Portretul tanarului roman din mediul rural

Portretul tanarului roman din mediul rural

Cine sunt, cu ce se ocupa, ce prefera si mai ales ce consuma tinerii romani? Un subiect foarte de interes pentru branduri, in special pentru ca datele problemei s-au scurtcircuitat fata de ce se intampla cu tinerii de acum cativa ani, odata cu intrarea in scena a tehnologiei si digitalului. Poate si mai enigmatica e tema tanarului roman din mediul rural si modul de a comunica cu el. El are la randul lui acces la informatie si tehnologie, insa mediul si infrastructura nu il ajuta foarte mult la capitolul activitati. Asta ar fi numai un varf de informatie pe care il avem toti despre tinerii adulti din mediul rural.

Raportul de cercetare YouBUS 2013 – 2014: Tinerii din Romania, tendinte in activitati, preferinte si consum face lumina in aceasta necunoscuta, fiind primul studiu local care exploreaza evolutia tinerilor romani in timp, mai exact intr-o perioada delimitata de 1 an de zile.

Atitudine
Din raport aflam, de pilda, ca tinerii din mediul rural sunt mai pesimisti decat cei din mediul urban in ceea ce priveste evolutia veniturilor. Desi mai bine de jumatate din ei asteapta cresteri de venit in perioada urmatoare, procentul celor care se asteapta la scaderi de venituri in viitor e dublu in cazul tinerilor din rural decat al celor din urban (10% fata de 5%).

Diferente apar si in ce priveste atitudinea fata de invatamantul romanesc: in mediul rural intalnim tineri mai dezamagiti de conditiile de invatamant din tara decat in mediul urban, precum si mai multi tineri dispusi sa plece in strainatate.

Food & drink
Tinerii de peste 18 ani din mediul rural declara ca au consumat bauturi alcoolice intr-o proportie mai mica decat cei din mediul urban. In privinta bauturilor non-alcoolice, ceva mai putini tineri din mediul rural consuma apa imbuteliata, si se afla aproximativ la acelasi nivel cu cei din mediul urban la consumul de bauturi energizante si sucuri acidulate.

Alimentatia tinerilor din mediul urban apare foarte putin diferita, statistic, fata de cea a tinerilor din mediul rural. Acestia din urma consuma intr-o proportie ceva mai mare dulciuri, chipsuri, snacksuri si guma de mestecat, iar intr-o proportie mai mica cereale, lapte si iaurturi decat tinerii din mediul urban.

Branduri preferate
Diferente intre preferintele tinerilor din mediul rural fata de cei din mediul urban se intalnesc la branduri precum ciocolata Africana, care este preferata a 9% dintre tinerii rezidenti in rural (fata de doar 3% in urban) sau sucul de fructe Giusto, care intruneste 11% dintre preferintele tinerilor din mediul rural (fata de 5% in mediul urban).

Ierarhia brandurilor la telefoanele mobile este condusa in mediul rural de Nokia. Urmeaza apoi Samsung, Apple, si pe locul patru LG, aflat la o distanta considerabila.

Device-uri si tehnologie
Numarul detinatorilor de tablete a crescut pe parcursul desfasurarii studiului, cel mai mare avant inregistrandu-se la nivelul tinerilor de 18 ani. Cum era de asteptat, tehnologia a patruns mai putin in mediul rural, dar prezenta e in continuare semnificativa. Conform studiului, 13% dintre tinerii din mediul rural detin o tableta, in mediul urban procentul fiind de 22%. De asemenea, un procent de 49% dintre tinerii stabiliti in mediul rural detin laptopuri, comparativ cu 63% in mediul urban.

Relevanta e, insa, si intentia de cumparare, care, pentru produsele electronice, este mult mai mare la tinerii din mediul rural fata de cei din mediul urban. 12% dintre tinerii din mediul rural afirma ca intentioneaza sa cumpere tablete in urmatoarea luna (fata de 8% in mediul urban). La fel sta situatia in cazul smartphone-urilor (17% dintre tinerii din mediul rural, fata de 16% dintre cei din mediul urban) si laptopurilor (12% in mediul rural, fata de 8% in mediul urban).

Activitati
Lipsa optiunilor de tip cultural din mediul rural se observa si din statisticile studiului: de 2 ori mai putini tineri din mediul rural au mers la teatru sau la opera in ultima luna fata de cei din mediul urban. Diferenta este vizibila si in cazul concertelor live (22% dintre tinerii din mediul rural, fata de 32% dintre cei din mediul urban).

Asa arata o schita a tanarului romani din mediul rural. Pentru o imagine completa asupra tinerilor cu varste cuprinse intre 14 si 26 de ani, atat din mediul rural, cat si din mediul urban, la nivelul perioadei de referinta martie 2013 - martie 2014, va puteti indrepta catre raportul de cercetare YouBUS 2013 – 2014: Tinerii din Romania, tendinte in activitati, preferinte si consum.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Subiecte

Sectiune

Dictionar


Comentarii

Bia Petre
acum 9 ani
scurtcircuitat*


Branded


Related