La drum cu Ana-Maria Caia

La drum cu Ana-Maria Caia

Cel mai placut sentiment din lume, pentru mine, este sa ma trezesc in zori, sa-mi iau rucsacul in spate si sa plec, nici nu prea conteaza unde. Ceva imi spune ca tuturor ne plac calatoriile, dar ca mereu exista ceva care nu ne lasa sa facem asta atat de des pe cat ne-am dori. Ana-Maria Caia si-a imbinat pasiunea pentru calatorii cu meseria: face emisiuni despre calatorii si tot despre ele scrie pe blog, „Depozit”, cum ii place sa il alinte, unde aduna povesti din calatorii, povesti despre oameni deosebiti sau din viata, in general. Mai multe despre blog si despre ce se intampla in spatele lui ne povesteste Ana-Maria in continuare:

Temele abordate pe blog
Depozit este un blog de calatorii. Prin urmare scriu despre destinatii, avioane, aeroporturi, vacante, industria de turism. Din cand in cand mi se face pofta sa scriu despre viata de zi cu zi ori aiurea si se pare ca imi iese. Cel mai citit post al meu (peste 40.000 de unici numai la mine pe blog, probabil alte zeci de mii pe unde a mai fost preluat, 14.200 de like-uri pe Facebook si 2350 de share-uri) este “Scrisoare pentru fiica mea”. Mai scriu si despre media. Mie-mi place sa scriu in general si am scris tone in viata mea, de la poezii la scenarii TV, de la copy-uri la reportaje in reviste. Acum ma ard degetele cand e sa scriu despre vreun om. Fac colectie de personaje speciale, nemaipomenite.

Ce e fascinant la scrisul pe blog (fata de alte platforme)
Interactionezi cu publicul, il simti, il vezi acolo, intelegi cine este. Eu sunt venita dinspre TV, unde publicul ti se serveste in cifre si coloane colorate: ai avut atatia barbati, atatea femei, venituri medii sau mici, tineri sau batrani etc. E o chestie foarte rece cand faci analiza unei audiente TV si o treaba foarte calda cand vezi cine reactioneaza la ce ai scris. Apoi, articolele de pe un blog care-ti are numele in adresa e clar ca reprezinta opiniile tale, optiunile tale de viata, credintele tale. Asta e comod si placut in acelasi timp pentru mine.

Evolutia odata cu blogul
Nu stiu cum e cu evolutia, dar stiu ca muncesc mai mult. Blogul e ceva ce fac pe langa ocupatia mea de baza (am o companie de productie TV). Apoi, de la blog s-au iscat tot felul de ocupatii secundare: consultanta de comunicare pentru companii din industria turistica, aparitii ca invitat permanent la televizor (Realitatea TV), de doua ori pe saptamana la Radio Romania Cultural (emisiunea Bilet de imbarcare) si alte asemenea lucruri.

Postarile esuate vs. postari preferate
Nu vreau sa sterg nimic. Dar nici nu ma atasez de textele mele in modul ala, “dom’le, ce-am scris eu, iata, nemaipomenit!”. Asta cred ca vine si din lunga mea experienta de TV unde, daca ti se folosesc 70% din cuvintele scrise, e bine. Inveti sa nu ti se mai para ca ai facut un ou de aur pentru ca ai pus niste cuvinte in mod mestesugit pe o hartie. Posturile mele preferate sunt alea cele mai citite de public.

Locurile care inspira la scris
Scriu cu laptopul in brate pe canapea sau in varful patului. Scriu la masa din bucatarie sau la birou. Scriu pe un scaun intr-o sala de asteptare. In tren, in avion, in hotel. Am scris si la plaja, si la terasa, in cafenele, la restaurant sau la pizzeria de vis-a-vis. Scriu cand vreau, cand trebuie si cand am nevoie.

Parteneriatele
Am facut proiecte frumoase si de succes cu Paravion, Tap Portugal Romania si 1001 Adventures. Am mai lucrat cu autoritati de turism si agentii locale din alte tari. Am avut grija sa fiu compatibila cu oricine am lucrat, astfel incat sa fiu eficienta pentru client si cinstita cu cititorii mei, potentiali consumatori. Inainte de contracte, am vrut sa ma intalnesc si sa vorbesc cu cei care detin sau conduc afacerile cu pricina, pentru ca in industria ospitalitatii asta e un indicator foarte bun despre cum isi vor trata clientii. Niciodata nu m-as asocia cu cineva de la care eu personal nu as cumpara nimic niciodata. Daca nu cred intr-un produs n-am de ce sa il promovez, indiferent de suma pe care o castig pentru asta. Pe blog n-ai nimic de pierdut in afara de credibilitate. Si asta se pierde foarte usor daca te apuci sa faci porcarii. In zona de travel daca promovezi o prostie, nu numai ca ii iei banii din buzunar omului, dar ii si distrugi timpul ala limitat pe an pe care il are el pentru relaxare, ceea ce mie personal mi se pare o crima. Nu ma asociez cu branduri din industrie care vand ieftin si promit mult. Nu fac afaceri cu companii carora le-am cumparat produsele si-au fost proaste.

Monetizarea
Blogul meu are un an. Cand l-am pus sus am intentionat sa il umplu cu articole pe care le scrisesem pentru diverse publicatii. Apoi mi-am dat seama ca imi face bine sa scriu. La o luna am avut primul contract comercial. Nu eu l-am cautat, el m-a gasit pe mine si a fost un contract care a presupus vanzari directe, printre altele. A functionat bine si-atunci eu insami am inceput sa am incredere in propria mea unealta de comunicare. Niciodata nu m-am dus eu spre un client, ci clientii au venit la mine. E mai usor asa pentru mine, cand omul stie la ce sa se astepte, a vazut ce fac si-i convine. Am firma din 2006 si asa clienti normali, deschisi, cooperanti ca in industria asta, eu n-am avut niciodata.

Promovarea
Scriu articole bune si interesante. Apoi le postez la mine pe Facebook, pe contul meu de persoana (pagina de blog nu m-am obosit s-o cresc). Asta functioneaza cel mai bine. Am cheltuit in total vreo 70 de lei pe Facebook pe posturi sponsorizate, doar ca sa vad eficienta. Nu merita sa mai cheltuiesc inca 70 de lei. E drept, am mai dat premii consistente pe blog si asta e o modalitate indirecta de promovare. Acum am un concurs cu premiu un city break pentru trei persoane la Lisabona.

Planurile de viitor
Imi doresc sa am destul timp cat sa scriu blogul. Vreau sa cresc numarul de cititori si sa creez continut din ce in ce mai bun. Am in plan niste serii despre mancare si vinuri, povesti care ma preocupa de multa vreme. Mai planuiesc sa dau drumul unui proiect online mai “generalist” tot in zona de travel.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related