schimba putin povestea si gata. Noi ne-am gandit sa pornim doar de la punchline si sa refacem toata reclama cap-coada. Asadar, chestia care ne-a prins pe noi si pe care am incercat sa o exploatam a fost: "Semintele care nu te lasa sa pleci pana nu le termini". Restul textului este in mare masura cel original, cu mici adaptari care sa il faca sa se potriveasca cu povestea.

Alex Cotet: Am ales sa parodiem campania Carrefour fiindca devine tot mai violenta cu fiecare spot. Asa ca am continuat linia lor de gandire si am reconstituit o zi din viata preturilor de la Carrefour, asa cum reiese din campanie. Ne-am dat seama repede ca preturile traiesc intr-o continua stare de teroare. Lumea lor e o lume plina de discriminare si violenta, in care pot fi ucise pe strada pentru simplul fapt ca nu sunt destul de mici. Iar vinovatul moral, asa cum insista si campania originala, este clientul (“pentru tine!”). Noi doar ne-am grabit sa trecem in revista celelalte metode de tortura, inainte sa le pice fisa celor de la Carrefour si sa le incorporeze in urmatoarea reclama.

Ideea de la care a pornit spoof-ul “Noul Dersil Cu Deroina” e aceea ca reclamele la detergent, indiferent de brand, se bazeaza pe acelasi “moneyshot”: gospodina baga nasul in prosop/cearsaf/sosete si are orgasm. Deci cumva scopul principal – curatenia – trece pe plan secund. Mesajul pe care am vrut sa il transmitem e acela ca parfumul din detergenti poate distruge familii. Ori asta, ori gospodinele nu ar trebui sa consume substante psihotrope. Spoof-ul e un comentariu la adresa intregii nise de produse si nu a vreunui brand sau a vreunui spot anume. Pentru multi romani “Dero” e sinonim cu “detergent”, iar noi l-am combinat cu Persil fiindca Derux Perlan sau Derwoll sunau stupid.

Alex Boca: Initial ni s-a parut ca aceasta campanie Coca-Cola a ratat o ocazie importanta - aceea de a-si amuza publicul. De aceea am creat propriile noastre etichete hazlii. Dar, pentru ca sa imparti o cola cu un taran nu e destul de savuros, i-am atribuit taranului un rol si mai important, acela de a educa. Inlocuirea sucului cu tuica ne aminteste ca suntem romani si nu americani... Tuica e mai valoroasa decat cola. Taranul, care e un producator, e mai important si mai intelept decat consumatorul.

IQads: Ce s-a intamplat in culise? Povestiti-ne de brainstorming, filmari si montaj.
Andrei Giurgiuman: De parca a lucrat o armata intreaga la clipul asta :)). De fapt, echipa este mult mai mica. Il avem pe Adrian Cucu (actor) si Horia Ancas si Andrei Giurgiuman (idee).

Prezenta lui Horia in proiect a fost scurta, dar vitala. Adica el a fost cu ideea, sa pornim de la punchline si sa realizam ceva nou, nu sa copiem doar o reclama.

Fiindca reclama era aleasa de ceva vreme si pentru ca deja aveam o idee, a trebuit sa modificam tot. "Ba, dar de ce sa faci reclama cum e deja? Ba, eu vreau sa il vad pe unu' intr-o masina si sa nu poata pleca de acolo pentru ca nu a terminat semintele!" :)

Dupa inca o bucata de vreme de stors mintile am decis ca e destul de buna ideea. Asa ca am trecut la filmare. Pe partea de imagine am facut totul de unul singur, de la storyboard la filmare, si montaj. Totul a fost filmat intr-o dupa-amiaza si montat noaptea inainte de ultima zi de inscrieri :).Trebuie sa ii multumesc aici lui Adrian Cucu. Nu cred ca as fi gasit pe cineva care sa joace mai bine ca el si asta mi-a usurat mult munca.

Cu voturile, dupa cum vezi, nu am prea facut treaba buna. Personal, sunt foarte inactiv pe Facebook si nu exist deloc pe alte retele de socializare. Am in lista doar prieteni apropiati si asa nu s-a prea "viralizat" spooful. Nici nu am incercat prea mult, daca e sa recunosc. Cred ca am gresit si pentru ca l-am share-uit inainte sa inceapa perioada de votare. Am adunat doar like-uri care nu au ajutat la nimic :). Si cine a intrat o data sa dea like, nu se mai intoarce inca o data ca sa voteze.

Alex Cotet: Brainstorming-ul nu a durat mult. Mie mi se pusese pata de ceva vreme pe campania Carrefour, dar imi lipsea contextul. Iar Raul (n.r. Raul Gheba, parte din Sector 7) era iritat de abordarea tip "porno cu cearsafuri" din reclamele la detergent. Ne-am pus pe scris impreuna cu Sergiu (n.r. Sergiu Floroaia, parte din Sector 7), am dezvoltat 2-3 variante de scenariu pentru fiecare, apoi le-am ales pe cele mai “curate”.

La filmari a fost extrem de multa agitatie, fiindca am lucrat cu copii. Asta a insemnat sa impartim actiunea in secvente de 4 secunde, sa repetam cu recuzita “de murdarit” de cateva ori, apoi sa inlocuim totul cu recuzita curata si sa tragem o singura dubla buna. Pe langa asta, ne-am aventurat in lumea dura a colectionarilor de bibelouri, ne-am straduit sa falsificam cioburi si am ajuns sa filmam o secventa de munte sub un pod de pe soseaua de centura. Punctul culminant l-a reprezentat partea cu tavalitul prin cioburi: tot platoul a izbucnit intr-un ras isteric in clipa in care Smaranda s-a intins pe podea. In frunte cu Smaranda.

La montaj a fost in acelasi timp distractiv si epuizant. Distractiv fiindca radeam in hohote dupa fiecare render, epuizant fiindca trebuia sa ne incadram in cele 90 de secunde specificate in brief. In cele din urma am ajuns sa razuim fotograma cu fotograma dublele Cahfu, iar din Deroina am taiat ultima secventa. Da, internet! Mai exista o secventa intreaga pe care nu ai vazut-o. Va fi disponibila in varianta de YouTube.

De votare nu prea ne-am tinut fiindca am avut alte prioritati – episoade proaspete din Nimic Nou si Sergiurnal, proiecte comerciale, sketch-uri proprii. Insa la un moment dat am observat ca Dersil se afla in primele 5 clipuri votate si am insistat un pic pe el. In final, am avut cele mai multe like-uri si vizionari, dar nu cele mai multe voturi. Nu stim de ce. Totusi consideram ca publicul ne-a apreciat suficient.

Alex Boca: Ne-a venit ideea cu vreo trei zile inainte de termenul-limita pentru inscrieri asa ca am avut o sedinta de brainstorming-blitz si am inceput filmarile cat am putut de repede. Andrei, impreuna cu care am scris scenariul, e un actor-taran talentat deci totul a decurs foarte bine. Dragos (roacarul) a participat doar la etapa de filmare, insa ne-a fost de un mare ajutor. Montajul l-am facut in aceasi zi, iar apoi a urmat upload-ul si voturile... Pe urma am trecut la alte proiecte.

Diseara, la Fabrica, aflam care sunt povestile din culise ale spoof-urilor care au castigat premii la editia a saptea Grand Spoof. Ne vedem!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related