[Brandingul si clientii] Irinel Ionescu (AMPRO Design): Clientii sunt intotdeauna dispusi sa afle multe lucruri noi despre branding, dar de foarte putine ori sunt dispusi sa le si aplice

[Brandingul si clientii] Irinel Ionescu (AMPRO Design): Clientii sunt intotdeauna dispusi sa afle multe lucruri noi despre branding, dar de foarte putine ori sunt dispusi sa le si aplice

Reprezentantii agentiilor de branding din Romania raspund intrebarilor noastre despre relatiile pe care le au cu clientii lor: in ce situatii apeleaza acestia la serviciile unei agentii specializate, cu ce asteptari vin si cat de aproape de realitate sunt informatiile lor despre branding, cat de pregatiti sunt sa duca un proces de branding pana la capat si ce pot face pentru a obtine cel mai mult de la echipa cu care colaboreaza. Vedeti perspectiva lui Irinel Ionescu (Creative Partner, AMPRO Design):

Cele mai cerute servicii de catre clientii agentiei
Raportandu-ne la ultimii 2 ani, am avut din ce in ce mai multe proiecte de rebranding, atat corporate, cat si de produs. Ce este insa interesant este ca, in cazul rebranding-urilor corporate, multe dintre acestea au pornit de la o nevoie de a reface un touch point anume (De ex.: “trebuie sa refacem site-ul”) si, la recomandarile noastre, de multe ori s-a ajuns la rebranding. In ceea ce priveste proiectele de redesign de ambalaj, acestea vin de cele mai multe ori cu brief-uri de rebranding si, in final, se ajunge sa se faca un “mic facelift”. Nu stiu daca putem vorbi neaparat despre o schimbare a proportiilor intre tipurile de proiecte, cat putem vorbi despre o schimbare a proportiilor intre proiectele de branding de la companii locale si companii multinationale. Companiile locale sunt din ce in ce mai active in acest sens.

Cum difera nevoile clientilor globali vs locali si ale brandurilor nationale vs private
Nevoile brand-urilor private sunt cam aceleasi cu cele ale brand-urilor nationale si internationale: vizibilitate, consistenta si relevanta. Toate targeteaza pana la urma ROI, ROI care se face prin vanzari. Totusi, mediul este foarte diferit: Daca un brand privat are posibilitatea de a controla mediul in care vinde, un brand national are posibilitatea de a controla trendurile din piata.

Cu ce informatii despre branding trebuie sa porneasca la drum un client pentru o buna colaborare cu agentia de branding
Cred ca un client nu are neaparata nevoie de multe informatii despre branding! El ar trebui sa-si cunoasca in primul rand produsul, piata si publicurile caruia produsul sau serviciul lui i se adreseaza. Si astea ar trebui sa le stie foarte bine; sa le cunoasca, nu sa se multumeasca cu niste statistici irelevante. Si, cel mai bine ar fi sa porneasca cu informatia ca o agentie de branding stie foarte bine ce face si, respectiv, sa-i acorde toata increderea.

Cat de informati sau educati sunt clientii romani in ce priveste brandingul
Clientii sunt din ce in ce mai informati despre branding, insa de multe ori sunt adeptii unor mituri, care nu functioneaza in toate situatiile.

Cat de dispusi sunt clientii sa afle mai mult
Clientii sunt intotdeauna dispusi sa afle multe lucruri noi despre branding. Le place, ii captiveaza. Din pacate, de foarte putine ori sunt dispusi sa le si aplice.

Cat de dispusi sunteti voi sa investiti in educarea pietei
Vorba’ ceea: “Daca-I musai, cu placere!” Investim in educarea pietei fie ca vrem, fie ca nu vrem. Nu avem cum sa crestem piata fara sa investim in acest capitol. Noi nu vrem sa ne transformam in forta executionala, vrem sa facem lucruri care sa iasa in evidenta si sa performeze in piata, iar acest lucru implica de multe ori educarea pietei.

Care sunt momentele tensionate de pe parcursul colaborarii cu un client in cazul unui proiect
Nu exista un pattern aici: pot fi momente tensionate in debrief sau in orice faza a proiectului. Bineinteles ca cele mai multe momente tensionate sunt atunci cand se discuta de bugete si de revizii nenumarate pe un proiect si atunci cand se schimba brief-ul la jumatatea proiectului.

La ce atitudini ale clientului trebuie sa fie pregatit sa rapunda omul din agentie
Omul din agentie trebuie sa fie pregatit, punct. Adica acum, mai mult ca niciodata, trebuie sa iasa din faza de vaicaret si sa se puna pe treaba, sa se bucure daca are treaba! Sa fie absolut convins ca da clientului tot ce are mai bun si ca face echipa cu acel client. Omul de agentie nu trebuie sa respunda la o anumita atitudine, trebuie sa transforme orice atitudine intr-una constructiva.

Ce atitudini neconstructive ati intalnit
Orice atitudine care nu este caracteristica lucrului in echipa va fi mai devreme sau mai tarziu neconstructiva. Orice proiect care nu are un brief si niste obiective clare va ajunge rau.

Ce atitudini ale clientilor pot fi date ca best practice
Invers raspunsului de mai sus, atitudinea specifica lucrului in echipa este intotdeauna cea mai buna. Da rezultate.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


AMPRO

Infiintata in 2005, AMPRO este cea mai premiata agentie de strategie si design de brand din Romania, care ofera o gama completa de servicii de branding. Obiectivul AMPRO este sa ajute produsele clientilor sa fie... vezi detalii »

Companii

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related