[Brandingul si clientii] Andrei Botez (NON): Cand exista o miza financiara, oamenii sunt dispusi sa se informeze

[Brandingul si clientii] Andrei Botez (NON): Cand exista o miza financiara, oamenii sunt dispusi sa se informeze

Reprezentantii agentiilor de branding din Romania raspund intrebarilor noastre despre relatiile pe care le au cu clientii lor: in ce situatii apeleaza acestia la serviciile unei agentii specializate, cu ce asteptari vin si cat de aproape de realitate sunt informatiile lor despre branding, cat de pregatiti sunt sa duca un proces de branding pana la capat si ce pot face pentru a obtine cel mai mult de la echipa cu care colaboreaza. Vedeti perspectiva lui Andrei Botez (Co-fondator, Creative Director, NON).

Cele mai cerute servicii de catre clientii agentiei
Cele mai semnificative bugete alocate de clientii din strainatate sunt in zona digitala (branding de produse digitale, aplicatii web, aplicatii mobile). Clientii romani au apelat la noi pentru procese de rebranding.

Cum difera nevoile clientilor globali vs locali
Clientii locali au nevoie in general de procese integrate de lucru. Antreprenorul roman cere rezultate fara sa fie neaparat interesat de cum ajungi la acele rezultate. Il ajuta cand ne pozitionam ca un partener dispus sa isi adapteze serviciile la nevoile lor specifice, chiar daca uneori asta inseamna sa intram in zone de activitate in care nu ne simtim foarte confortabil. Profilul nostru multidisciplinar ne-a ajutat in directia aceasta. Clientii multinationali au mai bine structurate activitatile de marketing si, in general, solicitarilor lor sunt in directia unor servicii specifice pe care le integreaza cu resurse interne.

Cu ce informatii despre branding trebuie sa porneasca la drum un client pentru o buna colaborare cu agentia de branding
Informatii despre piata – informatii despre clienti, comportamentul acestora, cote de piata si asa mai departe.

Cat de informati sau educati sunt clientii romani in ce priveste brandingul
Depinde de la caz la caz. Nu cred ca exista o caracterizare generala. In general exista o confuzie asupra domeniului. Problema este ca aceasta confuzie este raspandita si in randul multor specialisti in marketing.

Cat de dispusi sunt clientii sa afle mai mult
Cand exista o miza financiara, oamenii sunt dispusi sa se informeze.

Cat de dispusi sunteti voi sa investiti in educarea pietei
Nu cred ca exista varianta pentru o companie romaneasca de consultanta de brand sa poata  functiona cu succes fara sa manifeste deschidere spre nevoile clientului. Odata cu aceasta deschidere vine si un proces de invatare, in ambele directii.

Care sunt momentele tensionate de pe parcursul colaborarii cu un client in cazul unui proiect
La implementare. Este dificil sa mentii disciplina necesara implementarii cu succes a unui plan pe o perioada mai lunga de timp.

La ce atitudini ale clientului trebuie sa fie pregatit sa rapunda omul din agentie
Omul din agentie trebuie sa fie pregatit sa explice care este valoarea pe care o aduce clientului.

Ce atitudini neconstructive ati intalnit
Marile asteptari nasc marile dezamagiri. Rezultatele se vad de cele mai multe ori intr-un interval de timp care poate fi anticipat. Cautarea permanenta a semnelor de reusita sau esec poate compromite insa un proiect. Disciplina necesara unei implementari corecte poate fi uneori dificil de asigurat.

Ce atitudini ale clientilor pot fi date ca best practice
O doza sanatoasa de scepticism din partea clientilor ajuta la realizarea unor proiecte reusite, cu rezultate de business concrete. In plus, ajuta si agentia sa-si rafineze procesele de lucru.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Oameni

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related