Maria Gheorghita (AdProduction): Nu se intampla sa zicem ca e imposibil

Maria Gheorghita (AdProduction): Nu se intampla sa zicem ca e imposibil

Saptamana trecuta am fost in vizita la AdProduction si am stat de vorba cu Maria Gheorghita,  Marketing&PR Manager, si cu Artur Octavian Falceanu, Owner. Compania a fost infiintata de un singur om, de Artur, in 2002, si a debutat cu intermediere, tot in domeniul productiei publicitare. In 2006-2007 Artur a trecut de la intermediere la productie, si a inceput sa realizeze printuri indoor de mari dimensiuni. Pe atunci, sediul companiei era intr-un apartament. In 2008 echipa s-a mutat intr-o hala de productie si au inceput sa dezvolte afacerea si spre partea de semnalistica.

Cand a venit criza, Artur a intuit ca segmentul de display si standuri pentru sectorul FMCG are potential, asa ca a indreptat activitatea afacerii in aceasta directie. Semnalistica la raft, standurile personalizate si printurile pentru indoor reprezinta in continuare cea mai importanta parte a business-ului si au contribuit la triplarea cifrei de afaceri a AdProduction pe timpul crizei. Astazi, AdProduction este o companie de productie ce ofera servicii complete, de la print outdoor la print indoor.

Cum agentiile de creatie si firmele de productie publicitara joaca acelasi joc, ne-am pornit sa vedem daca joaca dupa aceleasi reguli.

IQads: Cat stiu agentiile si clientii despre productie si cat trebuie sa-i educati voi?
Maria Gheorghita: Nu cred ca am intampinat foarte multe probleme in directia asta pentru ca nu avem asteptari de la clientii nostri, nu ne asteptam sa cunoasca toate solutiile. Totul se rezolva prin comunicare, trebuie sa ajungi sa intelegi ce isi doreste clientul. Noi ne-am asumat faptul ca ei nu au cum sa stie totul despre productie pentru ca nu poti fi specialist in mai multe arii, mai ales ca asta e un domeniu tehnic si nu e usor digerabil pentru toata lumea. Tocmai de aceea avem si serviciul de consultanta. Daca ei cunosc industria si materialele si vin cu o propunere, noi putem sa ii confirmam daca e fezabila sau sa venim cu o noua propunere care va fi in mod sigur fezabila.
Artur Falceanu: Ar trebui sa stie totusi mai multe pentru ca altfel nu au cum sa propuna inovatii fezabile. Ar trebui sa aiba cunostintele de baza sau sa se sfatuiasca, inainte de a prezenta un proiect, cu partenerii strategici pe productie.

IQads: Ati primit vreodata de la agentii o propunere imposibil de realizat din punct de vedere tehnic? Ce ati facut mai departe?
Maria Gheorghita: Nu, nu se intampla sa zicem ca e imposibil. Gasim mereu solutia potrivita pentru fiecare proiect.

IQads: Cat de mult e inovatie si cat de mult reconfigurari ale elementelor modificabile ale produselor voastre? Cat de mult se pot personaliza produsele pe care le oferiti?
Maria Gheorghita: Aici e foarte simplu. Fiecare proiect e o provocare pentru ca noi nu facem doua proiecte la fel. Suntem asemeni unui croitor care iti face haina care ti se potriveste tie perfect. Fiecare proiect pe care il facem este customizat cap-coada, iar ce am facut pentru un client nu facem si pentru urmatorul. Croim totul pe brandul tau si gandim fiecare proiect de la 0.

Display-ul pentru FMCG - un teritoriu mai putin explorat care a ajutat la cresterea AdProduction

IQads: Cat de specifice sunt  brief-urile pe care le primiti?
Maria Gheorghita: Brief-urile pe care le primim sunt destul de vagi, la modul: "acestea sunt produsele noastre, vrem sa le promovam in magazinele x y z, ajutati-ne cu un concept".

IQads: Cat de deschisi sunt cei din agentie la modificarile planului initial, impuse de conditionarile/ optimizarile de productie?
Maria Gheorghita: Regula este sa gasim solutiile tehnice potrivite cu planul initial, ca modificarile sa fie cat mai putine, spre deloc. Daca exista limitari din punct de vedere al executiei, atunci ne consultam cu clientul si gasim impreuna calea de mijloc. Pentru ca nu facem lucruri care sunt standard sau in serie, avem avantajul ca suntem flexibili si ne mulam cu solutiile tehnice pe fiecare proiect.

