Golden Drum 2013: Digitalul este Rege

Golden Drum 2013: Digitalul este Rege

Se vorbeste mult despre digital anul acesta la Golden Drum, dar nu ca perspectiva, ca unica varianta pentru viitor, ci ca unica varianta pentru prezent. Primele doua prezentari de azi, sustinute de Rogier Croes (Managing Director CEE region, Russia, Ukraine, and CIS region, MEC) si de Chris May (Group Creative Director, Razorfish Berlin) au pus accentul pe rolul digitalului in publicitate si modul in care tehnologia poate crea o comunicare relevanta, atat pentru branduri, cat si pentru consumatori.

Rogier Croes a vorbit despre simplitatea si frumusetea digitalului. Exemplele pe care le-a oferit s-au concentrat foarte mult pe inovatiile Apple si Google, de la iPad, un device usor de utilizat pentru oricine, care, spre deosebire de un desktop, selecteaza doar informatia relevanta pentru consumator, eliminand ce e in plus, si pana Google Glasses, obiectul dorintei multor iubitori de tehnologie, un device mic, fashionable, dar care poate sa transforme modul in care vedem lumea.


Rogier Croes la Golden Drum 2013

"E un pic de digital peste tot" a spus Croes, inclusiv in banalele vanzari de imobiliare, un domeniu lovit de criza care are nevoie de reinventare, usor de obtinut prin digital. Si nu s-a referit la vanzarea online, ci la modul in care tehnologia poate personaliza o experienta fizica, cum e cea a vizitarii unei viitoare locuinte. Un dezvoltator imobiliar din Brazilia si-a vandut apartamentele noi cu un pic de ajutor de la Facebook si o idee simpla, dar eficienta: i-a facut pe potentialii clienti sa simta ca deja locuiesc acolo.

Povestile bine spuse au acelasi efect in digital ca si seara inainte de culcare. Prin tehnologie, brand-urile pot genera un univers grozav, pot face consumatorii sa se implice si sa duca povestea mai departe. Mercedes a facut asta, prin campania Invisible Car, care a generat milioane de share-uri in online, milioane de view-uri, a distrat consumatorii si i-a facut sa vorbeasca despre produs:

Prin digital, brand-urile pot prezice viitorul. Mai exact, informatiile si datele culese din online pot ajuta la prezicerea comportamentului de consum. Si aici exemplul vine de la Google, cu Google Now, care stie ce vrem, unde suntem, ce ne place si ce nu ne place. "Infricosator" a concluzionat si Rogier Croes, dar totusi o parte a vietii noastre, care o sa devina o obisnuinta.

Chris May a fost mai putin poetic ca antevorbitorul sau. Cu o experienta de 13 ani in digital, englezul care locuieste de 2 ani in Berlin a vorbit despre scopul final al publicitatii, nu acela de a crea imagini frumoase, ci de a vinde.


Chris May la Golden Drum 2013

May a spus ca in viitor, diferenta intre un brand care comunica bine si unul care comunica prost nu va fi facuta de publicitate, ci de utilitatea produselor. Oamenii vor cu adevarat produse care sa le satisfaca nevoile, chit ca sunt reale sau inventate. Un exemplu excelent vine de la Phoneblocks, telefonul pe care ti-l construiesti singur:

Englezul a vorbit si despre participare: brand-urile trebuie sa-si implice consumatorii in construirea comunicarii. McDonald’s Germania a facut asta prin cea mai de succes campanie a brand-ului, Make Your Own, in care clientii si-au creat propriul hamburger, propriile campanii de marketing si au aparut in spot-urile TV ale lantului de restaurante:

Era Digitalului e Era Autenticitatii, in care orice voce se poate face auzita. "Fuck Cancer", o cauza initiata de o canadianca care si-a pierdut mama din cauza bolii, s-a transformat intr-o campanie globala, extrem de puternica, care le vorbeste tinerilor, incercand sa-i invete sa-si educe parintii sa mearga regulat la control. O campanie deloc formala, autentica, cu un succes si impact imens:

IQads transmite live de la Golden Drum 2013 si nu rateaza nimic: urmareste publicitari in habitatul lor natural, ii ia la intrebari si ii streseaza. In curand divulgam primii castigatori, va spunem cum e la conferinte si la petreceri. Recomandam sa dati refresh des.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Oameni

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related