Laurentiu Dumitrescu, Digital Star: Au inceput sa apara campanii care pornesc din mediul online si apoi se continua in TV

Laurentiu Dumitrescu, Digital Star: Au inceput sa apara campanii care pornesc din mediul online si apoi se continua in TV

Cum s-a schimbat business-ul agentiilor in ultimii 7 ani, in contextul crizei  si al consecintelor ei, al evolutiei media si al aparitiei noilor tehnologii? Discutam la INSIDER cu managerii agentiilor de creatie, comunicare online, branding, PR, media, BTL si productie, ca sa aflam cum au afectat acesti factori business-ul in care activeaza si agentia lor.

Cu un raspuns intarziat, Laurentiu Dumitrescu (Managing Director Digital Star)

Il iertam ca au castigat Interneticsu' anul acesta :) [ N.R]

Singura constanta din aceasta perioada a fost schimbarea. Agentiile care s-au adaptat la ceea ce isi doresc clientii au reusit sa creasca.
Cei care nu s-au adaptat au pierdut clienti. Succesul unei companii este direct proportional cu nivelul de adaptare la realitatea zilei de astazi, nu la cea de ieri.

Relatia Client - Agentie

Azi, cei mai multi clienti apreciaza ideile creative care ii pot ajuta sa isi atinga obiectivele de business. Atentia clientilor s-a mutat catre creatie si strategie.  Acum cativa ani conta mai mult o executie spectaculoasa decat o idee buna. Daca nu vor sa fie doar un executat agentiile digitale trebuie sa fie in stare sa genereze idei creative care sa aduca rezultate clientului.

 

Cerintele de comunicare ale clientilor

Clientii nu mai vad mediul online ca pe unul in care doar adapteaza un mesaj pe care il comunica in campania TV. Campania TV si mediul online au inceput, din ce in ce mai mult, sa functioneze impreuna completandu-se unul pe celalalt. Au inceput sa apara campanii care pornesc din mediul online si apoi se continua in TV.

 

Modelele de plata Client - Agentie

Sunt din ce in ce mai putine branduri care platesc flat fee pentru ca mediul de afaceri a devenit imprevizibil. Din acest motiv este mai dificil pentru companii sa isi estimeze numarul de proiecte pentru urmatoarele 12 luni.

Un alt factor care a dus la diminuarea previzibilitatii volumului de munca este varietatea tipurilor de executii din mediul online. Nu stii ce va fi mai potrivit pentru comunicarea unei idei peste 10 luni: realizarea unui website, o aplicatie Facebook, o aplicatie pentru mobil sau un clip video? 

Si da, este o problema a intregii industrii faptul ca in fiecare an cantitatea de munca ramane la fel sau creste, insa presiunea pe bani pusa de departamentele de procurement este din ce in ce mai mare.

 

Workflow

Complexitatea proiectelor la care am lucrat in ultima perioada ne-a impins catre combinarea resurselor interne ale agentiei cu cele ale furnizorilor cu care colaboram.

E interesant sa vezi la aceeasi masa oameni de creatie care lucreaza cu producatori video si programatori. Reinventam flow-ul de lucru de cate ori este nevoie si folosim cat mai eficient resursele disponibile pentru a livra cel mai bun proiect posibil, in bugetul si timpul pe care le avem la dispozitie.

 

Evolutia business-ului Digital Star

Digital Star a reusit sa aiba o crestere constanta in fiecare an.

Am reusit sa formam o cultura sanatoasa a agentiei care ne-a permis sa livram servicii pe care clientii nostri le-au apreciat.

Premiul "Agentia Anului" castigat anul acesta la Internetics nu este o intamplare. Muncim deja de cativa ani pentru a ajunge in aceasta pozitie.

 

Pozitionarea in urmatorii 7 ani

Asa cum spuneam la inceput cred mult in capacitatea de adaptare a unei companii la cerintele pietei.

Totul depinde de ce isi vor dori clientii in urmatorii 7 ani. Observ ca cei care au facut acum numai campanii clasice fac un pas catre digital. Aceeasi tendinta este valabila si invers, dinspre digital catre ATL. In viitor nu va mai exista probabil o delimitare clara intre ATL si digital.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Branduri

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related