[Mesaj pentru boboci] Dan Petre: Sa construiasca spirit de echipa in grupa sau in an astfel incat sa se distreze acum si sa se ajute mai tarziu

[Mesaj pentru boboci] Dan Petre: Sa construiasca spirit de echipa in grupa sau in an astfel incat sa se distreze acum si sa se ajute mai tarziu

La inceput de octombrie ne gandim la studentii care au rasuflat usurati in fata listei cu admisi la cursurile de publicitate si PR, ignorand ca de-abia acum incepe greul. Am rugat cativa dintre profesorii care lucreaza in domeniu sa le transmita un mesaj de imbarbatare care sa ii ghideze pe parcursul intregului an universitar. Vedeti mai jos raspunsul lui Dan Petre, Managing Partner la D&D Research, Board Member in IAA Romania, Conf. Univ. Dr. S.N.S.P.A.

Ce trebuie sa stie un student la comunicare inca din primele zile de scoala
Cea mai grea intrebare :) Sa faca analiza consumatorilor lui: colegi, profesori&cursuri, parinti. Sa se prinda repede care sunt colegii cu care merita sa iasa la bere sau in club, de la care poate afla lucruri utile sau imprumuta un curs sau o carte. Care sunt cursurile/seminariile la care merita sa mearga constant si cele de la care poate chiuli din cand in cand sau tot timpul. Care sunt profesorii competenti, prietenosi sau ostili. Ce strategii de maximizare a succesului sunt cele mai eficiente in interactiunea cu acestia (ex. „ce parere aveti despre cartea asta? dar despre campania asta?”, „aveti un stil minunat de predare, nu ma pot dezlipi de banca nici cand imi vine sa merg la baie”, „rezonez complet cu perspectiva lui Aristotel despre comunicarea digitala” etc). Care sunt locurile din oras in care mancarea/bautura  este multa, ieftina si buna, iar ceilalti frumosi si prietenosi. Care sunt evenimentele domeniului la care merita sa mearga sau asociatiile studentesti in care sa se inscrie. Dar mai ales ca acum au dreptul tacit de a face lucruri pentru care peste foarte putin timp vor avea de platit mult ca sa le mai poata face.

Cu ce asteptari poate incepe si care ar fi nerealiste
(cu voita nediferentiere) Ca pot avea o viata interesanta si intensa. Ca vor cunoaste multi oameni si vor afla multe lucruri. Ca vor vedea diferente enorme intre titluri de cursuri si continutul lor, intre nume de oameni si ce ofera de fapt, intre mesajul de recrutare si realitatea de pe frontul invatarii (ex. facultate moderna, curricula europeana, conditii elvetiene etc).

Ce sa nu piarda niciodata din vedere
Motivul pentru care au venit la acea facultate si faptul ca mai devreme sau mai tarziu ar fi productiv pentru ei sa isi gaseasca un job in domeniul in care investesc 3-5 ani din viata. Ani superbi de altfel. Cunoasterea, abilitatile sau competentele de care au nevoie pot sa vina din multe alte surse decat cele ale universitatii pentru care au semnat. Ca oamenii sunt mai mult sau mai putin decat spun.

Cum sa se raporteze la cursuri si la profesori
Personalizat si targetat. Cu asteptari rezonabile si cerinte nerealiste.

Ce anume din ce face un student acum va conta cand va vrea sa se angajeze in domeniu
Deoarece scolile noastre livreaza informatie si nu abilitati si competente, daca se conecteaza la canale actualizate de informare nu pierd prea mult. Merita sa dezvolte abilitati de baza ale domeniului, care nu devin niciodata perisabile (ex. Aristotel a fost elevul lui Platon. Orice client adora o astfel de informatie in mijlocul unei prezentari plictisitoare despre un mecanism de promovare online). Dar mai ales soft skills. Intotdeauna o persoana politicoasa, punctuala, care stie sa faca prezentari frumoase si sa isi vanda cu usurinta si convingere ideile va avea o sansa in plus. Aa... cel mai mult conteaza ca sunt nativi digitali. Daca invata ceva lucruri mai profunde despre online (ex. programare, analitycs etc), totul va fi bine.

Cum poate studentul sa completeze informatiile de la cursuri. Cat de mult va conta asta la angajare
Eu le spun studentilor mei (in clandestinitate, desigur) ca cel mai mult ii ajuta ce fac in afara scolii, nu ce invata in scoala. Internship-urile, participarea la proiecte concrete, voluntariatul, prezenta la conferinte si evenimente ale domeniului, o bere cu cineva competent si cu experienta din domeniu, urmarirea celor pe care domeniul i-a validat deja in ceea ce fac pe toate canalele aflate la indemana (Facebook, blog-uri, conferinte, bere etc).

Ce nu au reusit alti studenti inaintea lui, dar ar fi bine ca lui sa ii iasa
Sa construiasca spirit de echipa in grupa sau in an astfel incat sa se distreze acum si sa se ajute mai tarziu cand unii dintre ei vor ajunge in pozitii importante (efectul de generatie). Sa sparga barierele de varsta sau de pozitie sociala dintre ei si profesori sau oamenii din industrie pe care ei ii admira sau ii respecta.

Imbarbatare? "You should never underestimate the predictability of stupidity" (Snatch, 2000)

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related