The Public Advisors: Hotararea de a schimba modelul de business a avut cel mai mare impact asupra evolutiei agentiei in ultimul an

La inceput de an, aflam highlight-urile din activitatea agentiilor din Romania in 2013 si gandurile pentru noul an. Despre The Public Advisors povesteste in continuare Raluca Mihalachioiu (General Manager).

Cum a evoluat cifra de afaceri a agentiei in 2013 fata de 2012
Cifra de afaceri a The Public Advisors in 2012 - 146.000 EUR
Cifra de afaceri a The Public Advisors in 2013 - 240.000 EUR
Aceasta inseamna o crestere de aproximativ 60% in 2013, fata de 2012. Anterior, in 2012 am crescut cu 53% fata de 2011.

Ce decizii de business au avut cel mai mare impact asupra evolutiei agentiei
Date fiind transformarile prin care trece intreaga industrie de PR si comunicare, cred ca decizia de business care a avut cel mai mare impact asupra evolutiei The Public Advisors din ultimul an a fost hotararea de a schimba modelul de business. In acest moment este evident ca rolurile clasice ale unei agentii de PR (media relations, editorial placemet, conferinte de presa etc) nu mai pot acoperi intregul spectru de nevoi ale unui client. Totodata, a angaja full-time cate un specialist din toate ariile conexe este un efort greu de sustinut din punct de vedere financiar. De aceea am construit The Public Advisors in asa fel incat sa raspunda catorva cerinte impuse de contextul pietei: sa aiba o structura stabila din punct de vedere al angajatilor, dar care sa poata acomoda cu usurinta servicii adiacente breslei; sa aiba abilitatea de a reduce distanta intre consumator si brand putand aplica tactici si din alte domenii pentru rezolvarea diverselor situatii de comunicare; sa poata monetiza relatia cu brandul prin activarea si dezactivarea rapida a altor entitati cu valoare in piata.

Am identificat un model pe care il aplicam acum in faza beta. Am analizat de asemenea cateva structuri noi de agentii de PR care au avut succes in piete precum SUA sau Marea Britanie si am constatat ca exista un trend care se potriveste contextului actual din Romania si organizatiei mele. Fie ca se numeste retea fluida, outsourcing sau fagure, principiul care sta la baza este acela de a oferi o perspectiva 360°, apeland la o retea de profesionisti din toate zonele comunicarii, iar consultantii din agentia de PR functionand ca integratori.

Din perspectiva clientului, The Public Advisors permite accesarea celor mai bune resurse de pe piata creand mixul de comunicare cu cel mai mare ROI pentru ei. Din perspectiva agentiei, aceasta structura permite cresterea profitabilitatii micsorand costurile fixe, specialistii putand sa intre si sa iasa din organizatie in funtie de nevoi.

Care sunt cele mai bune campanii ale agentiei din ultimul an
Cel mai important proiect al nostru in 2013 a fost relansarea Agentiei Nationale de Presa AGERPRES cu un nou format si mai ales sub o noua imagine de brand. Faptul ca o agentie de presa si-a pus viitorul in mainile unei agentii de relatii publice este un lucru fara precedent in peisajul presei romanesti si o mare onoare pentru The Public Advisors. Prin constructia Noului AGERPRES ne-am asumat o misiune grea si complexa de al carei rezultat final suntem foarte mandri.

Un proiect foarte apropiat sufletului nostru a fost de asemenea si campania de comunicare a TEDxBucharest. The Public Advisors au fost arhitectii strategiei de comunicare centrate pe conceptul “Make it Happen”. Campania a avut un mix de digital communication, relatii cu blogosfera, event management si media relations clasic. In plus, pentru prima oara in cei 5 ani de existenta a conferintei in Romania, a fost introdus un nou concept: ambasadorul TEDxBucharest. Au fost asadar alesi 9 lideri de opinie din domenii precum jurnalism, blogging sau societate civila, care “Make it Happen” in fiecare zi prin proiectele si actiunile lor.

