[OUG 25/2013 - Dupa 1 an] Mihai Trandafir (Universal McCann): Toate agentiile au pierdut o sursa semnificativa de venituri

[OUG 25/2013 - Dupa 1 an] Mihai Trandafir (Universal McCann): Toate agentiile au pierdut o sursa semnificativa de venituri

Se implineste un an de cand Guvernul Romaniei a adoptat Ordonanta de Urgenta 25/2013 (OUG 25/2013) pentru modificarea si completarea Legii audiovizualului nr. 504/2002. Vorbim la rubrica Insider cu managerii agentiilor de media din Romania despre efectele aplicarii actului normativ asupra pietei de publicitate si asupra playerilor afectati, precum si despre solutiile gasite in ultimul an de agentiile de media pentru a contracara scaderea veniturilor.

Amintim ca OUG 25/2013 presupune ca achizitia de spatiu publicitar TV se face prin plata directa facuta de client (beneficiarul final al publicitatii) catre postul TV, ca agentiile de media nu pot sa vanda spatiul publicitar decat la pretul oficial confirmat de televiziuni si ca orice rabat sau avantaj tarifar acordat de postul TV trebuie sa figureze pe factura emisa clientului.

Reprezentantii IAA Romania si UAPR au spus ca Ordonanta aduce un plus de transparenta financiara, dar cu un cost de complexitate care poate genera blocaje majore atat in functionarea pietei de publicitate, cat si la nivelul intregii economii.

Vedeti in continuare raspunsurile lui Mihai Trandafir (Managing Director, Universal McCann Romania).  

Care au fost efectele OUG 25/2013 asupra agentiilor de media, intr-un an de la trecerea ei
Aceasta interventie brutala a statului in ecosistemul unei industrii cu model de business si flux financiar absolut identic cu cele regasite in toate tarile civilizate continua sa ne surprinda. Reglementarile au afectat competitia atat in randul agentiilor, cat si al statiilor TV, multe dintre acestea diminuandu-si semnificativ activitatea. Din punct de vedere al formalitatilor legale si financiare, anul 2013 a fost un cosmar logistic atat pentru clienti, cat si pentru agentii, cu sute de contracte in plus de gestionat, cu atat mai dificil in contextul schimbarii unui model de business. Au urmat blocaje ale platilor, probleme in colectarea taxei de cinema etc. Ca o concluzie, printr-o interventie nejustificata si, consideram noi, anticonstitutionala, toate agentiile au pierdut o sursa semnificativa de venituri, conditiile comerciale ale acestei piete extrem de concurentiale fiind dictate pana atunci de cerere si oferta.

Care au fost efectele OUG 25/2013 asupra agentiei Universal McCann Romania, intr-un an de la trecerea ei. In lipsa rebate-ului din media TV, cum s-a schimbat modul de tarifare a serviciilor de strategie si planificare media pentru clienti
Toate efectele manifestate asupra restului industriei s-au regasit si in business-ul agentiei noastre. Consider totusi ca transparenta cu care abordam in trecut relatiile comerciale cu clientii nostri a ajutat sa gasim impreuna cu acestia solutii de echilibru.

Ce masuri ati luat in ultimul an pentru a contracara scaderile de venit ale agentiei aparute odata cu trecerea OUG. Ce a avut succes, ce nu a functionat
Din pacate, confuzia generala din perioada imediat urmatoare OUG a franat si multe licitatii, limitand astfel posibilitatile de compensare.

Cum evaluati eforturile industriei de a retrage sau modifica prevederile din OUG 25/2013
Cred ca toate organizatiile din industrie si din business, inclusiv IAA, UAPR, AmCham, ambasade importante, au avut o reactie clara si argumentata, criticand sever aceast abuz. Cu toate acestea, suntem in continuare surprinsi ca nu exista un dialog real cu clasa politica si nici nu se remediaza situatia in niciun fel.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related