Oana Dinulescu (Adwiser, Timisoara): In general, clientii din orasele mai mici nu-si doresc campanii continue, ci mai degraba diverse materiale punctuale

Oana Dinulescu (Adwiser, Timisoara): In general, clientii din orasele mai mici nu-si doresc campanii continue, ci mai degraba diverse materiale punctuale

Aflam de la Oana Dinulescu (Brand Manager & Founder Adwiser, Timisoara) care au fost highlight-urile din activitatea agentiei Adwiser in 2013, care sunt planurile pentru noul an, care sunt principalele diferente intre piata din Timisoara fata de cea din Bucuresti, dar si ce pregateste Adwiser pentru prima participare la Noaptea Agentiilor.

Care sunt cele mai bune campanii ale agentiei din ultimul an
Enumar cateva dintre campaniile noastre:
Campania de promovare a unui festival de muzica electronica: Nightlong in Padurea Fermecata, campania de imagine a societatii comerciale care administreaza pietele din Timisoara: Mega Fresh, campania de imagine pentru lansarea noilor colectii Guban, fabrica de pantofi cu traditie in Romania.  

Tot in 2013 am creat imaginea, sigla si catalog de prezentare pentru Primaria Comunei Giroc si materiale de promovare cu ocazia aniversarii Clinicii de Stomatologi Dental Design.

Prezentarile acestor proiecte, dar si ale altor proiecte, le-am pus la dispozitia privitorilor in catalogul nostru.

Care sunt clientii agentiei in acest moment? Care sunt clientii castigati in 2013
Printre clientii actuali se numara: Hella, Piete SA, Guban, RATT, Energomontaj, Horticultura, Nightlong Events, TIGI’s Friends, DeBanat, Dinu Instal, PNL Timis, Hidraulica, Colterm, Primaria Timisoara

Dintre acestia, castigati in 2013 sunt: Piete SA, Energomontaj, Nightlong Events, Horticultura, Hidraulica, Colterm.

Cum a evoluat cifra de afaceri a agentiei in 2013 fata de 2012? Dar in ultimii ani
Suntem o agentie mica si am trecut recent printr-un rebranding. Asa cum este normal, in primii ani de activitate, in care am functionat sub o alta denumire, trendul a fost ascendent. Incepand activitatea in 2010, cu o cifra de afaceri modesta, am reusit sa crestem, in 2011 atingand o cifra de afaceri multumitoare pentru noi. In 2012 aceasta a crescut cu mai bine de 50%, tendinta de crestere mentinandu-se si pe 2013, chiar daca nu cu acelasi ritm ca in trecut.

Pana acum 2013 a fost cel mai bun an si speram ca de acum incolo sa creasca, odata ce clientii incep sa aiba incredere in ceea ce facem.

Ce decizii de business au avut cel mai mare impact asupra evolutiei agentiei in ultimul an
Faptul ca am decis sa facem rebrandingul si practic, sa o luam de la zero, lucrand sub un nou nume. Oamenii nu stiau cine suntem, motiv pentru care inca ne luptam sa iesim la lumina, sa demonstram de ce suntem capabili.

Care sunt coordonatorii departamentelor din agentie
Fiind o agentie mica, deocamdata cel putin, avem un responsabil pe fiecare departament pe care l-am considerat esential, pentru a functiona asa cum trebuie. Pe partea de grafica il avem pe Lucian Popovici, un maestru in ale imaginatiei si un as in ceea ce priveste punerea in practica a ideilor. De partea de Marketing se ocupa Liana Parvulet, capabila sa aiba mereu privirea de ansamblu si sa empatizeze cu fiecare client, astfel incat sa oferim clientilor de fiecare data exact ceea ce au nevoie. Pentru noi e foarte important sa ii convingem si sa avem argumente puternice in ceea ce facem. Vorbele ii sunt atribuite lui Valentin Vizuroiu, care de pe pozitia sa de copywriter reuseste cu mestesug sa gaseasca cuvantul potrivit si sa il puna la locul potrivit. Eu, Oana Dinulescu, Brand Managerul agentiei, reusesc cu tact sa coordonez intreaga echipa si sa reprezint agentia si ”produsele” ce ies de pe mana noastra. Sunt mereu la curent cu ceea ce se intampla pe fiecare proiect. In mare parte si reusesc, spun eu, sa pun cireasa de pe tort in fiecare contact pe care il am cu clientii.    

