[Din presa in PR] Sergiu Petre: De exemplu, scriu raspunsul asta cu speranta ca editorul va gasi un citat indeajuns de bun incat sa-l puna pe profilul de Facebook al IQads

[Din presa in PR] Sergiu Petre: De exemplu, scriu raspunsul asta cu speranta ca editorul va gasi un citat indeajuns de bun incat sa-l puna pe profilul de Facebook al IQads

E unul din avantajele unui PR-ist cu trecut in jurnalism: ca stie ce ajunge in titlu. Dar, de fapt, Sergiu Petre nu a parasit de tot presa, cand a trecut in PR. Este PR Consultant Graffiti PR si, in paralel, comentator sportiv. Cum se potrivesc cele doua sub aceeasi palarie? "E ca-n Seinfeld!", ne spune el. Ca jurnalist, a prins si perioada "cand Romania dadea petrecere pe bani pe care nu-i avea" si "cand a venit nota de plata".

In PR, cel mai greu s-a imprietenit cu paznicii meseriei, Microsoft Excel si Client Service. Cum s-a facut trecerea, Sergiu povesteste in textul de mai jos:

In presa, la bine si la rau

Am lucrat in presa full time timp de 6 ani, intre 2004 si 2010. Am avut noroc sa prind cele doua perioade ale presei din ultimul deceniu – 2004-2008, cand Romania dadea petrecere pe bani pe care nu-i avea (si se vedea si in investitiile in media) si ce a urmat dupa 2008, cand a venit nota de plata. De scris am scris pentru ProSport, Adevarul, Sport.ro si Sport Total. E posibil ca cititorii IQads sa fie nevoiti sa dea un Google pentru ultimul, dar ii asigur ca a fost un ziar foarte bun :) Pentru a compromite definitiv orice sansa la weekend-uri libere, am mers in paralel si cu jobul la care visam din clasa a 5-a, de comentator de fotbal. Am comentat pentru Sport.ro, Sport Klub si Boom Sport. Din 2010 fac parte din echipa de comentatori DigiSport. Tot din 2010 am sansa sa lucrez in relatii publice, pentru Graffiti PR.

PR si presa in acelasi timp

As spune mai degraba ca fac PR si presa in paralel, in sensul ca cele doua joburi nu se intersecteaza. E ca-n Seinfeld – "A George divided against itself cannot stand!". Jobul din media e unul diferit de cel al unui reporter sau editor, respectiv unul care ar presupune contactul cu oameni de PR. Comentariul TV e o nisa, probabil cea mai frumoasa, dar ramane o nisa. Cred ca sunt mai putin de 150-200 de comentatori in Romania. In schimb, mi se intampla des sa ma gandesc la un comentariu ca la un proiect de comunicare, cu KPIs si toate cele. Imi dau seama mai usor cand trebuie sa vorbesc si cand sa tac.

Ce nu-ti place in relatia PR > presa

Revenind la ideea de mai sus, imi vine greu sa expun acum perspectiva jurnalistului. Senzatia pe care o aveam cand lucram ca reporter sau editor era ca oamenii de PR au o intelegere originala a conceptului de continut relevant, mai exact ce este sau nu relevant pentru agenda media si pentru mine ca jurnalist. Cu mici exceptii, conversatiile erau scurte si neproductive si se incheiau cu o senzatie de frustrare pentru unul dintre interlocutori. Va las pe voi sa ghiciti care.

Ce nu-ti place in relatia presa > PR

Ideea ca oamenii de relatii publice sunt "de cealalta parte a baricadei". Am auzit-o de mai multe ori si mi se pare o perspectiva destul de inocenta. Si mie imi place Orwell, dar inca nu am gasit o baricada, mai degraba o alta componenta complementara a unui intreg.

Cele mai mari socuri de adaptare in PR

Microsoft Excel si Client Service. Cu primul n-am avut nicio treaba inainte sa ajung la Graffiti, iar partea de Client Service a jobului mi s-a parut initial o plimbare destul de lunga in afara zonei de confort. Partea misto e ca fiecare plimbare de genul asta extinde zona de confort (a se citi experienta, skills etc) si asta imi place foarte mult la treaba in agentie. Am avut si bafta cu doi sefi destul de atipici pentru industrie – unul e ardelean (btw, e adevarata treaba cu rabdarea), al doilea are un simt al umorului cum rar am intalnit. Cinci ani mai tarziu, sunt all good cu raportarile financiare si merg cu placere la briefing-uri.

Prejudecati despre PR

Nu credeam foarte multe lucruri despre PR, in afara de ce povesteam cu relevanta si continutul. Cred ca am vrut cu adevarat sa lucrez in PR dupa prima parte a experientei la Graffiti – un internship – cand au aparut plimbarile respective.

Avantajele si dezavantajele unui PR-ist cu trecut in jurnalism

Avantajele sunt evidente cand vine vorba de dezvoltat continut sau inteles comportamentul media. De exemplu, scriu raspunsul asta cu speranta ca editorul va gasi un citat indeajuns de bun incat sa-l scoata in fata si sa-l puna pe profilul de Facebook al IQads. Dezavantaje inca n-am gasit, dar va tin la curent.

Un proiect la care ai lucrat cu drag in PR

Aici ne jucam de-a Sophie’s Choice, varianta IQads :) Tin minte ca mi-a placut lansarea Dacia Duster, cand evenimentul a presupus o scenografie in premiera in Romania.

Un proiect din presa de care esti mandru

Cel mai probabil Premiile ProSport din 2010, cand am reusit sa obtin cateva minute de interviu cu Leo Messi. Le raman dator oamenilor de PR ai Barcelonei :)

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related