Carmen Bruma: Social Media este un barometru la fel de util ca rapoartele de audienta pe care le primesti la TV

Carmen Bruma si-a inceput cariera in televiziune in anul 1999, ca asistenta in emisiunea "Tele Euro Bingo Show” de la Antena 1. Din 2002 lucreaza pentru Realitatea TV, unde a prezentat si realizat emisiuni despre sport, nutritie si sanatate. De aproape doi ani, prezinta emisiunea "Ai grija de tine”, ale carui concept si format ii apartin. A scris doua carti despre nutritie si sanatate si fost imaginea mai multor campanii publicitare. Am aflat ca este un nume de referinta pentru romani atunci cand vine vorba de obiceiuri culinare, motiv pentru care ne-am decis sa ii adresam cateva intrebari despre ce inseamna sa promovezi o alimentatie si un stil de viata sanatos, despre imaginea publica si brandingul personal.

IQads: Ce ai invatat in anii de cariera despre cum sa iti intretii imaginea publica?
Carmen Bruma: Bunica mea are o vorba - ”Degeaba faci un ou daca nu stii sa cotcodacesti”. Am invatat de-a lungul anilor ca grija fata de imaginea publica este o parte foarte importanta a meseriei mele si ca ar fi bine ca ea sa sa se bazeze pe valori durabile, precum profesionalism sau credibilitate.

IQads: Care e cel mai creativ proiect in care ai fost implicata?
Carmen Bruma: Am fost implicata in multe proiecte care pot intra in aceasta categorie, dar cele care-mi vin acum in minte sunt programul meu 3 S-Sanatoasa Supla Satula, creat si promovat 100% de mine, si emisiunea ”Ai grija de tine” la care am conceput si scris formatul si pe care o realizez de 1 an si jumatate.

In timpul emisiunii "Ai grija de tine"

IQads: Esti printre cele mai urmarite vedete de pe Facebook (locul 23 in clasamentul general FaceBrands, locul 3 in topul vedetelor din sport). Cum a influentat comunicarea ta cu fanii aparitia social media?
Carmen Bruma: N-am stiut aceste amanunte, dar e magulitor sa le aflu. Am fost reticenta la inceput si m-am hotarat destul de greu sa-mi fac pagina de Facebook acum 2 ani de zile. Recunosc ca am fost uimita de interesul publicului si al presei pentru postarile mele si am constatat ca social media este un barometru util, la fel ca rapoartele de audienta pe care le primesti in televiziune.

IQads: Ce lucruri alegi sa impartasesti cu fanii de pe Facebook? Unde vezi ca e granita dintre informatiile care le arata fanilor ca sunt importanti pentru tine si cele care tin de viata privata?
Carmen Bruma: Scriu despre sanatate, sport, nutritie, postez retete pe care le fac pentru mine, activitatea mea profesionala si in anumite doze despre viata personala, timpul liber etc. Granita este aceeasi ca si in relatia mea cu presa, iar cei care ma urmaresc constant s-au obisnuit cu aceasta atitudine a mea, iar foarte multi dintre ei ma plac si datorita acestei conduite.

IQads: Ce ai observat ca apreciaza fanii tai de pe Facebook cel mai mult sa postezi?
Carmen Bruma: In ordine: retetele, sfaturile despre alimentatie, fotografiile de la evenimente si din vacante.

IQads: Cum comunici cu fanii in offline?
Carmen Bruma: Ma intalnesc cu ei la evenimentele pe care le prezint sau le organizez si ma bucur de fiecare data sa constat ca sunt oameni simpatici, decenti , civilizati.  De exemplu, "Miscarea contra statului” este un cros popular pe care il organizam de mai multi ani impreuna cu revista Viva si la care vin in mod constant mii de participanti cu care alerg, discut, fac poze.

IQads: Care sunt cele mai mari curiozitati pe care le au fanii cu care te intalnesti ? Iti cer recomandari legate de alimentatie sau de exercitii fizice?
Carmen Bruma: Cei mai multi vor sfaturi despre slabire sau alimentatie in general. De cand am lansat 3 S sunt din ce in ce mai multi cei care vor sa-mi impartaseasca rezultatele lor dupa ce au urmat programul si sa-mi multumeasca. Recunosc ca acestea sunt mesajele care imi plac cel mai mult si ma emotioneaza de fiecare data.

Antrenament matinal pe malul marii

IQads: Participi la numeroase evenimente care sustin miscarea fizica: Sport pentru viata, Ziua Sportului la Zalau, Miscarea contra Statului. Cum a evoluat perceptia romanilor fata de astfel de evenimente?
Carmen Bruma: Daca in urma cu 10 ani se uitau oamenii ciudat la mine atunci cand alergam prin parcuri, acum constat cu bucurie ca miscarea a inceput sa intre usor in cultura de masa. Din ce in ce mai multi oameni alearga prin parcuri si participa la crosurile populare sau evenimentele care implica activitate fizica.

