[Digitalul in PR] Tereza Tranaka (Oxygen PR): Avem un departament dedicat pentru social media si un altul pentru dezvoltarea strategiilor de online marketing

[Digitalul in PR] Tereza Tranaka (Oxygen PR): Avem un departament dedicat pentru social media si un altul pentru dezvoltarea strategiilor de online marketing

Anul acesta la Gala PR Awards, categoria cu cele mai multe inscrieri e Digital PR & Social Media. Am vorbit cu reprezentantii agentiilor de PR din Romania despre felurile in care dezvoltarea digitalului le-a influentat business-ul. Vedeti raspunsurile oferite de Tereza Tranaka (Managing Partner, Oxygen PR).

Le ofera mediul digital oportunitati mai creative agentiilor de PR?
Eu as merge chiar mai departe. Estimez ca peste 90% din toate campaniile inscrise la toate categoriile au o componenta digitala inclusa. Si asta pentru ca digitalul este o parte esentiala – un canal extrem de important, ce nu poate fi ignorat de nicio agentie de PR. Creativitatea nu tine de digital. Insa da, acesta ofera un mediu propice pentru propagarea mesajului la o audienta cat mai larga si totodata cat mai targetata. In plus, acesta ofera posibilitatea de a interactiona direct cu liderii de opinie si chiar cu consumatorul (fara a mai trece prin filtrul presei).

Proportia din cifra de afaceri a agentiei care se datoreaza proiectelor digitale si evolutia ei in timp
Nu as putea sa fac o estimare, pentru ca nu sunt proiecte ce tin exclusiv de aria digitala. Aceasta este doar o componenta a unei campanii integrate de comunicare. Nu putem face o separare – proiectele de PR presupun aproape intotdeauna si digital. La Oxygen PR, pot spune ca toate proiectele (fie comunicare interna sau externa), includ si aceste componente.

Bineinteles ca proportia si influenta canalelor digitale si SM a crescut fata de mediile traditionale si, odata cu acestea, si atentia sporita a agentiilor catre mediul respectiv. As zice ca domeniul a cunoscut un boom in ultimii 2-3 ani, insa tin minte ca eram activa pe canalele de social media si digital inca din 2006-2007. Fenomenul a luat amploare, ajutat si de uneltele de monitorizare complexe care exista acum pe piata.

Serviciile oferite in aria digitala
La nivel de companie si de grup, am investit din timp in know-how, oameni si unelte complexe de analiza si monitorizare online si social media. La momentul de fata, avem un departament dedicat pentru social media si un altul pentru dezvoltarea strategiilor de online marketing.  Orice brief intra in agentie este analizat din toate perspectivele – nu numai clasicul PR. Acest lucru ne si diferentiaza, ii putem oferi clientului o abordare 360. Impreuna cu GarantiBank, am si castigat anul acesta premiul international Global Finance pentru cea mai buna banca pe social media din regiunea Europei Centrale si de Est. Componenta digitala si de social media este in constanta crestere, as zice chiar cu 100% de la an la an.

Investitiile agentiei in dezvoltarea competentelor de digital ale echipei
Dupa cum spuneam, desi toti membrii echipei sunt familiarizati si au trecut prin traininguri de online, avem departamente dedicate pentru online marketing, SM reputation management si social media. Investim in oameni, in pregatirea lor, in dezvoltarea competentelor, in obtinerea certificarilor si mai mult, in tehnologie. Dispunem de un program unic de monitorizare a reputatiei brandurilor in digital si social media – o unealta extrem de utila care ne ajuta sa evaluam campaniile, sa reactionam in timp real si sa ne valorificam competentele. Cred foarte mult in digital si este un mediu care imi place prin faptul ca iti ofera posibilitati nelimitate de a comunica si interactiona, la nivel de brand. Este prezentul si viitorul meseriei de PR, care din fericire nu mai este ce a fost demult. Evoluam si noi odata cu tehnologia.

Influenta dezvoltarii digitalului in procesul de recrutare in agentie. Noi cerinte obligatorii
Toti angajatii trebuie sa inteleaga mediul digital si sa cunoasca canalele de social media, la fel de bine precum trebuie sa stie cele mai importante reguli de PR. Nu ai cum sa fii competitiv ca angajat in domeniu fara sa stapanesti si aceste componente pentru ca fac parte din ceea ce denumim PR in ziua de astazi.

Cat de bine s-au adaptat agentiile de PR nevoii brandurilor de a fi prezente in mediul online
Unele s-au adaptat foarte rapid si au inteles ca aici este prezentul si viitorul. Altele inca vad ca se mai lupta cu vechile obiceiuri si mentalitati, si nu reusesc sa se adapteze, nu investesc in acest domeniu. Ba chiar unii trateaza mediul online superficial si il abordeaza ca pe un canal clasic de comunicare. Daca stii sa scrii un comunicat de presa, nu inseamna ca stii sa faci o strategie de social media. Aceste agentii vor pierde cel mai mult, vor deveni irelevante in contextul actual si viitor. Da, stim cu totii ca este greu sa iesi din zona de confort, intrucat digitalul vine cu multe riscuri de care un PR-ist se teme, insa vorbim de cladirea unor competente care nu numai ca se reflecta in P&L, dar vor determina viitorul unei agentii.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oxygen

Oxygen este o agentie integrata de comunicare, cu sedii in Bucuresti si Cluj-Napoca. Cu peste 13 ani experienta pe piata, Oxygen a lucrat de-a lungul anilor cu branduri si companii locale si internationale, din... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related