Diferente intre Bucuresti si celelalte orase din tara in ce priveste:

Oportunitatile de business pentru agentii
Cu siguranta sansa de a avea contracte semnificative este la indemana celor din Bucuresti, sau mai bine spus, la indemana agentiilor puternice. In acest business e nevoie de contact direct cu clientul, practic ei ne dau pe mana imaginea lor, altfel spus, chiar viitorul lor. Incredere de a face aceste lucruri de la distanta, nu prea exista. Stim si noi cat de important e acest aspect si atunci da, e mai usor sa lucrezi din Bucuresti, e mai usor pentru ca majoritatea clientilor mari sunt acolo. La nivel de Timisoara, raman firme locale sau mai mici. Chiar si in cazul acestora, de multe ori persoanele de decizie sunt tot in Bucuresti. 

In general, clientii nu doresc campanii continue, ci mai degraba diverse materiale punctuale. Vor niste flyere, vor un site, pentru ca asta au vazut ei la vecin sau la un concurent. Din pacate nu dau mana libera specialistilor, nu doresc contracte pe perioade mai lungi si astfel, de multe ori se trezesc cu un site, dar nu stiu ce sa faca cu el sau cu mii de flyere pe care le impart fara vreun rezultat multumitor. Va mai dura un timp pana sa inteleaga si clientii de aici, unii mai putin educati din punctul acesta de vedere, ca agentiile lucreaza cu ei, iar reusita lor inseamna reusita agentiei si ca specialistii in domeniu ar putea sa le aduca cel mai bun raport de eficienta, daca sunt lasati, bineinteles.  

Fee-urile care pot fi obtinute
Aici e inca o data vorba, asa cum am precizat si mai sus, de  firmele care doresc campanii mari si isi permit un buget semnificativ pentru publicitate, care pot si isi doresc sa investeasca in asta. La nivel de Timisoara suntem inca noi cei care ii convingem pe clienti ca au nevoie de un mix bun, ca trebuie sa se axeze pe mai multe mijloace de promovare si ca toate aceste costuri sunt defapt investitii, nu cheltuieli. Chiar si asa, de cele mai multe ori, se rezuma decizia la alegerea unui singur mijloc de promovare, la reducerea drastica a sumelor alocate pentru publicitate.

Oportunitati de cursuri de publicitate pentru junior si dificultatea procesului de recrutare
In cadrul facultatilor din Timisoara exista inca de cativa ani buni specializari de marketing, de publicitate, multimedia si altele conexe, care isi gasesc locul intr-o agentie de publicitate. Bazele sunt foarte bine puse in acesti ani de studii, pentru cei care sunt interesati. Cat despre partea profesionala, cei buni isi vor gasi mereu locul, dar asta depinde de fiecare in parte. Noi suntem deschisi la aducerea in echipa noastra a oricaror doritori care sunt specialisti in ceea ce fac si care se muleaza pe felul nostru de a fi. Nu e greu sa gasesti oameni buni, atata timp cat stii unde sa ii cauti si atata timp cat nu exista pretentii exagerate, indiferent de care parte a baricadei. 

Atitudinile publicitarilor
Exista mai multe agentii, mai mici si mai mari, mai noi si mai vechi, dar cel mai important este sa ne pastram ideea de colegi, nu de concurenti. Concurenta exista, normal, dar evitam razboaiele. J In general, ca peste tot, ideile bune sunt apreciate, iar cele mai putin bune, criticate.  

Ce invataminte din 2013 va vor ajuta in 2014

Increderea trebuie lasata mai la urma, iar contractul este contract.

Cu ce asteptari incepeti noul an
Speram sa se mai dezghete piata la nivel de Timisoara si speram ca reprezentantii firmelor, defapt oamenii in general, sa constientizeze mai mult necesitatea unei agentii de publicitate in demersurile lor zilnice.

Ce pregatiti la Noaptea Agentiilor
Vom expune un fapt pe care noi il consideram foarte important: imaginea vinde, prin imagine si prezentare atragi clientii, mai ales cand vine vorba de produse de larg consum, sau ”mancabile”, sa spunem asa. Ne-am axat mai mult pe produse de tip ”to go”, adica cele care le ia lumea la pachet, cele care sunt oferite clientilor in localuri, produse ”de dat” sau ”de luat”, tocmai pentru ca micile detalii fac diferenta.

Si tocmai pentru ca suntem cu totii gurmanzi si creativi, am creat evenimentul cu titlul ”Micul atelier al gurmanzilor creativi”. Cu acest prilej suntem liberi sa facem demonstratii de creativitate culinara. Ne va ajuta aici si colega noastra Liana, care pasionata fiind de gatit, ne va aduce spre degustare diverse bunatati sanatoase. Asta ne-a promis. :)

Fiind tema Craft up your life, vrem ca cei care ne trec pragul in 3 Aprilie sa vada cat de simplu se poate imbunatati imaginea unui produs, atat de simplu incat uneori chiar oricine poate sa o faca.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related