IQads: Unii clienti si unele agentii de creatie considera ca agentiile de productie publicitara spun prea repede ca nu pot implementa proiectul in forma ceruta. Cat de mult va straduiti sa puteti implementa un proiect cand la inceput nu pare fezabil din punct de vedere tehnic?
Maria Gheorghita: Cred ca in mare parte am raspuns mai devreme. Noi reusim sa venim cu solutii. Desigur, este necesar un timp de gandire, in care sa gasim solutia potrivita, incat atunci cand ne apucam sa lucram sa fie cat mai putin de modificat ulterior. Fiecare proiect este foarte bine gandit inainte sa fie dat in productie, incat sa se realizeze repede si bine.

IQads: Aveti demersuri de crestere a educatiei despre productia publicitara in piata?
Maria Gheorghita: Noi incercam sa ne apropiem mai mult de cei din agentii pentru ca impreuna cu ei putem sa educam clientul final. Altfel am fi o singura voce care nu s-ar auzi. Dar daca facem echipa cu cei din agentii, putem sa educam si publicul. Am avut ocazia sa interactionam cu agentiile la Cupa Agentiilor la Fotbal. Am vrut sa facem un pas spre ei si sa ni-i apropiem. Si da, avem si alte proiecte in acest sens.

IQads: De unde vin cele mai multe comenzi - de la agentiile de publicitate sau direct de la client?
Maria Gheorghita: La noi cele mai multe proiecte vin de la clientii finali. Lucram si cu agentii si ne dorim sa crestem acest segment, mai ales ca oferim un pachet complet, care vine ca un avantaj pentru ei. Avem departament de proiectare, care se ocupa atat de design, cat si de elementele necesare pentru producerea respectivului design. Putem sa si producem proiectul, ne ocupam si de montaj/demontaj, iar faptul ca toate serviciile acestea se gasesc intr-un singur loc poate scurta semnificativ timpul necesar pentru a finaliza un proiect.

IQads: Ce parere aveti despre parteneriatele/exclusivitatile agentii de creatie-companii de productie? Exista agentii care lucreaza doar cu voi? Exista clienti care lucreaza doar cu voi?
Maria Gheorghita: Exclusivitati nu avem. As spune ca e o plaja destul de larga pentru toata lumea. Faptul ca nu am beneficiat de astfel de exclusivitati si totusi am reusit sa crestem ne certifica cum ca suntem buni la ceea  ce facem si ca nu e nevoie sa vanam exclusivitati. Daca unii au parte de parteneriate, bravo, ii felicit.
Artur Falceanu: Daca acel furnizor este de o unicitate nemaintalnita este normal sa se intample asa. Poate sa mai fie si o rutina intervenita de-a lungul timpului. Dar daca sunt si alte aspecte este dezavantajos pentru cei care bat la usa, pentru ca uneori s-ar putea sa vina cu lucruri chiar pertinente.

IQads: Cat de util este pentru companiile de productie sa aiba pachete speciale cu solutii pentru campaniile desfasurate de agentiile de publicitate?
Maria Gheorghita: Astfel de pachete conteaza, sigur, si sunt un factor care ii convinge pe clienti sa aleaga compania ta. De obicei, partea asta de productie e o bataie de cap pentru cei care nu sunt din domeniu si atunci lumea are nevoie, pe langa partea de productie propriu-zisa, si de knwoledge: sa stie ce material sa foloseasca, sa stie care i se potriveste mai bine. Iar in agentii acest lucru vine ca un suport pentru cei care se ocupa de productie de acolo. Noi ii usuram munca omului de productie din agentie cand oferim un pachet complet, ce include si consultanta.

IQads: Care a fost cel mai spectaculos/drag proiect pe care ati lucrat?
Maria Gheorghita: Nu cred ca ar fi corect sa aleg doar unul pentru ca am facut multe proiecte frumoase. Dar o sa povestesc despre una dintre cele mai mari provocari, de acum cativa ani. Un client cauta sa realizeze o campanie de outdoor in care cerea sa schimbam layout-urile de la toate magazinele lor intr-o singura zi. Era o campanie nationala, pentru ca ei nu au magazine doar in Bucuresti. La vremea respectiva, toata lumea a zis ca nu se poate. Noi am fost insa in stare sa gasim o solutie, datorita careia lucram si azi impreuna.

