Electric Castle: muzica electronica intalneste arhitectura renascentista

Prima editie a festivalului Electric Castle a avut loc in 2013, dar deja a capatat o reputatie pentru aducerea unor formatii importante de muzica electronica pe scenele indoor si outdoor ale castelului Banffy, cel mai mare din Transilvania. Anul asta, la cea de-a doua editie Electric Castle, organizatorii BOILER EVENTS vor aduce la inceputul verii trupe precum Thievery Corporation, KRAAK & SMAAK, Dub Pistols, Subcarpati, Suie Paparude sau K-LU & Sauce intr-un loc in care au reusit sa armonizeze urbanul cu un aer incarcat de istorie. Organizarea festivalului dureaza aproape un an si a fost cu atat mai dificila la prima editie pentru ca cei de la BOILER EVENTS a trebuit mai intai sa castige increderea si inimile sponsorilor. In cele ce urmeaza Andi Vanca (PR, Electric Castle Festival) vorbeste despre munca pe care o fac cei 12 membri ai echipei, transformarea castelului Banffy intr-un spatiu care tolereaza modernitatea si deviza de la care a pornit intreg eveniment.

In viata de zi cu zi

Suntem un grup pestrit adunat la Cluj din toate colturile tarii. Ca-ntr-un blockbuster Hollywoodian daca vrei... In viata de zi cu zi, cand nu lucram la Electric Castle ne vedem de job-urile noastre. Unii dintre noi sunt manageri, altii designeri, altii producatori, altii booking agents, altii DJ-i, altii absolventi de Comunicare. Cum am spus suntem un grup pestrit unit de o pasiune comuna.

Cand nu lucreaza

In timpul liber mergem pe la evenimente, ne place sa ii spunem ca e job related (ca un fel de studiu de piata). Fiind un festival de muzica, in primul rand, trebuie sa fim la curent cu se intampla in zona asta muzicala, cine face un turneu, cine ar fi interesant de adus (la Boiler Club sau la festival). Urmarim festivalurile din Europa si incercam sa ne dam seama ce fac ei bine sau mai putin bine…

The Big Idea

Ideea proiectului a venit oarecum logic acum vreo doi ani. Organizam deja petreceri in Cluj si in tara de vreo patru ani. Petrecerile au crescut constant, apoi a aparut un bar (Booha Bar), apoi a aparut un club (Boiler Club), apoi au aparut petreceri tot mai mari, in locuri cat mai neconventionale si urmatorul pas a fost sa facem un festival. Dar un festival diferit, cu un concept in spate, care nu sa fie o simpla extensie a unui concert de muzica.

Echipa

Echipa este formata din 12 oameni. Cum spuneam, multi ne stiam de dinainte si faceam evenimente prin Cluj, iar ceilalti au completat echipa in functie de departamentele pe care le doream acoperite (logistic, amenajari etc.).

Obiective

Vrem sa il crestem, bineinteles organic, tot mai mare de la an la an si sa devina unul dintre cele mai mari si importante festivaluri de gen din Europa de Est.  Vrem sa reusim sa-l sustinem financiar. Si din acest motiv EC 2014 va fi Bigger, Stronger, Better.

Diferentiator

In primul rand prin locul in care se desfasoara, apoi prin conceptul festivalului si apoi prin experienta totala pe care vrem sa o oferim tuturor celor care vin la Electric Castle.

Etapele pana la lansarea oficiala

Totul a pornit de la loc. Stiam de castelul Banffy din Bontida si am vrut sa ne construim intregul concept in jurul acestui loc plin de istorie. Un fel de urban si modern, adus intr-un loc vechi si plin de istorie, dar urbanul sa nu fie invaziv, tocmai pentru a scoate locul in evidenta, prin contrastare. Am vorbit cu cei de la Transilvania Trust (fundatia care se ocupa de castel si restaurarea lui), le-a placut ideea si am inceput. Primul pas a fost sa contactam sponsori si artisti. Fiind prima editie, sponsorii cel putin, au fost destul de reticenti nedorind sa-si asocieze imaginea cu un eveniment nou. Au fost putini cei care ne-au dat incredere si zic eu ca nu au avut de ce sa regrete. Dupa ce s-au facut intelegerile cu sponsorii si deal-urile cu artistii am trecut la partea de implementare efectiva a festivalului. Am colaborat cu o echipa de arhitecti din Cluj (Atelier Mas), tocmai pentru a fi siguri ca intreaga suprafata a festivalului este armonizata vizual sub acelasi concept. Iar apoi… nebunia de la castel :).

Momente critice

Am pornit foarte curajos de la inceput cu deviza:  It will be legendary. Nu au fost putini cei care au ridicat o spranceana. Noi am simtit ca vibe-ul creat in jurul evenimentului a inceput sa creasca foarte mult in momentul in care am anuntat al doilea headliner: Morcheeba. Daca pana atunci ar fi existat niste retineri din partea oamenilor legate de Electric Castle, acela a fost momentul in care ele au fost indepartate. S-a simtit foarte mult atat in vanzarea biletelor, cat si numarul de oameni tot mai mare care vorbeau despre festival.

Greutati

Este un volum foarte mare de lucru. Planificarea unui festival dureaza aproape un an de zile pentru ca sunt foarte foarte multe detalii de care trebuie sa tinem cont. E nevoie de o echipa unita si dedicata care sa se implice in primul rand din pasiune si aici cred ca avem noi un mare castig. Suntem in primul rand un grup de prieteni si apoi colegi in organizarea Electric Castle.

Promo

Ne place sa fim aproape de public, sa comunicam constant cu el, nu doar cu cateva luni inaintea evenimentului, ne place sa ne promovam neconventional (de exemplu anul trecut am organizat cateva concerte secrete de 10-15 minute in locuri din Cluj, cu mesajul “daca vrei mult hai la castel”). Evident, il promovam si pe mediile traditionale (radio, TV, outdoor), dar cel mai eficient credem ca este sa mergem cu muzica direct la oameni.

Cum creste

In general aprecierea pe care o primesti pentru un proiect sau o realizare, te ambitioneaza si te motiveaza sa faci mai bine data viitoare. Asadar feedback-ul primit inainte, dar si dupa festival si felul in care oamenii au rezonat cu Electric Castle ne-a ajutat enorm. Pana la urma pentru un eveniment de succes ai nevoie de public…

Modalitatea de monetizare

Anul trecut, fiind si primul an, am depins foarte mult de biletele vandute. Un proiect gandit pe termen lung trebuie sa fie si rentabil financiar si abonamentele vandute sunt principala sursa de finantare a proiectului. Nu credem in teoriile potrivit carora publicul roman nu plateste intrare. Credem ca public roman are o foame foarte mare de a consuma evenimente de calitate. Si daca ii oferi calitatea pe care o asteapta, el va plati si iti va deveni fidel. Deci atata timp cat iti tii publicul aproape, el te va sustine, iar proiectul va fi rentabil financiar.

Electric Castle in viitor

Vrem sa il crestem de la an la an si in viitorul apropiat sa devina unul dintre cele mai mari si mai importante festivaluri din zona. Vrem sa ne axam mai mult si pe straini pentru a deveni intr-adevar un festival international.

Alte proiecte

Ar mai trebui sa stiti de evenimentele noastre din Booha Bar, de unicul Boiler Club, de Booha College Party-uri din tara si mai recent despre noua platforma de petreceri de promovare Electric Castle, pe care am inceput sa le facem prin tara.



Oameni

Subiecte

Sectiune



Related