[INSIDER | Business-ul QB Promotion in 2015] Nicolae Rotaru: 40% din cifra de afaceri pe 2014 a fost asigurata de catre 2 dintre clientii agentiei

[INSIDER | Business-ul QB Promotion in 2015] Nicolae Rotaru: 40% din cifra de afaceri pe 2014 a fost asigurata de catre 2 dintre clientii agentiei

Tragand linie dupa 2014, am vorbit cu managerii agentiilor de creatie, PR, BTL si digital despre statusul business-ului lor la inceput de an -  cifre de afaceri, servicii nou dezvoltate, portofolii de clienti - ajungand pana la evolutia pietei in 2015 si planurile de crestere a profitabilitatii fiecarei agentii.

Despre business-ul QB Promotion aflam de la Nicolae Rotaru (Deputy Managing Director).

Cifra de afaceri QB Promotion in 2014

In anul 2014, QB Promotion & Advertising si-a marit volumul cu clientii actuali, adaugand si clienti noi in portofoliul agentiei, lucru reflectat in cifra de afaceri a agentiei care a avut o crestere de peste 20% versus 2013.

Evolutia pietei de BTL in 2015

Si in 2015 credem ca bugetele alocate pentru actiunile de BTL vor pastra aceeasi tendinta de crestere avuta in ultima perioada. Contextul politic si economic regional fac ca multinationalele sa investeasca foarte atent in actiunile de marketing, optand pentru comunicare directa, la locul de achizitie, creandu-i consumatorului o experienta de brand care il poate influenta major in alegerea produselor.

Cresterea profitabilitatii agentiei

Vine in primul rand din cresterea volumului, dar si prin controlul atent al costurilor. In 2014, in portofoliul agentiei noastre au intrat mai multi clienti noi, printre care: Danone, BIC, Mogyi, Huawei, Diva, Fuchs.

Structura portofoliului de clienti

In 2014, QB Promotion & Advertising a avut in portofoliu clienti dintr-o paleta destul de larga de sectoare: beauty care, retail, papetarie, soft drinks, telefonie, condimente, home care, electronics, TV, banking, lactate, auto, bere, agentii de creatie, agentii de PR.

40% din cifra de afaceri a fost asigurata de catre 2 dintre clientii agentiei, restul de 60% fiind  asigurata in proportii echilibrate de restul clientilor, intre 3% si 7% .

Specializari si servicii dezvoltate in 2014

In ultimul an, in cadrul agentiei noastre am integrat si dezvoltat servicii de mobile marketing, social media si CSR. Aceste servicii au venit ca o completare a campaniilor BTL din 2014.

Domenii/sectoare cu know-how sau expertiza nevalorificata

Suntem in discutii cu un client din domeniul farmaceutic si speram ca in 2015 sa concertizam o colaborare de lunga durata cu acest client.

QB Promotion & Advertising a fost printre primele agentii din Romania care a implementat strategia de comunicare a marilor retaileri - Baneasa Shopping City, CEGIS (Centrul Comercial Orhidea, Tom Constanta, Felicia Iasi , Carrefour Ploiesti), Galeria Real, Arcade si multi altii. Speram ca in acest an sa includem in portofoliul nostru un nou client din acest domeniu, poate chiar unul din mall-urile care urmeaza sa se lanseze in urmatoarea perioada.

Politica de participare la pitch-uri

Agentia noastra a participat la aproape toate pitch-urile la care a fost invitata. Au fost foarte putine cazurile unde nu am participat, fie datorita timpului foarte scurt de pregatire a propunerii, fie am fost nevoiti sa renuntam deoarece aveam un client concurent in portofoliu. Rata de castig a pitch-urilor la care am participat in 2014 a fost de aproximativ 80%.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related