IQads: Mai rar am vazut materiale publicitare creative din punct de vedere al executiei. Cat de des sacrifica un client/o agentie creativitatea in favoarea unor costuri mai reduse?
Maria Gheorghita: Exista o batalie pe partea asta de costuri, categoric. Exista si o zona de confort, din care omul de la clientul final sau de la agentie nu isi doreste sa iasa. Merge pe niste tipare predefinite: stie ca a mai facut asa si merge pe varianta sigura. Noi militam pentru a fi diferit, iar pentru asta ar trebui sa iesim din zona noastra de confort, sa gandim lucrurile dintr-o alta perspectiva. Nu poti reedita materialele de anul trecut si sa te astepteti la rezultate spectaculoase, e nevoie de implicare atat pe partea de creatie, cat si pe partea de productie.

IQads: Este integrarea tehnologiilor de ultima ora in materialele produse de voi o provocare? De ce? Cat este de importanta?
Maria Gheorghita: Pe partea de productie conteaza foarte mult tehnologia. De aceea investitia pe care am facut-o in masina DURST ne ajuta mult sa facem imposibilul posibil. Aceasta e este un fel de Rolls Royce al masinilor de tipar digital, cea mai buna la nivel mondial. DURST poate sa printeze atat in placi, cat si in role la o rezolutie de fotografie de arta si are si viteza necesara derularii unor campanii mari in intervale de timp scurte. Fata de alte industrii unde poate resursa principala e cea umana si e suficient sa fie asa, in partea de productie e nevoie sa fii sustinut si de tehnologii. Asa ajungi la un produs de calitate si reusesti sa dai forma lucrurilor care par irealizabile.

DURST este cea mai performanta masina a celor de la AdProduction.

IQads: Catalog vs. showroom – e necesar un showroom in domeniul vostru sau e suficient un catalog?
Maria Gheorghita: Noi ii convingem pe clienti cand interactionam cu ei. Avem un catalog si exemple de proiecte pe site. E o industrie in care, intr-adevar, trebuie sa si vezi ce au facut oamenii. Clientii simt nevoia asta. Dar la noi un showroom nu e fezabil pentru ca produsele ocupa mult spatiu. Putem virtual sa facem simulari pentru a arata clientului cum va arata  produsul finit.

IQads: Mai reprezinta firmele luminoase o provocare din punct de vedere al productiei azi? Cate comenzi de astfel de firme mai primiti?
Maria Gheorghita: Da, vin oameni cu cerinte de genul asta. Imi vine in minte segmentul HORECA. In multitudinea de locatii existente e nevoie sa ai ceva diferit, cu care sa te diferentiezi de ceilalti. Chiar am facut un proiect pentru Centrul Vechi din Bucuresti, cu o agentie, pentru intrarea intr-un club, unde nu ne-am limitat la a semnaliza, ci am facut o intrare altfel, ca o fusta. Poate sa aiba rolul de semnalizare, sa stie clientul ca aici e pub-ul X, dar pe langa asta poate sa aiba si un efect de diferentiere.

IQads: Care element considerati ca ar trebui sa primeze cand se amenajeaza un spatiu pentru eveniment (stand): coerenta elementelor folosite sau folosirea unor elemente care atrag atentia?
Maria Gheorghita: Cred ca e foarte important ca standul sa atraga totusi atentia, degeaba este politically correct, daca lumea nu vine la el.  E nevoie sa atraga atentia si sa se potriveasca cu compania  ta. E important la un stand sa incerci sa-l personalizezi cu produsele pe care tu vrei sa le promovezi prin acel ceva autentic pe care fiecare brand il are.

IQads: Care e cea mai mare problema a industriei de productie publicitara din Romania?
Artur Falceanu: Cred ca foamea companiilor de nivel mult mai mic care strica piata prin preturile practicate. Din pacate, clientii inca nu stiu sa aleaga si sa faca diferenta intre un produs ofertat de o companie serioasa si unul ofertat de X srl, realizat in garaj. Din pacate, si situatia economica e un factor care ii constrange pe clienti sa se orienteze strict, sau mai ales, dupa pret.

IQads: Simtiti ca exista problema intermediarilor in productia publicitara autohtona? Cat de mare este si ce impact are?
Artur Falceanu: Depinde  cum privim lucrurile. O agentie mare poate fi si ea privita ca fiind un intermediar, cu atat mai mult cu cat agentiile chiar practica un fee clar pentru productie. Diferenta consta  in faptul ca acolo exista oameni pregatiti si ca departamentele de creatie pot veni si ele cu plusvaloare.  Asa ca intermediarii bine pregatiti nu sunt o problema.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related