Publicitari reactionand la spotul BestJobs lansat miercuri si replica lui Calin Fusu (CEO, Neogen)

Publicitari reactionand la spotul BestJobs lansat miercuri si replica lui Calin Fusu (CEO, Neogen)

Va povesteam miercuri seara despre cel mai nou spot Best Jobs al carui "copy" se instaureaza decisiv, permanent si fara echivoc in creierul oricui il aude, poate, trecator si a carei imagine se intipareste in minte alaturi de o mie de semne de intrebare orisicui il priveste mai mult de o secunda.

Intre timp, BestJobs Romania a luat atitudine pe pagina proprie de Facebook. Incercand sa foloseasca valva generata de spot, brandul a postat o invitatie catre fani de a reproduce reclama pentru  20 de premii a cate un premiu de 100 de euro, acordat prin tragere la sorti unuia dintre realizatorii celor mai virale 20 de clipuri. Celor interesati le spunem ca hashtag-ul este #JoburiJoburiJoburi.

Banuim ca prea multa lume nu stie asta. In ultimile 6 ore, postarea a acumulat 15 like-uri si 11 share-uri. Spotul postat miercuri are pana la acest moment 149 like-uri si 470 share-uri.


Tot intre timp, am descoperit niste opinii Facebook-iste de la publicitari. Unii sunt sustinatori, unii o ard ambiguu si altii arunca acuzatii ferme sau ironii in directia spotului cu pricina. Pe cateva dintre ele le-am pus pentru voi mai jos.


Lorand Balint Boti
(Leo Burnett Group) pare sa se incadreze in prima categorie, cea pro, afisand o atitudine destul de intelegatoare fata de brand. In fond, e o reclama neobisnuita - nu originala, dar cu o amplitudine greu de anticipat si ... diferita. Ca abordare, ca motivatie, ca orice.

Totusi, Boti este bine-intentionat numai pana ajunge la ultimele cadre, unde i se pun in farfurie "joburile pe paine". Moment in care incepe sa aiba niste indoieli.


Alexandru Pomana
(Friends/TBWA) pare si el un sustinator, altminteri un hater cu simtul ironiei foarte bine dezvoltat. Later edit: Alexandru ne-a precizat ca raspuns la interpretarea noastra initiala ca stilul comentariului sau prin care aparent lauda spotul e de fapt unul asumat de "troll cu probleme de exprimare" - deci tot o critica ironica. Nu ne-am prins din prima, am updatat acum.


Stefan Chiritescu
(Kaleidoscope Proximity) a semnalat faptul ca, pe articolul din IQads, Calin Fusu (CEO, Neogen), cel care a aprobat aceste spoturi, se refera intr-un comentariu la un alt sens al cuvantului "originalitate" si cum se aplica in cazul de fata. Comparandu-l cu altele din categoria 'site-uri de joburi', ale caror idei nu prea ridica nicio spranceana. Nicicand, niciodata.


Eliza Rogalski
(Rogalski Damaschin) a lansat o mica ironie cu iz de teleshopping:

Eliza Rogalski (Rogalski Damaschin)


Monicai Jitariuc
(MSLGROUP The Practice) ii apartine comentariul ambiguu al acestei seri. Din statusul postat, nu ne dam seama daca spotul i-a placut sau nu si, deci, nu putem decat intui de care parte a baricadei se gaseste.


In concluzie? Nicio concluzie. Deunazi, ne-am conversat si noi putin, via unul-doua comentarii, cu Calin Fusu. Eram curiosi de ce al doilea spot, nebranduit, a fost sters de pe contul de YouTube BestJobs RO.


Dupa cum se vede, nu ne-am lamurit la nivelul dorit, asa ca-am adresat si cateva intrebari pe mail. Ne-a raspuns cu promptitudine:

IQads: Care sunt obiectivele aceste campanii?
Calin Fusu: Principalul mesaj pe care l-am avut in minte a fost "bestjobs = simplu si pentru toata lumea, nu doar pentru «telectual»".

IQads: Are media platita in spate [YouTube Ads/Facebook Ads /TV ] sau e doar din viralizare?
Calin Fusu: A inceput neasteptat de viral (si virulent in comentarii), asta a fost un pic neasteptat.. Avem si un buget de media pregatit, dar inca n-am apucat sa-l punem la treaba.

IQads: In procesul de stragie/creatie ati lucrat cu o agentie ?
Calin Fusu: Voi pastra un pic de mister/suspans aici...

IQads: Ai vazut cateva reactii ale unor oameni din industrie. Cum le comentezi?
Calin Fusu: Imi plac oamenii din industrie, as vrea si eu sa fiu ca ei intr-o zi.. ca la 20 de ani :)) Serios vorbind, viata presupune riscuri. Daca mergi doar pe cai batatorite, nu-ti descoperi potentialul/limitele/etc.

 

Acestea sunt informatiile stranse pana acum. Daca intervine orice update despre "Joburi joburi joburi joburi joburi...: si/sau varianta japoneza din 2008 va vom tine la curent.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Friends\TBWA

Why work with an agency like FRIENDS\TBWA Bucharest? DisruptionⓇAlmost everyone in the business world knows about disruption, talks about disruption or wants to try it, sooner or later. Well, it’s maybe time... vezi detalii »

Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Pozitii

Sectiune



Branded


Related