Un alt proiect foarte interesant semnat de echipa The Public Advisors este si comunicarea din jurul evenimentului de asezare a pietrei de temelie pentru primul proiect dezvoltat in Romania de SKANSKA – unul din primii 5 dezvoltatori imobiliari si constructori din intreaga lume.  

In plus, demne de mentionat sunt si seria de evenimente AVANPREMIERE pe care agentia noastra le organizeaza de 2 ori pe an alaturi de Alin Galatescu, proiectele de social media si interactiune cu influentatori online din lumea modei realizate pentru IL PASSO, lansarea primei aplicatii mobile pentru shopperii inraiti Bucharest Shopping si, nu in ultimul rand, complicatele proiecte de comunicare “not so glam”, dar foarte serioase: ROMSLOT – Asociatia Organizatorilor de Sloturi si Centrul de Studii despre Bere, Sanatate si Nutritie.

Care sunt clientii agentiei in acest moment. Care sunt clientii castigati in 2013
The Public Advisors are in momentul actual 19 clienti catre care emite facturi, dintre care 8 sunt castigati in 2013 (cei cu bold):

Indesit, Hotpoint, ANP AGERPRES, ALD Automotive (parte a BRD Group Societe Generale), Skanska, IL PASSO, Staccato, Bigotti, Centrul de Studii despre Bere, Sanatate si Nutrite, ROMSLOT, Crowne Plaza, Ploiesti Shopping City, MediHelp International (BUPA International), Bucharest Shopping, Cochlear, Festivalul National de Romante - Crizantema de Aur, TEDxBucharest, AVANPREMIERE Fashion & Lifestyle Fest, Concursul National de Idei – INSPIRED.

Ce oameni noi s-au alaturat echipei in 2013
Echipa The Public Advisors este destul de constanta, cei mai vechi membri ai sai fiind de-o seama cu agentia insasi: Sorana Ionita (Senior Public Advisor – 5 ani) si Raluca Mihalachioiu (Founder – 5 ani). Lidia Pitulea (Group Account Manager) coordoneaza simultan mai multe echipe de consultanti si este alaturi de noi de 4 ani. Simona Jecu (Public Advisor) si Ina Natu (Public Advisor) implinesc si ele 2 ani in echipa noastra.

In plus, din echipa de management face parte si Simona Dan, un nume binecunoscut in industria de comunicare si relatii publice din Romania.

In 2013 au venit alaturi de noi doi Junior Public Advisors: Oana Popescu si Vlad Mihalachioiu.

Alaturi de acest nucleu de consultanti, foarte importanti pentru noi sunt partenerii cu diferite capabilitati din piata si care fac parte din reteaua noastra fluida. Amintesc aici doar o parte dintre ei care au pus umarul la cele mai importante proiecte din 2013: PQB Communication Designers, PR&More – Cluj-Napoca, Boomerang – Iasi, Copy Print.

Ce invataminte din 2013 vor fi aplicate in 2014
In 2013 am invatat ca pentru binele nostru si al proiectelor semnate The Public Advisors, trebuie sa facem o selectie mult mai riguroasa a clientilor. Nu ne intelegeti gresit, nu suntem mofturosi. Cu toate acestea, ne-am convins ca exista companii si oameni de afaceri care nu sunt indeajuns de pregatiti sau maturi pentru a intelege serviciile de relatii publice.

Concluzia este bazata pe un studiu compus pe care l-am realizat la finalul Scolii IAA – Modulul 3 pentru Top Manageri din industrii creative si care s-a bazat pe interviuri cu manageri din diferite industrii: unul care face comunicare si unul care nu face (din fiecare industrie selectata), precum si un survey online la care au raspuns zeci de profesionisti din marcom din intreaga tara.

Asteptari la inceput de an
Pe 2014 il vad ca pe un an al consultantei strategice de comunicare, al campaniilor compuse si complexe.

In plus, imi doresc tare mult ca 2014 sa fie un an in care sa ne coagulam ca industrie, in care promovam mai mult standarde corecte pentru aceasta meserie si incepem sa conturam proiecte care sa ajute la rezolvarea problemelor pe care le avem.



Campanii

Subiecte

Sectiune



Related