[INSIDER | Business-ul BrandUP in 2015] Colin Whitfield: In continuare, sunt putine investitiile facute in training si know how la nivelul managerilor de digital marketing

[INSIDER | Business-ul BrandUP in 2015] Colin Whitfield: In continuare, sunt putine investitiile facute in training si know how la nivelul managerilor de digital marketing

Tragand linie dupa 2014, am vorbit cu managerii agentiilor de creatie, PR, BTL si digital despre statusul business-ului lor la inceput de an - cifre de afaceri, servicii nou dezvoltate, portofolii de clienti - ajungand pana la evolutia pietei in 2015 si planurile de crestere a profitabilitatii fiecarei agentii.

Despre business-ul BrandUP Interactive aflam de la Colin Whitfield (CEO).


* Interviul a fost tradus in limba romana cu sprijinul Casa de Traduceri.
  


Cifra de afaceri BrandUP in 2014

De la inceputul BrandUP din 2010, ne-am dublat veniturile si numarul de oameni din echipa in fiecare an pana in 2013. In 2014, am fost foarte activi si am participat la de doua ori mai multe pitch-uri decat in 2013, castigand inca trei key accounts si atingand o crestere cu 68% a proiectelor punctuale. Cresterea veniturilor noastre s-a stabilizat la 25% anul trecut.  

Evolutia pietei de digital in 2015

Rata de inovare, recesiunea si declinul printului inseamna ca piata digitalului va continua sa creasca din punct de vedere al bugetelor si ma astept la crestere si in 2015. Campaniile digitale si integrate devin standardul si pot sa confirm asta deja din briefurile pe care le-am primit in 2015.

Observ multe branduri care au adoptat cu reticenta digitalul datorita riscurilor percepute in ceea ce priveste lipsa de predictibilitate a mediului online. In 2015, aceste branduri isi accelereaza initiativele digitale, desi actioneaza in continuare cu precautie, ceea ce le-ar putea periclita rata de succes. 

In pofida faptului ca doar 54% dintre romani au acces la internet, avem una dintre cele mai ridicate rate de consumatori fluenti in mediul digital, comparativ cu tari precum Grecia si Bulgaria. Cresterea utilizarii smartphone-urilor, antrenata de hiperconcurenta la nivelul operatorilor de telefonie mobila, a reusit sa furnizeze acces la internet si in mediul rural. Toate acestea sunt semnale pozitive pentru piata de digital din Romania.

Iata de ce putem vedea initiative precum Carrefour Online si alte proiecte-pilot online care sunt implementate in Romania. Nu spun ca ne apropiem macar de dimensiunea pietelor vecine din Cehia sau Polonia, cheltuielile cu publicitatea online per cap de locuitor sunt cu mult mai mici la noi.

Fireste, ceea ce continua sa mentina dimensiunea pietei la un nivel redus este puterea medie de cumparare a consumatorilor. Cumparaturile online si rata de adoptie continua sa creasca in ritm alert si ma astept ca actorii importanti, 'de termen lung', sa recunoasca acest lucru si sa faca eforturi pentru consolidarea unei pozitii de lider pe viitoarele piete de digital, inca de la inceput.  

Alegerile prezidentiale au marcat, de asemenea, un moment istoric pentru digital. Romanii s-au coalizat, au luptat pentru drepturile lor, in frig si ploaie; toate, difuzate integral prin mediile sociale si jurnalism cetatenesc. Consider ca acest lucru va influenta pozitiv piata de digital, deoarece clientii inteligenti vor realiza puterea mediului digital. Dupa alegeri, am primit mai multe solicitari, prin urmare exista deja un efect vizibil.

In ultimul rand, in continuare sunt putine investitiile facute in training si know how la nivelul managerilor de marketing digital, ceea ce conduce la programe ineficiente si la ratarea unor oportunitati de inovare in marketing, servicii pentru clienti si noile piete digitale. Exista putine branduri mari care fac acest lucru cum trebuie, iar noi avem noroc ca o parte din clientii nostri au unii dintre cei mai bine instruiti manageri, iar rezultatele arata diferenta.

As recomanda mai multor companii sa investeasca in instruirea managerilor lor de digital in 2015, deoarece viitorul sta in digital si este deja aici. Contribuim si noi la instruirea Managerilor Digitali in Romania, prin blogul nostru BrandUP Marketing Hub si prin atelierele gratuite de instruire pe care le vom lansa in luna martei a acestui an.

Cresterea profitabilitatii agentiei

In 2015, BrandUP Interactive se va concentra in doua zone:

1. Eficientizarea si standardizarea tehnologiilor noastre de dezvoltare si de livrare, pentru a obtine un control mai bun si o profitabilitate mai mare a agentiei, dar si in beneficiul clientilor nostri, printr-o calitate mai buna si prin termene mai scurte.

