[INSIDER 2007-2014 | Schimbari in business-ul de creatie] Mircea Pascu: Automatizarea a transformat individul social intr-unul digital

[INSIDER 2007-2014 | Schimbari in business-ul de creatie] Mircea Pascu: Automatizarea a transformat individul social intr-unul digital

Cum s-a schimbat business-ul agentiilor in ultimii 7 ani, in contextul crizei  si al consecintelor ei, al evolutiei media si al aparitiei noilor tehnologii? Discutam la INSIDER cu managerii agentiilor de creatie, branding, PR, comunicare online, media, BTL si productie sa aflam cum au afectat acesti factori business-ul in care activeaza si agentia lor.

Despre evolutia business-ului de creatie si al agentiei Geometry Global, aflam de la Mircea Pascu (Managing Director):

Tendinte in business-ul de creatie
Progresul tehnologic isi pune din ce in ce mai puternic amprenta mai ales asupra business-ului de creatie. Automatizarea a transformat individul social intr-unul digital, iar daca stai sa te uiti in lista celor mai premiate campanii la festivaluri internationale vei vedea ca nu mai exista (sau foarte rar) campanii fara componenta digitala, semn ca ideile trebuie sa aiba potential cat mai mare de interactiune virtuala. Am vazut in ultima vreme studii care arata predictibilitatea actiunilor pe care consumatorii urmeaza sa le faca pe termen scurt in mediul digital si pot sa va spun ca "the cookie monster" devine un papusar infricosator de iscusit.

Cu toate astea, tendintele business-ului de creatie sunt tendintele unui intreg context social. Diferenta dintre perioada 2007-2011 si ultimii trei ani cred ca tine de aceasta invazie a mediilor digitale, moment in care grupurile de comunicare care au stiu sa tina pasul au supravietuit si au inflorit ulterior; restul au devenit "no name-uri".

Relatia Client - Agentie
In perioada crizei economice eu eram "la client", deci cred pot sa spun ca fluctuatia bugetelor de marketing a avut un impact asupra relatiei de business client-agentie. Adevarata provocare era, pe de o parte, sa nu lasi cifrele care erau mai mici sa afecteze calitatea proiectelor si pe de alta parte, sa demonstrezi eficienta lor.

2011 a fost anul in care am intrat in acest business si anul in care, dupa cum spuneam, a inceput cu adevarat era digitala la noi. Lumea isi dorea reinventare, repozitionare, noi tool-uri de comunicare. In agentie, lupta era atat de ordin intern (cum sa integram in poveste digitalul) cat si de ordin extern (cum sa convingem clientii sa incerce o comunicare in afara zonei lor de confort). De atunci si pana acum, lucrurile au evoluat in bine: agentiile au devenit digitally savy, au adaugat in portofoliu campanii de succes, iar clientii sunt cu siguranta mult mai receptivi.

Suntem intr-o perioada in care toata lumea intelege un context global de comunicare, fapt ce ajuta enorm la relatiile dintre cei doi parteneri de business.

Cu toate astea, scepticismul in ceea ce priveste politicile de confidentialitate ale datelor pe internet ridica inca mari semne de intrebare. Stiu asta si de la colegii nostri din UK, care au dezvoltat un studiu in Europa - Connected Shopper - unde este dezbatut acest subiect cu date concrete. Studiul va fi public in curand si in Romania si sper sa ajute profesionistii in comunicare in luarea celor mai bune decizii.

Cerintele de comunicare ale clientilor
Lucrurile au evoluat mult in tara noastra din punct de vedere comunicare si pot sa spun cu convingere ca vorbim despre trenduri globale, despre cerinte globale deci despre o adaptare coerenta a cerintelor in piata locala.

Un must have pentru o evolutie sanatoasa este  necesitatea de a argumenta mereu cerintele, de a le lega de o cercetare, de a avea o strategie clara si o creatie pe masura, nu doar un TVC cu care sa te lauzi seara prietenilor. Toate la un loc trebuie neaparat sa rezulte in eficienta. 

Modelele de plata Client - Agentie
Perioada de criza si-a pus puternic amprenta si asupra modelelor de plata care apasa din ce in ce mai mult pe agentii. De la termenele de plata care sunt mai mari versus acum 3 ani, pana la aparitia unor noi conditii financiare in contracte, toate aceste actiuni pun o presiune serioasa pe cash flow-ul agentiilor. E o perioada de adaptare continua in care net working capital-ul ocupa un loc fruntas in mintea fiecarui manager de agentie. 

Online/social media
Noi functionam integrat, mai ales in contextul in care un business de creatie trebuie sa fie la curent cu tot ceea ce inseamna tendinte.  Pentru ca, sa fim sinceri, tot ce apare nou in aceste medii sunt tendinte, nu parti separate din comunicare. Si acest fapt a si dat rezultate – sunt branduri care au comunicat in traditional trade, iar experienta cu noi i-a facut sa indrazneasca mai mult, sa abordeze medii si tehnici diferite.  Increderea este primul pas catre a avea un proiect de succes, iar oamenii care nu vorbesc aceeasi limba din interiorul organizatiei tale nu vor putea sa "vanda incredere".

Cred ca este datoria agentiilor sa promoveze mediile de comunicare si sa ajute clientii sa faca noi pasi in planul lor de comunicare. Noi suntem cei care trebuie sa ducem industria asta mai departe.

Workflow
Flow-ul a devenit mai amplu odata cu declinarile in diverse media. Daca acum sase ani, in industrie nu se punea problema externalizarii anumitor activitati, acum provocarea celor care coordoneaza proiecte de creatie este si de a gasit cea mai buna implementare a acestora. Nu mai vorbim de implementari in unul sau doua contexte de receptivitate, ci de implementari tehnice complexe care de cele mai multe ori cer mai multi parteneri.

Ramane crucial un project management impecabil, care sa reuseasca sa mentina o viziune globala in situatii care devin din ce in ce mai complexe.

Evolutia business-ului Geometry Global
Geometry Global are parteneri de business de mai bine de 20 de ani, semn ca relatia a stiut mereu sa se reinventeze si sa tina pasul cu evolutia. Si tot semn ca lucrurile merg foarte bine din acest punct de vedere, portofoliul este in crestere.

Evolutia business-ului cred ca poate fi vazuta si din exterior ca urmare a celor 3 rebranding-uri prin care  a trecut grupul. Geometry Global a luat nastere ca urmare a evolutiei pietei, a necestitatii de a veni cu cele mai bune solutii de comunicare. Dupa cum spune si filosofia grupului - precision activation - cred cu tarie ca ne aflam in acest punct, punctul  in care trebuie sa stim sa fim eficienti inainte de orice. Noi suntem in primul rand parteneri de afaceri ai clientilor nostri si daca pe langa atingerea target-urilor reusim sa luam premii de creatie atunci e cu atat mai bine.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


VML

VMLY&R a preluat FRACTAL Communications, agentia locala parte din WPP, si se alatura  VMLY&R Commerce pentru a oferi brandurilor o experienta conectata.  Preluarea agentiei locale de catre... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Branduri

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related