[Client local/Multinational] Iulian Padurariu: As categorisi proiectele dupa calitatea oamenilor care le coordoneaza, nu dupa “local vs. multinational”

[Client local/Multinational] Iulian Padurariu: As categorisi proiectele dupa calitatea oamenilor care le coordoneaza, nu dupa “local vs. multinational”

Despre modul in care difera colaborarea unei agentii cu un client local/multinational am cerut opinia catorva manageri.

Punctele urmarite s-au referit la: modul de organizare a unui pitch,  informatii din research-uri (cunoastrea pietei / intelegerea consumatorului), definirea cerintelor de comunicare, importanta pe care o acorda strategiei, libertatea/restrictiile in creatie, dimensiunea bugetulului (creatie/productie), usurinta/dificultatea cu care ia decizii privitoare la propunerile agentiei, feed-back pe rezultatele campaniei/transparenta pe datele de vanzari fata de agentie.

Iulian Padurariu (Managing Partner Marks)

N-a fost usor sa fac o retrospectiva a colaborarilor din cele doua categorii.
Si nici nu vreau sa dezbat in public exemple pozitive sau negative ce tin cumva de confidentialitatea relatiei client/agentie.

Am realizat totusi ca daca am face analiza pe “clienti locali” vs “multinationale” am putea cadea intr-o capcana clasica de logica.
Una dintre cele mai frecvente erori de acest gen este confuzia dintre corelatie si cauzalitate.
In teorie, acestea sunt usor de diferentiat - o actiune sau intamplare poate provoca o alta (cum ar fi fumatul cauzeaza cancer pulmonar), sau se poate corela cu o alta (cum ar fi fumatul este corelat cu bautul cafelei).
Atunci cand o actiune provoaca o alta actiune, atunci acestea sunt mai mult ca sigur corelate.
Insa doar pentru faptul ca cele doua actiuni apar impreuna, nu inseamna neaparat ca una o cauzeaza pe cealalta, chiar daca la prima vedere pare sa aiba sens.

As categorisi proiectele dupa calitatea oamenilor care le coordoneaza, nu dupa “local vs. multinational”.  
Am intalnit oameni de un profesionalism exemplar in ambele categorii, atat la firmele locale cat si la multinationale. Am primit de la acestia nu doar toate informatiile necesare, dar si multa incredere si respect.
Am intalnit si oameni de doi bani, de-asemeni atat la firmele locale cat si la multinationale. De la acestia am primit informatii cu taraita, feedbackuri care se bateau cap in cap, zeci de revizii pentru ca nu isi puteau sustine deciziile in cercurile de la munca samd.

Tot calitatea oamenilor as zice ca influenteaza si longevitatea relatiilor dintre clienti si agentie.
Noi nu prea mergem la pitch-uri, suntem de parere ca acest mod de selectie e mai degraba ca o decizie de casatorie dupa un blind date.
Doamna vine mega coafata, domnul vine mega parfumat, radem, glumim, “ne simtem bine”, totul e “wow” pana a doua zi dimineata aka munca pe flyere, diacritice si alte detalii.
Preferam sa selectam oamenii pentru care lucram, chiar daca uneori poate dam cu piciorul la oportunitatile numite “pitch”.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Sectiune

Dictionar



Branded


Related