Draftfcb: Anul 2013, desi mai bun ca cifra de afaceri, a insemnat un volum de munca substantial mai mare decat cresterea in cifre

Draftfcb: Anul 2013, desi mai bun ca cifra de afaceri, a insemnat un volum de munca substantial mai mare decat cresterea in cifre

La inceput de an, aflam highlight-urile din activitatea agentiilor din Romania in 2013 si gandurile pentru noul an. Despre Draftfcb povesteste in continuare Andrada Seitan (Managing Director).

Cum a evoluat cifra de afaceri a agentiei in 2013 fata de 2012
In cifre, 2013 a fost cu putin peste 10% mai bun decat 2012.  

Ce decizii de business au avut cel mai mare impact asupra evolutiei agentiei in ultimul an
Anul 2013, desi mai bun ca cifra de afaceri, a insemnat un volum de munca substantial mai mare decat cresterea in cifre. Asta s-a intamplat dintr-un cumul de bugete mai restranse si un numar mai mare de proiecte in bugete asemanatoare cu cele din 2012. In consecinta, a fost nevoie sa calibram si sa recalibram echipele si structura agentiei pentru a face fata atat proiectelor clientilor nostri permanenti, cat si proiectelor de business development si new business. Politica de resurse umane a fost esentiala – am avut nevoie de resurse noi si am avut nevoie sa le integram foarte repede in echipele agentiei, atat pe partea de Client Service, cat si in creatie si digital. Consolidarea acestor departamente si mai multa flexibilitate in abordarea oportunitatilor au fost principalele decizii care ne-au sustinut cresterea. 

Care sunt clientii agentiei in acest moment. Care sunt clientii castigati in 2013
Clientii nostri principali sunt Beiersdorf (NIVEA, NIVEA Men, Eucerin), Fashion House Outlet Centre, JTI (Camel, Glamour, Sobranie), Kika, Kraft Foods (Oreo, Tuc), Philips, SCA Hygene (Zewa), Vodafone, iar in 2013 acestora li s-au alaturat Cris-Tim, UniCredit, HBO si Madame Lucie.

Ce oameni noi s-au alaturat echipei in 2013   
La Creatie au venit Bogdan Moraru – Creative Director, Ciprian Banica – Senior Copywriter, Alexandru Lazareanu – Senior Graphic Designer si Loredana Barla – Junior Copywriter, la Client Service ni s-au alaturat Ximena Dragusin – Account Director, Diana Focea – Account Executive si Oana Isac – Account Manager, iar in echipa de PR au venit Adina Antonie – PR Executive si Ana Padurariu – PR Executive.

Care sunt coordonatorii departamentelor din agentie in 2014
Ana-Maria Oila – Client Service Director (ATL Accounts), Sorina Borcescu – Client Service Director (BTL&PR Accounts), Bogdan Moraru – Creative Director, Bogdan Ionita – Head of Strategy.

Care sunt cele mai bune campanii ale agentiei din ultimul an
Au fost multe campanii la care am lucrat cu drag: lansarea serialului HBO – Ramai cu Mine, caravana UniCredit Trophy Tour 2013, prin care am dus Cupa UEFA in marile orase din tara,  NIVEA Road Show, un alt proiect BTL de anvergura nationala, promotia nationala “Cris-Tim iti hraneste visurile”. In plus, alaturi de Philips si Beiersdorf am avut sansa lansarii unor produse inovatoare, care ne-au entuziasmat: Philips Multicooker (un aparat de gatit revolutionar), NIVEA InShower (o lotiune hidratanta sub dus) si NIVEA Stress Protect (un deodorant cu protectie speciala pentru momentele de stres).

Ce invataminte din 2013 vor ajuta in 2014
2014 va fi un an cu un accent mare pe New Business. Iar 2013 ne-a invatat ca structura echipelor trebuie sa fie foarte flexibila pentru a putea face fata muncii pe pitch-uri si ulterior gestionarii proiectelor castigate.

Asteptari la inceput de an
Business-ul nostru este strans legat de business-ul clientilor nostri, asa ca principalul nostru obiectiv este acela de a consolida si a dezvolta relatiile cu clientii nostri permanenti. In rest, cum spuneam mai sus, va fi un an cu mult New Business. Si, desigur, asteptarile noastre sunt mari. Ne dorim pitchuri cat mai frumoase si cat mai corecte.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related