Cum atrag companiile din Romania viitorii tineri angajati

Cum atrag companiile din Romania viitorii tineri angajati

In 2013, pe primele trei pozitii ale topului care reuneste cei mai doriti angajatori din Romania se gaseau Oracle, Google si Microsoft. In 2014, lucrurile nu s-au schimbat deloc, cei trei colosi tehnologici continuandu-si dominatia in sufletul romanilor care vor un job intr-o companie faina. 

Cand vine vorba insa despre tinerii romani, lucrurile stau putin diferit. Am citit in raportul de cercetare YouBUS 2013 – 2014: Tinerii din Romania, tendinte in activitati, preferinte si consum, ca 2 din 3 nu pot mentiona un angajator la care aspira. Deci, in mintea lor, topul de mai sus nici macar nu exista.

In cazul asta, am fost curios sa vad ce au facut, in ultimii ani, companiile de la noi ca sa atraga tinerii spre ele. Am dat rapid un search pe IQads si-am gasit trei chestiuni interesante.

Cea mai recenta initiativa peste care am dat vine de la Romtelecom, care a lansat la inceputul lui iulie "STEP - Sustinem Tinerii in Evolutia lor Profesionala". Proiectul este realizat impreuna cu Catalyst Solutions, Catalyst Recruitment Solutions si AIESEC Bucuresti, si este bazat pe fonduri europene. Prin STEP, 200 de studenti vor incepe stagii de practica in diferite departamente ale Romtelecom: IT, telecomunicatii, marketing, financiar/audit, achizitii, resurse umane, comercial – vanzari si relatii clienti.

O campanie care inca mi se pare interesanta (mi s-a parut si la vremea ei, anul trecut) e "Destination: Management" a celor de la Coca-Cola HBC. Proiectul a fost gandit de Image PR pentru a promova programul de Management Trainee al companiei, prin care 11 tineri absolventi vor deveni manageri in 2 ani, printr-un proces de dezvoltare accelerata. Campania a inclus un stand special, dedicat evenimentelor studentesti, si o aplicatie de Facebook in care tinerii puteau vedea cum ar arata biroul lor de la Coca-Cola HBC. Campania din 2012, a primit Gold Award la LACP Inspire Awards si Certificate of Excellence la SABRE Awards.

Si sa nu credeti ca doar companiile de tehnologie fac ceva ca sa creasca in ochii viitorilor angajati. Anul trecut, Farmaciile Dona au lansat "Bursele de Excelenta", un program de invatare practica in farmacii, care a durat o luna si a fost dedicat studentiilor din anii 4 si 5 de la facultatile de Farmacie din 10 centre universitare din tara. La finalul programului, cei mai buni dintre studenti au primit oferte de angajare, si au fost inclusi intr-un program amplu de pregatire a unui plan de dezvoltare a carierei pe termen mediu si lung, concediu platit pentru pregatirea si sustinerea examenului de licenta si posibilitatea de a accesa in cativa ani pozitii de management in cadrul companiei.

Astea sunt doar trei exemple de companii care isi cladesc incet, dar sigur, in ochii tinerilor romani, brandul de angajator. Sunt curios cat o sa mai dureze pana cand top 3-ul de care ziceam la inceput o sa se schimbe. Sau cand o sa vedem un top 3 angajatori aspiranti al tinerilor romani.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Catalyst Solutions

Catalyst Solutions este o companie de consultanta specializata in solutii de recrutare si employer branding. Suntem prima companie din Romania care ofera servicii complete de employer branding pornind de la... vezi detalii »

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related