Cum au evoluat joburile in Social Media

Cum au evoluat joburile in Social Media

Pentru al patrulea an consecutiv, Evensys impreuna cu Career Advisor au facut o analiza a salariilor din Social Media in Romania. Anul acesta au participat 205 persoane, care au raspuns unui chestionar completat online, o analiza cantitativa care a fost completata de discutii cu peste 10 companii care angajeaza specialisti dedicati strict zonei de Social Media. 

Cei care au completat chestionarul lucreaza in proportie de 90% in sectorul comercial, doua treimi din acestia in organizatii cu mai putin de 50 de angajati.

Salariul mediu nu a crescut semnificativ fata de 2013, de la 680 Euro net la 700 Euro net in 2014, insa consideram ca media este influentata destul de mult de cateva salarii foarte mari care au fost incluse in esantion. Mai relevante par sa fie nivelurile mediane ale salariilor care se situeaza la nivel de 1500 Euro net pentru Social media Director, 750 Euro net pentru un Social Media Manager / Online Manager sau 400 Euro net pentru Social Media Specialist.

O schimbare remarcata anul acesta a fost mutarea responsabilitatilor legate de Social Media din departamentul de PR spre departamentul de marketing, in acelasi timp cu o usoara crestere a activitatilor legate de derularea si monitorizarea campaniilor online. 

Exista o corelatie evidenta intre vechimea in Social Media si nivelul salarial, pentru un nivel de vechime de pina la 6 luni nivelul mediu fiind de 330 Euro, respectiv 520 Euro net pentru o vechime intre 6 luni si 2 ani si 750 Euro net pentru cei cu vechime de peste 2 ani in Social Media.

Datele provenite de la companii confirma marjele de 350 Euro – 600 Euro net pentru un nivel de experienta de maxim 1.5 ani, respectiv 500 Euro – 850 Euro net pentru un nivel de experienta intre 1.5 si 3 ani, ajungand pina la marje intre 800 Euro net si maxim 1300 Euro net pentru putinii specialisti care au experienta de peste 3 ani in Social Media.

Speram ca si anul viitor sa inregistram o crestere constanta a numarului de respondenti, in asa fel incat sa putem avea o radiografie cat mai realista a unei piete inca in formare.

Studiul a fost realizat in perioada 16-22 septembrie 2014

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related