[Digitalul in PR] Mirela Pitu (Pi2 PR): Digitalul reprezinta aproximativ 50% din activitatea pe care o derulam in prezent

[Digitalul in PR] Mirela Pitu (Pi2 PR): Digitalul reprezinta aproximativ 50% din activitatea pe care o derulam in prezent

Anul acesta la Gala PR Awards, categoria cu cele mai multe inscrieri e Digital PR & Social Media. Am vorbit cu reprezentantii agentiilor de PR din Romania despre felurile in care dezvoltarea digitalului le-a influentat business-ul. Vedeti raspunsurile oferite de Mirela Pitu (Director General, Pi2 PR).

Le ofera mediul digital oportunitati mai creative agentiilor de PR?
Mediul digital este in crestere de ceva timp. De la dezvoltarea unor simple pagini de socializare s-a ajuns la aplicatii interactive bazate pe joc prin care brandurile se conecteaza cu consumatorii intr-o maniera extrem de prietenoasa, apropiata si adaptata din punct de vedere tehnologic vremurilor in care traim.

Nu exista momentan nici un client in portofoliul nostru pentru care sa nu desfasuram activitati de comunicare in mediul digital. Chiar si companiile care au activitati preponderent de B2B includ aceste activitati pentru ca pana si clientii lor de business acceseaza mediul digital ca persoane fizice si sunt influentati in activitatea profesionala de informatiile primite de aici.

Proportia din cifra de afaceri a agentiei care se datoreaza proiectelor digitale si evolutia ei in timp 
Digitalul reprezinta aproximativ 50% din activitatea pe care o derulam in prezent, crestere resimtita puternic in ultimii 5 ani. Practic pe fiecare brand pe care il reprezentam analizam atat componenta de offline, cat si cea de online in egala masura, si apoi dezvoltam strategii de abordare pentru fiecare dintre ele. Cand se ajunge la implementare, in functie de specificul si obiectivele de business ale fiecarui client, pot predomina fie actiunile de online, fie cele de offline, insa daca ar fi sa facem o medie, aceasta ar fi undeva pe la 50%.

Serviciile oferite in aria digitala
Fiind o companie de consultanta, pornim de la analiza mediului digital si identificarea oportunitatilor pe care brandurile le pot valorifica. La faza de implementare, asiguram dezvoltarea si administrarea retelelor de socializare (Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube, Pinterest), campanii de fidelizare si atragere de noi clienti, jocuri si aplicatii virale, dezvoltarea de continut pentru website-uri si bloguri, SEO.

Influenta dezvoltarii digitalului in procesul de recrutare in agentie. Noi cerinte obligatorii 
Evident ca familiaritatea cu mediul digital este un plus, dar e un criteriu de selectie doar daca se recruteaza in mod specific pentru un post de social media. Altfel, accentul in recrutare este pus pe dimensiunea strategica, ne intereseaza oamenii care pot gandi comunicarea in termeni de obiective si rezultate, dar si dimensiunea creativa, adica persoane care ies din tipare si sabloane si au capacitatea de a veni cu abordari noi, fresh.

Cat de bine s-au adaptat agentiile de PR nevoii brandurilor de a fi prezente in mediul online
Datele arata ca piata romaneasca de PR este printre cele care s-au adaptat cel mai bine exploziei digitale. Campaniile romanesti sunt pe podiumurile concursurilor internationale in domeniu, iar acest lucru arata nu doar ca ne-am adaptat, ci ca dam tonul in materie: venim cu idei noi, instrumentari complexe care ajung sa fie cazuri de best practice la nivel international.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related