IQads: Ai lansat deja doua carti despre alimentatie sanatoasa si importanta miscarii. Care sunt provocarile cand vine vorba de promovarea unor astfel de carti? Cum sunt ele primite de public?
Carmen Bruma: Pagina mea de Facebook a avut un rol esential la acest capitol.

IQads: Ai fost imaginea Silhouette Help, Bioliv, Canah Green Living. Cum alegi brandurile cu care decizi sa colaborezi?
Carmen Bruma: Accept sa fiu imaginea unui brand numai dupa ce m-am documentat serios si am testat personal produsele. Altfel nu. De exemplu, in cazul brandului Canah, pe langa faptul ca le consumam produsele de multa vreme, am tinut sa merg personal la fabrica din Salonta sa vad cu ochii mei cum este procesata canepa.

IQads: Cu ce alte branduri ai avut colaborari?
Carmen Bruma: Colaborez cu diverse branduri avand in vedere ca prezint multe evenimente.

IQads: Acum esti si un model pentru mamici, fiind endorserul campaniei „Primele 1000 de zile”. Care este obiectivul acestei campanii si care e tu rolul tau in cadrul ei?
Carmen Bruma: Sunt ambasadorul campaniei „Importanta nutritiei in primele 1000 de zile”, initiata de Societatea Nationala a Medicinei de Familie. M-am bucurat ca foruri medicale importante din Romania s-au hotarat sa atraga atentia asupra alimentatiei in general si mai ales in primele 1000 de zile si m-am alaturat cu mult entuziasm acestui demers. Sanatatea nu este un destin implacabil, ea poate fi influentata de catre mame din perioada sarcinii si in primii ani de viata. Cred in mesajele acestei campanii si in faptul ca cea mai importanta avere pe care i-o poti lasa copilului tau este o stare buna de sanatate pe care o cladesti printr-o nutritie precis adaptata fiecarui stadiu de dezvoltare. Aceasta campanie isi propune sa informeze si sa schimbe mentalitati. Drumul este lung, anevoios, iar pasii vor parea mult timp nesemnificativi, dar e nevoie de un punct de pornire. In definitiv orice drum de 1000 de pasi incepe cu... primul.

IQads: Ce asteptari ai de la colaborarea cu un brand? In ce conditii nu ai colabora cu un brand?
Carmen Bruma: Seriozitate, credibilitate, profesionalism, constanta, calitate. In conditiile in care nu as crede in respectivul brand.

IQads: Conform raportului de cercetare "In bucataria romanilor – de la raft in farfurie", realizat de Nielsen sub umbrela SMARK Research, majoritatea romanilor prefera sa urmeze diete drastice, precum Dieta Dukan in locul unei alimentatii corecte constante. Cum vezi tu acest fenomen si cum incerci sa iti educi fanii?
Carmen Bruma: E un fenomen care are legatura cu natura umana si mai putin cu nationalitatea. Cand vine vorba despre slabit, oamenii sunt dispusi sa incerce orice dieta aberanta cu conditia sa le promita minuni in scurt timp si cu eforturi minime. Am observat acest sindrom inclusiv la oamenii cu un nivel ridicat de educatie. Dupa ce se pacalesc de mai multe ori si isi risca sanatatea, ajung singuri la concluzia ca drumul lung si mai dificil e cel mai sigur.

IQads: Conform aceluiasi raport de cercetare, esti pe locul 8 in topul personalitatilor care influenteaza obiceiurile culinare ale romanilor. Cum vezi responsabilitatea unei asemenea influente?
Carmen Bruma: Nu mi-am propus niciodata acest lucru si nici n-am de gand sa fac asta in viitor. Eu spun, promovez si fac lucruri in care cred sau pe care le-am experimentat. Daca unii oameni se simt inspirati sau motivati, ma bucur.

IQads: Ce faci in pauza publicitara? Iti place sa urmaresti calupul de reclame sau e momentul perfect in care sa iei o pauza?
Carmen Bruma: De cele mai multe ori iau o pauza.

IQads: Ce branduri respecti si de ce? Ce branduri nu apreciezi? De ce?
Carmen Bruma: Respect toate brandurile cu care colaborez sau am colaborat si nu-mi plac brandurie agresive cu mesaje deplasate, vadit mincinoase.

IQads: Povesteste-ne putin despre o reclama locala care iti place.
Carmen Bruma: Sunt mai multe, dar acum imi vine in minte (probabil pentru ca am vazut-o acum cateva minute) pe cea de la Catena cu Stela Popescu si Arsinel (in care Arsinel luase cardul nepotilor, iar la intrebarea farmacistei: ”Aveti si nepoti?” el raspunde "Da , dar mici...”. Motivul pentru care-mi place si mi-a atras atentia este umorul.  

IQads: Si despre una care nu iti place.
Carmen Bruma: Restul.



Companii

Subiecte

Sectiune



Related