2. Vom continua sa promovam liniile noastre de servicii Strategie Online si Marketing de Continut prin intermediul blogului, care a atins peste 4.000 de vizitatori/luna in numai 3 luni. De asemenea, vom lansa o serie de conferinte gratuite de training pentru managerii de marketing digital, pana in luna martie anul acesta.

Structura portofoliului de clienti

In 2014, portofoliul BrandUP include companii din retail, FMCG, tehnologie si B2B, cu conturi cheie precum Lidl, Brico Depot, Heidi Chocolate, Good Mills, Caroli Foods Group (Caroli si Campofrio), Telus International, Softehnica, Eliso si HRS. Aceste key accounts reprezinta 70% din veniturile noastre, in timp ce 30% din venituri provin din proiecte. 

In plus, veniturile noastre sunt compuse in proportie de aproximativ 20% din consultanta de Branding, Design si UX, 30% din dezvoltare de produse digitale si aplicatii, 20% din strategie online si media si 30% din campanii creative.

Specializari si servicii dezvoltate in 2014

BrandUP Interactive a inceput ca tech shop care dezvolta produse digitale inovatoare pentru clienti precum BBC, London Olympics, premiile Bafta si Webby, ceea ce a dus la inregistrarea unui brevet. Astfel, am avut cum sa sustinem o rata ridicata de inovatie in tehnologie, care s-a tradus in perioada 2013-2014 in liniile noastre de servicii: campanii creative din punct de evdere tehnologic, platforme de Brand Community si dezvoltarea produselor/aplicatiilor digitale.

In 2014, am dezvoltat si propriul nostru departament de Content Marketing si Media Buying. De asemenea, am lansat Blogul „BrandUP Marketing Hub” ca resursa gratuita de training pentru promovarea 'educatiei digitale' in randul managerilor de marketing digital.

Domenii/sectoare cu know-how sau expertiza nevalorificata

Cred ca ne confruntam cu o concurenta in crestere, consumatorii incep sa fie din ce in ce mai tech savvy si sa aiba exigente mai mari.

Investitii mai mari in User Experience (UX) vor crea modalitati usoare de castig pentru clienti, deoarece este usor sa se diferentieze in Romania - dincolo de cresterea evidenta a ROI,  prin luarea unor decizii mai bune de design.

In 2012-2013, am investit intr-un departament dedicat de Digital Branding, Design si UX, deoarece am remarcat ca Romania era mult in urma. Ne-am luptat sa gasim designeri buni, asa ca am modelat metoda de design BrandUP pe baza celor mai bune practici internationale si am instruit echipa.

Astfel am castigat un premiu Best Design si doua nominalizari la Internetics 2013 si o nominalizare in 2014, dar, cel mai important, am castigat experiente online de inalta performanta care aduc o crestere a profitabilitatii la clientii nostri.

In plus, am castigat experienta in Content Marketing, Digital Lead generation si Media Planning si Buying.

New Business: sectoare si domenii de activitate

Avem o pozitionare buna pentru clienti care doresc sa construiasca „Owned Digital Assets” prin platforma noastra de Community Development si sa dezvolte comunitati prin intermediul serviciilor noastre de content marketing si performance marketing.

Cultura noastra este de a crede cu tarie si de a promova marketingul bazat pe valori si pe educatie si dorim sa colaboram cu branduri care vor sa ofere utilizatorilor ocazia de a cunoaste produsele, serviciile si continutul digital.   

Sectoarele care ar putea beneficia de expertiza noastra sunt Banking, Telecom, Servicii si Produse Financiare, furnizori de servicii B2B, branduri FMCG, Start-up-uri, companii de divertisment si tehnologie care doresc sa responsabilizeze, sa educe si sa distreze consumatorii prin intermediul continutului.

Politica de participare la pitch-uri

In general, nu sunt un mare fan al procesului de pitch, deoarece e putin probabil sa se obtina un rezultat de calitate. Datorita naturii dinamice si complexitatii mediului digital, sunt necesare investitii repetate si un learning approach pentru a utiliza la maxim potentialul online-ului.

Suntem bucurosi sa primim orice invitatie la pitch, dar vom targeta potentialul unor parteneriate pe termen lung, cu clienti indrazneti, care inteleg, isi doresc sa invete si sunt hotarati sa castige in mediul digital, si care ne impartasesc pasiunea pentru responsabilizarea si educarea consumatorilor.

Ca discutie separata, consider ca exista in prezent o oportunitate imensa de a promova un set corect de valori romanesti, cum au fost evidentiate de participantii la vot in timpul alegerilor prezidentiale. Consider ca mediul online va continua sa joace un rol important in asta si salutam orice colaborare cu un brand care sa promoveze, in tara si in strainatate, o identitate romaneasca sanatoasa si cu respect de sine.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Casa de Traduceri

Toti stim ca cel mai bine ne simtim acasa. Noi credem ca, exact ca oamenii, cuvintele au locurile lor, locuri in care se potrivesc cel mai bine si in care se simt ca acasa. Intelegem ca mutarile nu sunt niciodata... vezi detalii »

Festivaluri

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related