[Clisee in publicitate] Ema Prisca: Avem un inamic mai mare ca neinteresantul (cauzat de clisee). "Luptam" cu pura indiferenta

[Clisee in publicitate] Ema Prisca: Avem un inamic mai mare ca neinteresantul (cauzat de clisee). "Luptam" cu pura indiferenta

In pauza publicitara, la noi e bataie pe telecomanda. Cam ca in orice familie presupun. Ne impartim in doua echipe absolut inegale: cei care vor sa schimbe canalul (toti ceilalti) si cei care vor sa vada reclamele (eu). Norocul meu ca mi-am gasit un nou aliat, nepotul meu de un si jumatate, cu care, se pare, impartasesc pasiunea publicitara. Totusi, unele reclame sunt atat de banale si cliseistice, incat lupta e pierduta si trebuie sa predam telecomanda. Am intrebat publicitarii care sunt principalele clisee din publicitate care le vin in minte si care sunt cele mai cliseistice reclame pe care si le amintesc.

Ema Prisca (Creative Director/ Partener, Mama Disco si Presedinte, ADC Romania) ne spune ca nu cliseele sunt problema, ci ca, de fapt, brandurile nu sunt relevante pentru public. 

Cateva informatii:

  • Din 200 de branduri analizate, DOAR UNUL a prezentat un nivel de engagement mai mare de 2%. 
  • Doar 0,5% dintre fani vorbesc despre branduri pe Facebook.

Sursa: Karen Nelson-Field & Jennifer Taylor: “Facebook Fans: a fan for life?” ADMAP, May 2012

Almost every app built for a brand on Facebook has practically no usage. Heavy, immersive experiences are not how people engage and interact with brands… Heavyweight experiences will fail because they don’t map to real life. – Paul Adams, ex-Global Head of Brand Design at Facebook

Mi-am adus aminte de lucrurile astea, cand am primit invitatia IQads de a vorbi despre cliseele in publicitate.

Nu ne-am prins oare ca tot ceea ce facem noi e o chestiune secundara? Ca suferim de lipsa de relevanta si noi si brandurile pentru care lucram?

Ca oamenilor nu le pasa. Ca avem un inamic mai mare ca neinteresantul (cauzat de clisee). Ca “luptam” cu pura indiferenta (cu forta ei incredibila care ingheata si dragostea si ura). Si ca despre asta ar trebui sa vorbim. Despre cum sa fii ceva ce-i intereseaza cu adevarat pe oameni, despre cum sa ai punct de vedere si nu doar un promise.  Vrem relatii intre oameni si branduri, intre agentii si client? Pai o relatie care functioneaza e un loc in care te duci ca sa dai in primul rand, nu ca sa iei.

Sa ne trezim, prieteni, ca ne curge sange din batatura facuta de la atata snooze.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


ADC*RO

Art Directors Club Romania (ADC*RO) a fost infiintat in 2008 si reprezinta o asociatie non-profit, al carei obiectiv este acela de a promova si de a recunoaste excelenta in creativitate. Art Directors Club Romania... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related