FreeStay: Publicitarii sa se puna pe repetitii ca sa fie competitia cat mai frumoasa

Vreme trece, vreme vine si ne apropiem de confruntarea celor mai bune voci din publicitate, intre 23-25 septembrie. Proba briefului live de la Cupa Agentiilor la Karaoke by Cat Music o sa va puna intr-o colaborare directa cu trupa FreeStay, alaturi de care o sa interpretati povestioare trase la sorti pe ritmurile melodiilor din repertoriul lor.

Pana pe 12 septembrie va asteptam sa va inscrieti la Cupa; nu va sfiiti, ei sunt foarte de treaba, se vede si din interviul de mai jos. Ne-au spus si ca, foarte curand, vor lansa un single, material original. Convingeti-va singuri:

IQads: Cum ati descrie imaginea pe care vreti sa o transmiteti publicului?
FreeStay: Incercam sa avem o imagine cat mai apropiata si adecvata varstei noastre. Cantam muzica noua, pentru tineri in special. E o imagine fresh, cu zambetul pe buze, cu tenisi in picioare, dar si serioasa atunci cand este cazul.

IQads: Florin, crezi ca o sa scapi vreodata de perceptia publicului care te-a retinut in postura Amicii?
Florin Ristei: Nu cred ca trebuie neaparat sa scap de perceptia asta. Bineinteles ca va fi intotdeauna asocierea cu Ristei din 2000 care canta Dana. A fost o etapa. Dar vreau sa urmeze si alte etape cel putin la fel de importante din viata mea muzicala care sa isi lase si mai tare amprenta. Cred ca primul pas a fost X Factor.

IQads: Povestiti-ne un pic etapele formarii trupei FreeStay.
FreeStay: FreeStay s-a format la initiativa lui Florin Ristei. Plecat din trupa Marfar, s-a hotarat sa incerce un proiect nou. Astfel, impreuna cu prietenul si fostul sau coleg de trupa, Serban Niculae (clape), pun bazele acestui proiect, FreeStay. Trupa se completeaza cu Vladimir Grafu, un tanar tobosar care a surprins de la prima auditie, Mihai Toganel, bassist pe care a avut ocazia sa-l cunoasca la diferite jam session-uri, Alin Ilies, chitarist absolvent de Conservator, proaspat ajuns in Bucuresti si claparul Alin Teodorescu, cel mai tanar membru al trupei. 

IQads: Cine va ajuta in luarea deciziilor de imagine?
FreeStay: Deocamdata, lucrurile astea le facem singuri. Cred ca se si vede uneori :)

IQads: Cum arata piata muzicala din Romania pentru un cover band? Cat de greu e sa te faci remarcat in postura asta?
FreeStay: Piata de cover-uri este destul de ofertanta. Sunt foarte multe trupe, dar daca mentii un anumit standard, te poti face remarcat foarte frumos si foarte repede. Cu mandrie spunem ca in aproximativ 1 an de la infiintare, am reusit sa ajungem in top-ul trupelor de coveruri, cu una din cele mai bune prestatii live (nu zicem noi, ci oamenii care ne apreciaza si "consuma" cluburi). Scopul nostru este sa trecem de etapa asta, aducand compozitii proprii.

IQads: Cum e sa incerci sa patrunzi in industria muzicala de la noi dupa ce ai fost deja  identificat de public ca fiind o trupa de cover-uri?
FreeStay: Dat fiind faptul ca doar de 2 ani suntem impreuna si am abordat un alt stil de coveruri, sper ca tranzitia spre piesele noastre sa se faca destul de repede si lin. Este lucrul pe care ni-l dorim cel mai tare, dar asta nu inseamna ca vrem sa disparem din peisajul frumos al cluburilor :D

IQads: Florin, cum a influentat comunicarea ta cu fanii aparitia social media? Povesteste-ne o amintire pe care o ai de cand primeai scrisori pe vremea Amicii. Cum e acum cand iti lasa mesaje pe Facebook?
Florin Ristei: Cand eram mic, avea mama o cutie cu toate scrisorile pe care le primeam de la fani :) Dupa ani, am gasit cutia si ma amuzam de acele vremuri. Bineinteles acum e muuult mai simplu, prin toate retelele de socializare, sa tii legatura cu oamenii care te apreciaza si care vin la concerte, si incerc, in limita timpului disponibil, sa si raspund mesajelor pe care le primesc.

IQads: Ce fel de lucruri impartasiti cu fanii de pe Facebook?
FreeStay: In afara de anuntarea evenimentelor la care putem fi urmariti, orice poza, clip, postare din "backstage" este bine primita de fanii nostri. Sunt foarte interesati si de felul cum se desfasoara lucrurile in spatele spectacolului pe care il vad ei. Poze si clipuri de la repetitii, de la probele de sunet, din serile cand ne strangem cu prietenii, orice :D

IQads: Aveti vreun ajutor la administrarea paginilor voastre de Facebook? Ce postari ati observat ca sunt foarte apreciate de fani?
FreeStay: Nu am avut niciun ajutor. Selfie-urile inca sunt la mare cautare si apreciere.

IQads: Ati accepta sa deveniti endorseri de brand? Ce asteptari ati avea de la colaborarea cu brandurile?
FreeStay: Daca ne-am potrivi imaginii brandului respectiv, bineinteles ca ne-ar face placere. E foarte important sa credem si noi in brandul acela pentru a-l putea reprezenta cu brio.

IQads: Pentru ce categorii de produse/servicii ati face publicitate si pentru care ati refuza?
FreeStay: Cred ca cel mai avizati si entuziasmati am fi de domeniul muzical: instrumente, scule, microfoane si tot ce tine de asta. Bineinteles ca si hainele joaca un rol important. Nu stiu inca ce am refuza. Poate eu (Ristei), sa fac reclama la branza. O urasc din suflet :))

IQads: Povestiti-ne despre una-doua reclame care va plac sau nu v-a plac.
Florin Ristei: Tin minte o reclama foarte buna la BMW. E filmata o herghelie de cai, unul si unul, cei mai frumosi si zdraveni. Pe masura ce cadrul se largeste, se vad din ce in ce mai multi, iar camera "iese" prin grila capotei de la BMW. Foarte inspirata mi s-a parut. In rest, tin minte toate reclamele cu vreo melodie stupida care ma enerveaza :)

IQads: Credeti ca publicitarii-cantareti va vor provoca la Cupa Agentiilor la Karaoke? Ce asteptari aveti de la ei?
FreeStay: Sa se puna pe repetitii ca sa fie competitia cat mai frumoasa. In muzica, toti castigam :D

IQads: Ce proiecte ne pregatiti in viitorul apropiat? Sa ne asteptam in curand la viitoare materiale originale?
FreeStay: Pregatim foarte multe chestii tari. In viitorul apropiat, foarte apropiat, e planuita lansarea unui single despre care momentan, n-am vrea sa spunem prea multe :)



Subiecte

Sectiune



Related