Cabron: In timp, am inteles ca trebuie sa fii ceea ce vrei sa transmiti mai departe oamenilor

Cabron: In timp, am inteles ca trebuie sa fii ceea ce vrei sa transmiti mai departe oamenilor

Cabron este unul dintre artistii alaturi de care orice publicitar roman isi va putea demonstra talentul muzical la Cupa Agentiilor la Karaoke by Cat Music. O sa vina acolo, o sa asculte si-o sa cante alaturi de orice creativ dornic si curajos. Pana atunci insa, i-am pus cateva intrebari despre muzica lui, scena hip-hop romaneasca, dar si relatia pe care o are cu brandurile si cu publicitatea. 

IQads: Cat de mult conteaza imaginea pentru un artist hip-hop si ce ai invatat in anii tai de cariera despre cum sa ai grija de ea? Au existat momente in care te-ai cenzurat "pentru ca te stie lumea"?
Cabron: Imaginea conteaza pentru un artist hip-hop la fel de mult ca pentru orice alt artist, poate chiar mai mult. In muzica hip-hop trebuie sa fii foarte credibil, pentru ca altfel mesajul pe care il transmiti isi pierde din substanta. Aici intervine si imaginea pe care ti-o construiesti. Daca vii cu un mesaj social sau educativ intr-o piesa, iar tu vrei vizibilitate implicandu-te in scandaluri mondene, din start oamenii care te asculta te vor taxa. In timp, am inteles ca trebuie sa fii ceea ce vrei sa transmiti mai departe oamenilor.

In general, imi place sa spun lucrurilor pe nume. Nu imi place sa tac, iar muzica pe care o fac ma ajuta foarte mult sa ma exprim liber.

IQads: Cum a evoluat muzica ta de-a lungul anilor? Cum cantai in Codu’ Penal si cum canti acum? Ce e diferit?
Cabron: La vremea in care cantam in Codu’ Penal eram niste pustani care aveau foarte mult entuziasm. Puneam foarte mare pret pe faptul ca ne puteam exprima liber si nu tineam cont de unele reguli de care tinem cont acum.

Odata cu trecerea anilor, insa, am invatat ca este important nu doar mesajul, ci si modul in care il spui. Acum, la 31 de ani, am mai multa grija ce transmit si sunt atent la modul in care imi transmit mesajele in muzica mea, fiindca am inteles ca sunt responsabil pentru fiecare om care ma asculta.

IQads: Cum arata scena hip-hop la noi in tara? Crezi ca are suficienta vizibilitate? Sunt artistii tineri suficient promovati?
Cabron: Atat timp cat la radio mai auzi cateva piese hip-hop, as spune ca arata mult mai bine decat in 2007. Avem artisti valorosi care sunt pe radio - Grasu XXL, Maximilian, Guess Who sau Puya. Din pacate, pe langa ei, au mai aparut si „baietei” pe care oamenii de radio ii numesc rapperi, dar care nu au nicio calitate in acest sens, gen Vescan.

Artistii tineri nu sunt promovati. E greu ca artist tanar hip-hop sa ajungi pe radio, mai ales daca nu ai sustinere. Muzica rap inca se traduce ca o „muzica de golani”, desi acest stil are, cred, cel mai greu mesaj din toata sfera muzicala.

IQads: Ce lucruri alegi sa impartasesti cu fanii tai de pe Facebook? Unde vezi ca e granita dintre informatiile care le arata fanilor ca sunt importanti pentru tine si cele care tin de viata privata?
Cabron: Fanii mei nu sunt fanii vietii mele personale, ci ai muzicii pe care o fac, ai activitatii mele in domeniu, si atunci aleg sa le impartasesc, in general, informatii legate de cariera mea. Consider ca cei care ma asculta si imi apreciaza muzica inteleg lucrurile acestea. Eu imi respect fanii si ii fac sa se simta importanti oferindu-le o muzica de calitate.

IQads: Cum comunici cu fanii in offline?
Cabron: Imi place sa raman dupa concerte, sa fac poze cu ei si sa le raspund la diferite intrebari. Sunt foarte deschis cu fanii adevarati, iar timpul petrecut cu ei este esential pentru mine. In aceste momente pot sa culeg impresii, sa fac schimb de pareri, sa gasesc surse de inspiratie.

IQads: Cu ce branduri ai colaborat in trecut si ce contracte ai in prezent?
Cabron: Au fost mai multe colaborari, de la branduri de electrocasnice, pana la bere sau chipsuri. „Compromisul” a fost facut in general pe productiile video, atunci cand ne-am dat seama ca avem nevoie de o sustinere financiara pentru a le finaliza.

IQads: In ce conditii nu ai colabora cu un brand?
Cabron: Nu as colabora daca respectivul brand vine in contradictie cu valorile si principiile mele, pentru ca ar insemna sa ma mint pe mine insumi.

IQads: Ce brand respecti? De ce?
Cabron: Respect HaHaHa Production, datorita oamenilor pe care i-am intalnit si mediului extraordinar care s-a creat aici. Suntem, inainte de toate, o familie si aceste lucruri sunt rare in zilele noastre.

IQads: Iti place publicitatea? Ne poti spune o reclama care iti place? Si una care nu iti place.
Cabron: Nu sunt un mare consumator de publicitate dar, inevitabil, sunt unele reclame pe care le-am vazut la TV si mi-au ramas in minte. Pot sa spun ca nu imi plac reclamele la farmacia Catena:

In schimb ma amuz teribil urmarindu-le pe cele la vinul Patriot:

IQads: Cum crezi ca o sa se descurce publicitarii la Cupa Agentiilor la Karaoke? Ce asteptari ai de la ei?
Cabron:
Sunt sigur ca vor fi cateva voci bune printre ei si abia astept sa le ascult. Sper ca va fi o competitie frumoasa, in care vom descoperi noi talente muzicale printre oamenii care in viata de zi cu zi se ocupa de cu totul altceva.

IQads: Despre ce o sa canti pe AL(t)BUM? La ce sa ne asteptam de la acest nou material care-ti poarta semnatura?
Cabron:
Materialul nu se va mai numi AL(t)BUM, nu i-am stabilit inca numele final, dar stiu sigur ca prin intermediul lui imi exprim trairile pe care le am in fiecare zi. Nu pot spune la ce sa va asteptati, dar va pot spune la ce ma astept eu: sa fie cel mai bine vandut album rap din ultimii ani. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related