[In pitch] Valentin Vernea (the Syndicate): Nu ne ducem la pitch-uri fara a face un mic research "despre situatiile de prietenie excesiva"

[In pitch] Valentin Vernea (the Syndicate): Nu ne ducem la pitch-uri fara a face un mic research "despre situatiile de prietenie excesiva"

Reprezentantii agentiilor romanesti raspund intrebarilor noastre despre pitch-urile la care participa, dar si despre motivele care ii fac sa le refuze. Aflati parerea lui Valentin Vernea (Client Service Director, the Syndicate) despre acest subiect:

Punctele urmarite in evaluarea unei propuneri de a participa la pitch
Criteriile se schimba continuu, mai exact se mai adauga cate unul, doua, dupa fiecare experienta. Credem ca este un proces natural, pe masura ce o agentie se maturizeaza isi dezvolta un "radar" in ceea ce priveste pitch-urile.

Ce luam in considerare: cat de incitanta si bine definita este invitatia, reputatia companiei, reputatia initiatorului de pitch (marketing manager, brand manager etc). Apoi, trebuie sa ne intalnim cu cei care organizeaza pitch-ul, daca nu accepta sa ne intalnim, nu participam pentru ca este doar o "vanatoare de idei". Dupa ce ai acceptat sa participi primesti brieful de agentie, care este un alt indicator clar despre "personalitatea" initiatorilor. Trebuie sa vedem pasiune si respect pentru brandul respectiv in continutul briefului.

Un alt lucru pe care nu ne ferim sa-l spunem este ca nu ne ducem la pitch-uri fara a face un mic research "despre situatiile de prietenie excesiva".

In ultimul timp, la cele mai recente 3 pitchuri la care am participat, clientul a comunicat numele agentiilor implicate, speram sa devina o practica des intalnita.

Debriefing-ul pentru noi este mai mult decat o etapa de lamurire a anumitor aspecte din brief. Chiar si in aceasta etapa ne putem decide de a renunta la participarea la pitch daca vedem lipsa de implicare, raspunsuri negandite, raspunsuri sablon, neinteres fata de tema din partea initiatorilor. In aceasta etapa iti dai seama daca poti lucra cu persoanele respective sau nu.

Munca depusa pentru un pitch este una considerabila (neplatita) si preferam sa mergem acolo unde sansele sunt reale si egale. Suntem printre fericitii care in 2013 au castigat 8 din 10 pitch-uri si asta cred ca este in mare masura datorata si selectiei riguroase pe care o aplicam atunci cand participam.

O alta regula este ca nu mergem la pitch-uri care ne pot afecta work load-ul astfel incat clientii existenti sa aiba probleme, nu participam de dragul de a participa.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


the Syndicate

the Syndicate – Intelligent Creativity Incepand din 2007, zeci de campanii care au generat vanzari record si cresteri remarcabile ale cotei de piata, noi branduri care au stralucit pe rafturi sau branduri care... vezi detalii »

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related